visparnas tråd # 6
vid 12 tiden?????
Fy fasiken Pess! Vilken sörja!!!!!! Stackars lilla L!!! Är du redan hemma? eller kom ni aldrig i väg??
Jättekram från mig och en blöt puss från Petter
vid 12 tiden?????
Fy fasiken Pess! Vilken sörja!!!!!! Stackars lilla L!!! Är du redan hemma? eller kom ni aldrig i väg??
Jättekram från mig och en blöt puss från Petter
Jag har fått nya däck till min vagn som är punkteringsfria och gör vagnen lättare, men i gengälld så fick jag sjukt ont i knät av dem så jag bytte tillbaka till mina gamla och vad händer då? Jorå, punka!!!! Men det gick snabbt att laga hos cykelhandlarn, dessutom fick man vila ögonen på snyggingen som utförde jobbet...
Själv ska jag nu ta tag i dagens disk... förbannar mig att jag inte tog den tidigare... suck
Oj, glömde posta...
Nu har jag iaf diskat, skönt!
Pappa och hans sambo har ju bott här i helgen och haft med sin hund, han har fällt hela vinterpälsen tror jag och dessutom är han svart så imorgon är det dammsugning på schemat!
God natt på er!
Vaddå efter!!!!!! Bajsar på pottan!!!!!!!!!!!!!
Va spännande med Ul idag Malu!!!! Ska ni kika efter en liten snopp????
Va duktiga ni är på att beställa EKO... nu blev jag inspirerad!!! Vi äter dåligt med rotfrukter, däremot så använder jag det mycket till lille P´s mat... men som Joyce säger, då kanske man lagar nått av rotfrukterna...
Godmorgon mina vänner!
Här dricks det te idag för jag orkade inte sätta på kaffe...
Petter vill inte vara själv för tillfället vilket gör mig tokig!!!! Dessutom har min hjärna varit full av snor känns det som och skallen har värkt, men idag är det mycket bättre så jag ser ljust på en dag på golvet med Petter, igår ville jag bara ligga på soffan...
Har varit skitdålig på att ge respons här känner jag, vill be om ursäkt för det...
Men...
Joyce, läste att ni fick stugan! Så kul för er! Och att du varit ute och druckit vin, det är inte fel. Hoppgungan finns här närni vill ha den! Du kan ta den på tisdag, annars är jag hemma i helgen om E är ivrig!
Fisken! Det glädjer mig att höra att ni är friska och jag måste säga att det låter som att DU är pigg och glad oxå! är det all nattlig aktivitet, eller????
Pess! Trist med Lovisas öron! Skönt iaf att ni får gå på extra koll, och snart blir det väll bättre väder och varmare och då ska väll barnen va friska?!?!? (försöker intala mig det iaf)
Och då kan vi träffas VARJE dag om du vill!!!!
Malu! kul med Ulet som gick bra! Tusan va strong du är som inte kollade kön! Och jag är så glad att in påskvecka blev bra och inte så orolig som du trodde att den skulle bli! Det är ju bra att det är en aktiv liten snygging du har i magen!!!!
Zynk! Ja visst blir man trött på våra karlar!!!! Fast ibland brukar jag ransaka mig själv och inse vilken jäkla grin-kärring jag är!!!
Fast igår var jag och handlade och när jag kom hem så höll Mr P på att natta lille P , skitbra, eller hur? MEN, han hade inte gett honom hans briccanyl (han är lite rosslig) OCH INTE vällingen, han tyckte ju det inte var så länge sen han åt... suck! Han verkar inte fatta att om vi inte ger välling innan han somnar så får någon (läs jag) gå upp och mata mitt i natten!!!!
Så impad av att Alva sover i eget rum!!! har hon sovit med er tidigare, eller i spjällisen precis brevid...
Hej Proppens! Va kul med vattengympa och förlossningsförberedelse samtidigt!!! Då är du i v 25 nånting nu då? Attans va fort det går!
Maxie! Kul att se dig här igen! och kul att du kan komma på Tisdag! Skönt att lille V inte har varit sjuk! Ja, fast man tycker ju tt han ska va förskonad efter sin operation! tänker på dig idag när du får svärisarna på besök!!!!
