• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Pess

Sushi är okej numera. Och om fisken inte är lämplig märker man det på lukt och smak.....Jag åt faktiskt själv rå lax vid några tillfällen under graviditeten....Men kände iofs ett visst obehag...

• Kerpet1

Medhåller ALLA... Jättetrist att L är sjuk och jobbigt för dig Pess!!!! Kramar!!!

Fisken! Va flamsig jag blev nere på gatan... Mr D måste ha trott att jag druckit en kvarting renat eller nått... men det är bara så kul att prata med dig!!!

Va kul att ni hade skoj idag!!! För det hade jag oxå!!!! Alltid så roligt att träffas även om man är lite vimsig inemellanåt...
    Fast det bästa är ju att vi alla är det fram och tillbaka.
    Petter somnade utmatad och alldeles rödrosig om kinderna när ni gått, ett tag var jag orolig för feber men det var det inte, han var nog bara till sig av att fått träffa er alla... Så det gick lätt som en plätt att städa undan, jag var klar innan Mr P kom hem så jag tycker inte det var så farligt!!!

Nu vimsar jag känner jag... öh... Petter höll ju låda i natt så det blev inte många timmars sömn för min del, sen ingen kvällslur för HELA familjen gick på promenad, (vi var och köpte en gunga till Petter att ha på landet) så nu tror jag att det blir sängen...

Kram

• Kerpet1

Jag kommer den 17, tror jag... är väll en torsdag... JAg har ju bil då!!!! ha ha ha!

• jamis

17 är en torsdag! Skönt med bil Kerpet! För min del blir det pendeln...

• Minna72

Jag har nog missat ett led här Kerpet. Vad hände med din mans körkort?

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • jamis

Men FISK, va jobbigt för lille Sid ! Han som verkade må så bra. Känns det ok med rör nu? Ni var väl inte helt säkra på det tidigare?

Nu ska jag till läkaren, kolla sköldkörtelprover och be om remiss för att kolla mitt blåsljud på hjärtat... sen promenad ner på stan med mannen som jobbar hemma idag. "Jobbar"

• Mamsen68

Jag har lite ågren el ganska mycket har just gjort en stor lång repa på golvet i björns blivande rum för att jag var så ivrig skulle BARA se om garderoben passade där jag ville ha den.
    Måste nog ringa C och bekänna att vad jag gjort på de fina golvet som han har slitit med FörvånadGenerad

• Kerpet1

HAlloj!

Här har vi varit på BIL-utflykt jag och Petter!!!! Vi var och käkade frukost med syrran (som ser ut som värsta badbollen, har gått upp 25 kg) nu ska vi käka lunch, nja Petter sover utmattad i sängen, men jag har bjudit hit en annan mamma på rester från igår... Sen blir det väll promis i detta vackra väder!!!

Jo Minna, dom tog sambons körkort på plats när han torskade för fortkörning i söndags, så nu väntar han på besked om hur länge det blir tunnelbana för hans del... trist för honom, kul för mig som kan åka bil... snacka om skadeglädje!!!

oj nu kommer min gäst...

• Ma Lu

Ojoj, trist med repa i golvet Mamsen Men ändock BARA i golvet!

Isch vad jobbigt med Harry Haffa, Kerpet!!! Visst, du får bilen men det blev ju ett dyrt nöje och sambon är säkert sur... Om det är till någon tröst så verkar ett körkort på tork ett tag ta skruv hos såna dära racingwannabes som du och jag lever med Min man var utan körkort en månad (tror jag) 1995 och fick åka pendel till jobbet och sedan dess har han mig veterligen bara åkt dit en gång och det itne så illa (på en accelereringssträcka när han skulle köra upp på E4an...suck!)!

Fy för sjuka barn Stackars liten Sid och stackars Lovisa också. Dumma öron Varför blir det så att endel barn för öroninfl hela tiden coh andra aldrig? Trånga gångar och baksug i örontrumpeten eller?! Syrran ringde igår och var hispig för att lille T nu varit hos öron-näsa-halsdoktorn och de fick besked om att tonsillerna och någon körtel i näsan (är det nästonsill?) är jätteförstorade och msåte opereras bort och det ska ske pronto. Lillkillen har ju varit sjuk non stop sedan i höstas och jag hör hur han andas tungt genom näsan så att han msåte rycka ut nappen ibalnd och hämta luft. På nätterna snarkar han visst och har andningsuppehåll Det repar ju sig så fort efters såna ingrepp och det är slemhinna som läker fort. Det blir glassdiet en dag eller två Helt klart bättre än era penicillindieter Hoppas sommaren blir bättre!

Kul med ny dejt på G! Min syrra bor ju precis där i krokarna också numera så jag får väl våldsgästa dem sen Däremot är det inte säkert att jag är ledig för eventuellt ska jag börja vara i vägen på jobbet på 25% fr.o.m 16 april Alltså typ "jobba" någon vecka. Men det är två veckor dit och vi får se hur vi mår.

Just nu mår vi iaf rätt bra var hos doktorn i morse och mätte livmoderhalsen och den var 43 mm. Check! Hon pratade om att mäta en gång till i vecka 32 och sen lämna den åt sitt öde. Just nu känns det inte som att min själ behöver ens en mätning vecka 32. Jag har liskom lite släppt det där nu när vi skriver 27+1 idag och inga utbrytningsförsök hittills noterats! Jag har itne så himla mycket sd heller (tycker jag - har ju vant mig ) men de som kommer är kraftigare och kan bli ritkigt jobbiga ibalnd. blä! Men så länge de inte påverkar tappen så fine! Alla urinstickor visar helat iden ok och odlingen för två veckor sedan visade noll bakterieväxt (inkl GBS) så det är jätteskönt

Grattis i förskott till Proppens som fyller år på samma dag som min mellanbrorsa Undrar om han ska käka sushi... Jag var själv jättesugen på sushi i början när jag mådde illa men nu vill jag inte se det! Märklgit. Rå fisk skulle inte falla mig in Avocado och MYCKET ingefära Fint med mammaklänning! Den kan du säkert använda som sommarklänning hela juni sen (om det inte blir istid som vanlgit...) Tyvärr har vi så himla mycket kläder redan så något startkit är inte aktuellt här... Däremot ska jag köpa några kortärmade färgglada "70-tals"bodysar + braller på Lindex nu för ta 3 betala för 2

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
Svar på tråden visparnas tråd # 6