Inlägg från: Kerpet1 |Visa alla inlägg
  • Kerpet1

visparnas tråd # 6

Dumma dig Idis! Lova att du säger till nästa gång!!!! Vore så kul att träffa dig!!!
    När åker ni till drömlandet då?

Joyce! Jag skulle nog använda krämen, även om jag oxå är skepptisk mot sånt... Men till sina små barn testar man ju allt!!! Sen ska man väll tänka på att inte tvätta barnen på morgonen, inte bada dem alltså... jag skulle nog skippa och tvätta ansiktet på honom innnan man ska ut så man behåller det naturliga skyddet. En liten tunn filt att ha på kinderna är väll bra oxå, de är väll lättast att förfrysa... Men det är skitsvårt det där med hur varma kläder man ska ha på dem...
    Ha det så skoj iaf! Hoppas vi kan ses på en fika snart!!!!!

Pess, han ska äta i 5 dagar... är det för lite? hur länge ska L äta?

kram på er!!!

• Kerpet1

Halloj!

Här har vi precis varit på VC med petter... han hade 40.6 i morse så då blev jag nojjig!!!! Mr P fick komma hem från jobbet och köra oss, fast självklart var Petter på sitt bästa humör när vi kom till doktorn. Nu sover han och verkar inte ha riktigt så hög feber...

zynk! Inte va låg! Undrade vart du höll hus! Du är saknad ska du veta!!!! Hur gick förlossningen inatt då? hann han få nån EDA?

Ja jag säger som Morrisen Fisk! Hur kan det bli så? Vilket skitsnack!!! Sen är det väll så att det spelar egentligen ingen roll hur länge du stått i kön, de går efter ålder på barnen...
    Jag är oxå dödligt trött på kommuner och dagis, blääääääääää!!!!
    Ska ta mig i kragen och dubbelkolla att vi fortfarande har plats på det privata i Rasberryhills... kanske inte ultimat då det är en bit att åka, men det verkar väldigt bra där. Det finns ett kommunalt dagis runt hörnan så det är klart att det vore det bästa men det kan jag sääkert se mig i stjärnorna efter...

Har fått en kick efter att vi hade en hushållsnära tjänst här förra veckan och har nu storstädat i garderoben, tömt alla kartonger med kläder jag inte kunde ha förrut och tvättat dem så nu har jag en helt ny garderob, ALLA mamma-kläder och äckliga amningstoppar har förpassats till vinden...

Kylskåpet har oxå fått sig en rejäl omgång, varför har man 10 burkar öppnade oliver som ingen äter av i kylen??????

återkommer!!!

• Kerpet1

Hej zynk! Nu verkar du mer uppåt! Härligt med påsklunch!!!! Undrar vad jag ska äta, efter min kylrensning så finns det inte mycket kvar, iofs fanns det inget innan som jag skulle ha stoppat i mig ändå...

Pess! Hade L feber eller har hon det? eller är det ovanligt vid öroninflammation????

• Kerpet1
    zynk skrev 2008-03-19 11:44:15 följande:
    Fisk undrade om läkarbarn var friskare - men det är ju bara för att man vet att läkare är livsfarliga så vi går ju aldrig till nån. M har värkar var 4:e min o öppen 6cm. INGEN smärtis. Bebben uppskattas väga 9,5kg!
    Asgarv!!!!!!!
  • Kerpet1

Nej! Petter vaknade precis och har nu exakt 38, så det känns kanon! I vanliga fall har han 37,6-37,7 så det känns inom felmarginalerna... Ja de kollade det de kunde på VC, kändes som en bra läkare (ung tjej) och jag tycker överhuvudtaget att vår VC är bra och att man kan börja med att gå dit istället för att ägna en hel dagåt att häcka på Astrid Lindgren... Jag är säker på att de skulle skicka en vidare om de var oroliga...

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ skönt att höra att det är fler än jag som har skumma odlingar i kylen och glömmer blöt tvätt i maskinen, fast det är bara jag som har ormbon med sladdar i lägenheten!!!!!

• Kerpet1

Skönt att se att vi har gjort exakt som dig Pess, då kan det inte va fel!!!!!!!

Pess skrev 2008-03-19 22:33:43 följande:
    Ja, här gjorde vi tvärtom L sov (och somnade) i egen säng från dag 1. Vi hade andningslarm och jag ville absolut att hon skulle sova där då. Numera när hon har (ännu) starkare vilja ( ) samsover vi och det började vi med vid 6 månader ungefär....Fast hon börjar förstås natten i egen säng och får komma över till oss vid första uppvaket.
  • Kerpet1

Petter kräktes hela tiden oxå, men nu ha det gått över! Kanske försvann iom att han slutade amma/började äta vanlig mat...
    Nu har han tom NÄSTAN slutat dreggla...

Vi har gjort ett besök på Astrid Lindgrens för Petter hade ytterligare en febertopp på 40,6... men den hade skjunkit till 37,6 när vi kom in efter at han fått alvedon... skumt... men de tog iaf prover och allt såg bra ut, han ville inte kissa i påsen när vi var där så vi ska lämna urinprov på VC imorgon, de trodde att det rörde sig om ett virus iaf, så det är bara att vänta ut detta.
    Jag har iaf varit och köpt ipren för att kunna alternera med alvedon, jag får lite smått panik när jag vet att jag bara har en alvedon kvar att ge på ett dygn och det bara gått typ 15 timmar... fast det har ju inte behöfts innan, men vetskapen av att inte kunna ge nått mot febern för att dygnskvoten är fylld får mig att få feberfrossa!!!!

Nej, nu är det bäst att sova, Petter ska säkert böka lite i natt oxå!

Kram på er!

• Kerpet1

Halloj!

Japp, det ena är paracetamol och det andra Iburmetin (kanske inte exakt stavas så) vilket gör att eftersom det är två helt olika preparat så kan de tas 4 ggr/dygn vardera, vilket känns bra! inte för att man vill proppa i dom men då KAN man om det behövs.

Fullt upp här... Petter har ingen feber idag, inatt hade han 39,7 men i morse var den bara 36,1 och nu efter vi varit med urinprov på VC så var tempen 73,4, så det känns ok, dock vägrar han äta... suck!!!! Har dock druckit ersättning och lite välling...
    Nu ska packas och städas upp, ska ju åka till Österlen över påsk, med tåg som tur är, för jag har ingen lust att sitta med Petter i en bil när han kanske inte är tipp-topp!!!

Glad påsk på er!
    Kram Kersti o Petter

• Kerpet1

Halloj!

Tillbaks i stan efter en låååååååååååååååååång helg i ett snöigt skåne!!!!! Var kanppt utanför dörren, satt och käkade godis och nyrökt fisk hela dagarna, vilket resulterat i viktuppgång!!!! Bläääääääääääääääääää!!!!!!!!!!!!!!!

Vi kan ses här på tisdag!!!!! Nära för Maxie tror jag och hyfsat städat... Petter är ju frisk nu oxå... Kanske en liten snorkråka men den har nog flugit i väg tills på tisdag!!!!
    Då kanske vi kan snacka om vem som hånglat med vem oxå!!!! Jag vill veta!!!! Fast jag kan avslöjas att här är det ALDRIG nått hångel nuförtiden... trist!!!!

• Kerpet1

Tisdag bokat!!!! Kul! Har saknat er!!!!!

Svar på tråden visparnas tråd # 6