visparnas tråd # 6
Nu har jag röstat på nordman... kanske ska bwo få en oxå...
Nu har jag röstat på nordman... kanske ska bwo få en oxå...
Tydligen har jag sämst musiksmak i sverige...
Björn Gustavsson är ju en urping... tänk om man vor 19 igen!!!!
Godmorgon!
Trött, Petter har snurrat i sängen sen 4 i morse, blääääääää!!!!
Sen var han lite varm i morse och har lite feber igen (även igår kväll) Så nu får han lite alvedon...
Han är ju lite hostig och rosslig så jag antar att det kommer sig av det, han snorar inte längre...
Behöver man ringa vårdguiden??? 38,4 i temp hade han i går, den sjönk ju av alvedonen till 37,5 och så i morse 38,4 igen...
Gillar inte att han är sjuk, jag nojjar lite över febern, men visst ska man gå på allmäntillståndet? han är ju superglad, sover kanske lite mer än vanligt... hm
Nej, nu ska det drickas kaffe! Nån som vill ha?
Halloj Malla, såg inte dig förrut, vi skrev väll samtidigt!
Duktig du är o går på spinning!!!!!!!! Jag dööööööööööör av den typen av träning, kanske är meningen att man ska göra iof...
Peter har somnat IGEN!!!! skumt, men jag tänker som så, han behöver väll det då...
VA mysigt det låter Joyce! Man klarar sig länge uan vatten och avlopp, el däremot är väldigt bra!!! Vi hade inte vatten och avlopp på landet första åren innan det blev klart... det är lite att tänka på i startenmen sen går det av bara farten...
Får vi komma dit och fika då?
Va dukktig du är Malla! Jag har inte rört mig en cm... däremot käkat pizza...
nej nu ska jag sova, är skittrött!!!!
Godmorgon!!!!!
Här är det lugnt!!! Har alla tagit påsklov redan?
Vi ska dra iväg på babyrytmik snart. Sen är det promenad som gäller här idag!!!!!! Måste skärpa mig nu!!!!! Har inte vägt in mig än, bävar för vad vågen kommer att stå på, förhoppningsvis +-0 och inte bara +...
Men Malla, det hade varit värre om det inte hade funnits nån motion igår då! Men visst blir man störd när det inte blir nått kvar?!?!?
Hallå!
Fisken! Fy fasiken va lille S ska utstå allt skit som finns!!! Och även ni!!!!!!
Men det låter bra med er Myshelg!!!! En sån skulle behövas här oxå, det är allt annat än mysvänligt här hemma...
Malu! Hade ni trevligt igår på fikat? Såg hon gravid ut???? Kul med amningstoppar!!! Väldigt bra att ha! Jag bodde i mina, fast nu vill jag inte se skymten av en v-ringad omlotttröja!!!!! Hua!
Jam; men det är väll faktiskt suveränt att han sover i höga ljud! Tror inte det ärkul med barn som vaknar av minsta lilla ljud
Jag fick en känsla av att allt inte stod rätt till med lille Petter i eftermiddag... Vi hade varit på rytmiken, vilket han tyckte var superskoj och sen tog vi en promenix, han somnade direkt och sov en timme... fortsatte sova när vi åt lunch ytterligare en timme, det brukar han inte göra, alltså, fortsätta sova i en stillastående vagn. Fast det var väll skönt ute i friska luften tänkte jag...
Hm, han gör inte annat än och sova på senaste, igår drygt 4 timmar på dan...
Så när jag kom hem tog jag tempen och då hade han feber igen!!!! Så han fick lite mat och sen somnade han IGEN!!!!!
De senaste veckorna har han varit; Förkyld, haft feber fram och tillbaka, fått ögoninflamation, hosta och magsjuka...
så jag kände att trots hans prima allmäntillstånd bokatid på VC för imorgon, då visade det sig att de hade kvällsmottagning och vi fick en tid, SKITBRA!!! så hela familjen åkte dit och vet ni?????? HAN HAR ÖRONINFLAMMATION!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så nu käkar han pencillin och bricanyl och vi har köpt nässpray och massor av alvedon, NU SKA HAN BLI FRISK!!!!!
Nu sover han iaf brevid sin pappa, förhoppningsvis sjunker febern nu när han fått alvedon... ha är som ett litet strykjärn...
Vilket dravvel från mig... som vanligt!!!!!!
En fråga... Fick amimox utskrivet, ska förvaras i kylen... hade glömt att ställa in den och nu såg den ut at va halvtom... var den det från början eller? sväller den av kyla?
Känner mig förvirrad...
Men den slutar väll inte verka för att den stått ute några timmar, eller??????
Sängen kallar... är helt slut...
Godmorgon!
Fast så där jättegod morgon är det inte, Petter har bökat hela natten men nu somnade vi iaf om en stund efter intag av all medicin vid halv 7
Tack för infon om medicin-mängden! Ibland blir man ju helt knäpp...
Pess! Ja, han svalde medicinen utan ett pip, han ÄR väldigt snäll lille Petter, piper ju väldigt sällan måste jag säga... Fast så fick ju vi den goda direkt! Denna skulle tydligen hjälpa mot ögoninflammationen oxå!!!
Morrrisen! Hej på dig! Hur går det med dina ögon då?
får hoppas Bea klarar sig utan öronproblem!!!
Hej Lotass! Ja, finns det nått finare? Skönt att du börjar bli piggare! Sköt om er!