Igloo79 --> Jaha... nästa gång skriver du väl "Ja 9-månaders är struligt. Min blir 10 mån om 10 dagar" *hihi* Ja, det är väl alltid nåt som ska "strulas".... men.. hmm.. egentligen är det väl inte strul. Som min sambo sa när jag "beklagade" mig över lilltjejens sömn "varför vaknar hon och skriker".... Ja, sa han en gång... kan ju vara så att hon gör så bara för att hon är en bebis.. helt enkelt... bebisar vaknar och skriker...
Han tog det för var det var och accepterade och gjorde det bästa av situationen. Medans jag funderar, varför, vad kan man göra.... analysera allt i minsta deltalj *hehe* Tänk om man kunde vara lite mer "nere på jorden" bara. Så är det struligt? Kanske inte.... det är "bara så som det är"..... så kan man se på det
Min mamma o pappa skaffade sig 5 barn på 7 år.. och jag har nu iomed min tjej funderat "Vad 17 tänkte dom på!!" Att skaffa sig 5 barn, med tanke på hur lilltjejen har det med sömn skulle jag aldrig i livet göra....... alltså.. herregud. Jag har frågat dom och dom svara "Ja, vi ville ha många barn".. Ja.. men var det inte jobbigt sa jag. "Jo, men det var ju bara så, ta hand om dom på bästa sätt"... Ja... suck.... jag förstår inte ändå. Alltså... hur tänkte de när de hade 4 st . Jag var väl 5 år, lillebror nr 1 var 4 år, lilla syster 1 var 3 och lilla syster 2 var 1... "Ja.. men vi skaffar en till!!
Tur de var "nere på jorden" och accepterade det hela - det är bara att ta hand om dom helt enkelt!
Oj... nu hojtade lilltjejen till... babymonitorn slog på....iiiiih!