visparnas tråd # 6
P sover fortfarande, jag äter frukost...
P sover fortfarande, jag äter frukost...
er har nästan sovit i tre timmar, nu är han pigg!
Vi ska ut och gå, Solen skiner ju!!!!!
ses senare!
Men Pess! Stackars er! Krama lilla söta L! Hoppas hon lugnar sig och ni slipper Akuten! Va stressad man blir av sånt där, man vet att man inget kan göra fast man försöker göra ALLT!!!! Styrke kramar till familjen Pess!
Fisken, vadå? Tränar du på gym? trodde bara du tränade på natten numera!!!!! Jävla skryterska!!!!!!
Nej nu ska familjen äta middag... tillsammans faktiskt!!!! brukar ha svårt att få till vår egen mat i samma tid som Petter är hungrig!!!!
Idag blir det fisk! Både till stora och små!
Det var kokt sej med potatismos och mixade blandade grönsaker, hyfsat stora bitar vilket gjorde att jag fick mata, Mr P vägrar, livrädd för att P ska sätta i halsen... Men han fick ge frukten sen, mixad banan med mango o hallon...
Har precis tagit en promis runt sumpan, kände att det behövdes eftersom jag bara ätit smågodis och fikat idag, ja, fisk o potatis till middag dock!
Mirren! tråkigt när de inte vill äta, även om inte jag har det problemet, P äter även när han är sjuk... hm, han har ju haft hög feber och var magsjuk förra veckan, men äter ändå massor! Får va glad så länge det funkar!
Godmorgon här finns det färskt nybryggt kaffe till alla som vill ha!!!!!
Jag hade besök av några mammor och barn igår, dem lär jag ju aldrig få träffa igen!!!!!!
Petter hade ju haft lite feber men blivit bättre och sällskapssjuk som jag var så tyckte jag att eftersom han var feberfri så behövde vi inte ställa in... hm... nu på morgonen är Petter jättesnorig, hostig OCH har fått ÖGONINFLAMMATION!!!!!!
Troligen smittad av sin lilla Ligistkusin i helgen.... Faan va jag skäms och har dåligt samvete!!!!!!
Vi som idag skulle gå på öppna förskolan!!! Det blir det inget med... Dessutom så ska jag för första gången få en hushållsnära tjänst utförd här hemma på förmiddagen och kan inte va hemma, vet inte vart jag ska ta vägen... tror knappast en kompis vill ha hem oss till henne med en snorig och sjuk liten Petter...
Får bli en Låååååååååååång promis och kaffe nånstans, stackars Petter....
HEmska mig... Skulle ju börja med att Krama om Pess o L!!!! Stackars lilla tjejen! Vilken otur, men bra att hon får medicin, går det över snabbt då eller? Hoppas den tar snabbt på henne iaf! Petter skickar en jättekram!
Ja, nog mins man när man fick sitta i soffan med sovande bebis och dum som man var bara längtade efter at de skulle sova själva så man kunde få nått gjort... Nu kan man sakna de där tillfällena istället... va knäpp man är!
Fast Petter ligger fortfarande gärna i mitt knä och sover och när jag ska söva honom är det oftast det som funkar bäst, vagga i famnen/knät! Tror ni jag kommer sitta varje kväll med en 8 åring i knät och försöka få honom att sova på kvällen???? skulle inte tro det, man ska inte va orolig för att göra det som är lättast känns bäst... det löser sig automatiskt, tror det är få 18 åringar som sover i mamma och pappas säng eller som inte kan somna nån annanstans än i mammas knä, nja, det skulle väll vara jag och Pess då!
Ja Malla! Det ska bli spännande!
Stackars L OCH stackars dig Pess!!!! Jobbigt när inte medicinen slinker ner lätt som man vill!!!!
Nu har Maud Olofsson precis anlänt så jag ska vara överklassaktig och gå ut och flanera...
återkommer!!!!
Hallå!
Tillbax hemma, Petter är gnällig, var iaf snäll och sov i vagnen en stund... Har varit och shopat blommor, så skönt att komma hem till NYSTÄDAD lägenhet och bara få ställa in fina blommor!!!!
Nu sover iaf Petter, ögonen verkar lite bättre men det är väll värst när de har sovit...
Han är däremot väldigt snuvig...
Inser att jag är en dålig mor som gick ut med sjukt barn... borde ha stannat hemma, men frisk luft är väll oxå medicin?
Oj, mat i ugnen, höll på att glömma!!!!