• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk

Hallo!

FISK Nä det är inte sant - ännu en öroninflammation... . Men va bra med klara besked och förtur i kön!

Malla Ja den 17 va roligt med Paj-dejt !!! Jag ska besiktiga bilen då - jag hoppas vi hinner till dig också.

Kerpet Va bra att det gick fort att städa. Har lite ågren för att man (=jag) alltid sticker utan att plocka undan det minsta...

Äsch nu vaknade hon - återkommer

• Maxie

Håller med zynk, dåligt samvete här också, skönt att det gick snabbt att städa undan. Hade gärna stannat och hjälpt till om jag inte haft en halvkinkig son som jag ville komma hem med. Han gnällde ett tag på kvällen också men idag har det varit bättre, peppar peppar. Han älskar verkligen sin gröt och framförallt päronpuré, när tror ni man kan börja öka portionerna? Är det utifrån hur magen reagerar eller om han verkar gilla det eller stå ut med konsistensen? Hur länge höll ni "proffs" på med smakportioner innan de blev riktiga portioner?

• zynk

Jag måste störta upp när A vaknar annars kravlar hon över sängkanten direkt ... Hur ska man göra med det? Hur gör ni andra (eller de kanske sover i spjälis?).

Jam va bra förslag att göra två flugor på smällen . Då kanske vi kan snacka lite mer den 17:e?! Lycka till hos dr idag!

Maxie Dig vill jag också hinna prata mer med! 
    I början då A kom hann man ju inte ens prata hela meningar - jag övar mig men tycker fortfarande det är svårt att före ett riktigt samtal - nån som känner igen det?

Mamsen Heeeeej klart du måste testa garderoben - det kommer C säkert förstå! fast tråkigt förstås. Hur är det annars???

MaLu har du också en racingwannabe ? Hoppas du kommer den 17:e!

A fick lite feber ändå igår - 38,1 - det är rekord för henne. Men nu är hon pigg igen! Men ingen mat duger - bara tutte... Skönt att det inte blev värre än så. Hoppas inte vi smittat nån men det var ju som tur var en lindrig sjuka.

• Maxie

Malu: vill du börja jobba eller är det fk som ligger på? Vore väl bättre om du slapp...? Låter ju inte som så mycket att härja om? Skönt att du mår bra och att livmoderhalsen är rejäl. V 28 redan!

Mamsen: osis med golvet. Men tror du inte det går att fixa till? Förstår din iver!

Malla: 17 låter kul. Fast jag ska erkänna att det känns som ett helt företag att ta sig ut nånstans med den lille när man inte har bil...Men jag ska träna och kanske klarar jag att åka längre och längre. Ska till svärisarna på fredag, de bor nära Norrtull så då får jag öva mig/oss. Suck. Återigen något som maken tackat ja till å mina vägnar. Fast det brukar alltid gå bättre än jag tror att det ska göra.

Zynk: hur är det med A idag då? Hjälpte alvedonet igår?

Fisk: så konstigt, S som var så pigg och glad igår!

Mirren: hur gick det med C sen, gick det snabbt att trösta? Stackarn, inte kul att trilla sådär. Det gör så ont i en som förälder också när ens barn gör sig illa.

• Maxie

Oj, där hann du in före mig zynk! Ja, skönt att febern gick ner så fort för A då. Håller med om det där med samtal, det är svårt att koncentrera sig när man har sin lill* med. Sen var vi ju rätt många också vilket visserligen är himla roligt men det gör det lite svårare också att prata mer än enstaka meningar med var och en... Men så många söta bebisar och barn vi har!

• Maxie

Nähä, bäst att kolla V´s status, senast jag såg honom sov han i sin korg men han kan ju ha vaknat. Han har en spjälis också fast han föredrar korgen som han håller på att bli för stor för... Nattetid sover han mest hos oss även om vi försöker få honom att åtminstone somna i spjälisen.

• Ma Lu

Zynk: haha, min man är ritkigt seriös racingwannabe Om han inte blivit typ en halvmeter för lång för det så hade han nog snurrat runt diverse racingbanor över hela jordklotet - om han fått bestämma iaf Nu sträcker sig intresset till trasig racingbil i garaget, F1-däck i vardagsrummet(!) samt körning av folkracelikande lopp iförd komplett racingmundering (diverse VIHPSare har sett honom i den ). OCh förstås sitter han som klistrad vid tv:n när det är F1 o liknande...

Maxie: nix, FK håller sig faktistk på mattan! Det är jag som börjar känna att jag mår så pass bra att jag kunde tänka mig att såsa runt på jobbet lite på måfå under ett par veckor. Men vi får allt se... Det KAN hända att detta är ett utslag av "duktig-flicka-syndrom" och att jag börjar må jättedåligt av att gå till jobbet. Men 25% är ju fakktiskt bara 10h i veckan så jag tänkte mig att två korta dagar vore lite kul. Jag kan ju fika och städa bokförråd

Det känns helt vilt att vi redan är i vecka 28

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

MaLu: akta dig för "duktig-flicka-syndromet", det drabbades ju jag av. Skulle absolut arbeta 75% när läkaren tyckte 50% och sen 50% när hon tyckte 0. Och så blev det som det blev också. Skulle gärna ha gått åtminstone 2 veckor till innan knodden kom. Bättre att vara hemma och slöa tycker jag. Ta hand om dig själv och mini och lämna bokförråden åt nån annan.

• Maxie

Dessutom Malu ska du ju ändå inte lyfta tungt och böcker kan ju väga en del...

• MallaMojs

Hmm...jag visste att jag inte bara skulle "hoppat på" och sagt ja om 17:e Ska till BVC då ju, ser jag nu när jag tittar i min kalender...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden visparnas tråd # 6