Jam! Det ska bli jättekul att få träffa dig! Jag lägger in vägbeskrivning mm på andra tråden!
Malla! Gick det bra med gårdagens matlagning? och var lådan bra? Så nyfiken, tror jag ska ta och beställa en sån oxå. Och som jag sa tidigare! Dödligt impad av pottan! JAg har ju köpt potta men tyvärr har Petter börjat skrika direkt de två gånger jag satt honom där... så jag väntar lite...
Hej Mirren! Ja jag misstänkte nästan att du jobbade mycket!
Va kul med dagiset!!!! Är det många små sexåringar som kanske ska sluta nu till hösten? Man får hoppas det! Sen är det ju faktiskt så att på privata koperativ så väljer de ju själva vilka som de tar in. Man får framhäva sig själv!!!! oj va mycket kompetens man har i bakfickan!!!! Vi stod i kö till ett som jag tyckte verkade bra men tyvärr så är min man negativ till föräldrakopperativ... han har ingen lust att kakla badrum på helgerna... På just detta dagiset så framhävde de just att de tog in barn efter vad föräldrarnas kompetens var, så om de behövde renovera nästa år så skulle barn till byggare få börja, eller om de behövde en ekonom eller revisor etc.
Jag tycker att jag alltid engagerar mig i en massa saker ändå och då kan man ju alltid va med i en arbetsgrupp på barnets dagis och kanske strunta i att va med i Brf styrelse ett par år istället, men där tänker vi inte lika.
Har jag glömt nån?????? Ja säkert...
återkommer!
Halloj!
Nu sover Petter och jag borde ju passa på att göra lite nytta, men då hamnar jag här!!!!!!!!!!!!!
Joyce, jag tror petter var ca 4 månader när vi köpte matstolen, men den var inte så poppis i början... han började då oxå kunna sitta själv om man satt brevid och han liksom lutade sig framåt och stödde händerna mellan benen... från 6 månader har han suttit helt själv och jättestadigt, det var väll då han började snurra runt på rumpan oxå... E kan ju få testa Petters stol på tisdag oxå!!!
Jag VILL fortsätta neråt i vikt men har varit väldigt lat de senaste två veckorna, gick upp nått kilo över påsk!!!! Inte kul, men det var ju mycket mat och godis då oxå! Ska ta nya tag nästa vecka då jag förhoppningsvis är helt fri från snuva!
Malla! Butternut-pumpa är ju matlagningspumpa, hm, jag köpte faktiskt det igår för att göra mat till Petter, jag brukar koka med äpple och mixa till puré, sen krydda lite... Till vuxenmat så har jag gjort soppa på pumpa och haft i äpplen oxå, minns inte riktigt... man kan göra typ chatney oxå eller marmelad...
Rostad i ugn med andra rotfrukter kanske?
Ang. alvedon så behöver man ju inte ge det vid feber, precis som zynk säger så är det ju bra med vätska och sen att man försöker ta av dem lite kläder och ha lite kyligt i rummet...
zynk! Man får hoppas denna fas med mammighet försvinner! Hjälp vilka tårar det blir om man är längre än två meter bort!!!!
Det kom helt plötsligt igår, skitjobbigt för i måndags var värsta bästa dagen då han var hur nöjd som helst med att va själv!
Nej, en dusch och lite mat om jag hinner innan han vaknar!!!
Vi har kudde till Petter, han verkade gilla det, både i sängen o vagnen... nu när han är lite mer rörlig så ligger han inte alltid på kudden, det verkar inte bekomma honom heller... har ingen aning om man ska eller inte...
Får dom platt huvud av kudde eller? Petters huvud är KLOTRUNT så där har inte blivit nån defekt iaf! Ha ha ha!!!
Vägbeskrivning för tisdag finns nu i gröten...
Köp mjuk kudde på IKEA... den BLIR platt på mitten sen, så var det problemet löst!!!! Varken rätt eller fel!!!!!!
Ha ha ha!
Hej Fruppan! Hur är det med dig då????