Oj vad ni skriver flitigt:)
Igloo och Didilej: Ang att vakna för tidigt så har vi bestämt att före 06 är det inte morgon. Innan dess får Oscar ligga själv om han inte är ledsen. Blir han ledsen så kör vi enligt tassmetoden. Det verkar funka för oss....
När vi började med tassmetoden för 5 dagar sedan så tog jag också bort sista nattmålet. Vet inte riktigt om det har påverkat men jag tror att lillkillen nu vet att det är ingen vits med att vakna på natten, ingen mat, inget kul, bara mörkt och tråkigt.
Dock gjorde vi flera förändringar när vi började med tassmetoden så svårt att isolera vilken som hjälpte. Provade också den första natten att låta liten sova hos oss igen för att vi misstänkte att det skulle bli många uppvak och vi gjorde det främst för min del eftersom jag då skulle kunna tassa utan att gå upp. Så sedan i lördags tassar vi både vid nattning och ev uppvak på natten. Jag slutade amma samma kväll och han sover hos oss igen. Men det funkar! Inatt sov han från 21 till 05,30!!! Jag la handen på hans mage nä han blev orolig och han somnade om 1 timme till så 06,30 var han vaken men det är ju helt ok.
Kanske är det inget av ovanstående som gett resultat utan helt enkelt det att han kommit ur sin fas? Han är ju 9 månader nu.....
Solsken: Oscar somnar vid samma tid som din Alva, vet att många förespråkar tidit nattning men det funkar liksom inte hos oss. Kanske våra små inte behöver lika mycket sömn? Jag börjar tro att Oscar inte har så jättestora sömnbehöv...
Började med fullkornsgröt för ca 2 veckor sedan men märker ingen skillnad på mättnaden. Alicia m fl så märker jag ingen skillnad till natten vad gäller orolighet. Han äter sin sista gröt vid 20 och somnar sedan 21-21,30. Vi ger Sempers fruktgröt.
Melker: Håller med dig om att det kan vara en vana att äta på natten. Så är jag säker på att det blev för min kille då jag märkte att han mest snuttade på nattne och han var inte vidare hungrig på morgonen alls. Nu har vi slutat helt med nattmaten och det har gått jättesmidigt. Lycka till!
Hoppas ni alla får sova snart, lycka till!