• Melker007

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Min pojke är 7 1/2 månad och har sedan någon vecka tillbaka börjat sova fruktansvärt dåligt på natten! Han är numera vaken ca 1 gång i timmen och somnar ej om själv som han gjort innan utan behöver hjälp att somna om med napp, snutte, sång, speldosa osv. Mycket händer med honom just nu - sagt sitt första ord, försöker åla sig fram, upptäcker nya saker och har separationsångest.

Vill mest veta om det är fler som märkt skillnad? Vad gör ni i så fall för att lösa nätterna? Är detta en övergående period och hur länge håller de på så här? Hmmm, kanske svårt att svara på men någon kanske har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
  • Igloo79

Sqti: Skönt med en god natt.

Melker: trög mage - vi kör katrinplommon och så MYCKET vatten.

• Achwell

Igl0079--> Jepp.. balans... det är det folket vill ha

Skönt att natten varit helbra! Jätteskönt. Man blir så glad och upprymd.

Sqti-->Skönt att även du haft en bra natt! Yeeha!

Melker007--> Du med! Men guuud så bra! De flesta verkar ha haft en bra natt. Angående en obajsande unge så har jag hört att päron är lösande också... och som Igloo skriver... vatten.

Okej.. fråga mig då.. hur har natten varit Achwell? Jo, helt perrfa! Hon lade vid 20.30 och gav hennen nappen efter en halvitmmes "tassande". Sen hojtade hon till 22:50 men inte så jag behövde gå in. Sen sov hon till 7.30! Så härligt så!

Ha nu en superbra dag tjejer!
    Kram

• Melker007

Heja heja heja Achwell!!! Lovely inledning på helgen! Hoppas vi att det håller i sig eller!?

Nu hoppas jag bara på bajs oxå!

• Sqti

Achwell: toppen med en lugn natt!

melker007: hoppas så att det dimper ner ett lass i blöjan hemma hos er idag !

• Melker007

Sqti - Japp, nu var det klart! Helgen är räddad, magen i trim igen förhoppningsvis Tack för tanken!

• Igloo79

Achwell: Skönt att det blev en bra natt.

Melker: Här har det dumpit ner minnsann - med råge. Känns som att hela huset luktar nu. Men nöjd är hon. Hon ligger här på golvet och sjunger.

• Sqti
    Igloo79 skrev 2008-02-01 13:43:24 följande:
    Achwell: Skönt att det blev en bra natt.Melker: Här har det dumpit ner minnsann - med råge. Känns som att hela huset luktar nu. Men nöjd är hon. Hon ligger här på golvet och sjunger.
    så sött!
  • Melker007

Ha, ja vad skall man säga vad är bäst? Pest eller kolera? Ok att det inte är roligt när lillen inte bajsar så ofta som han brukar men motsatsen är ju oxå smått frustrerande! Gav katrinplommonpré (kanske lite väl mycket) och tänkte nu skall det bli bajsa av. Och ja, det blev det oxå... Typ en gång i halvtimmen hela em... Men visst, det löste ju sig om man säger så

• Igloo79

Melker: Känner igen mig. Sitter och småskrattar.
    Sqti: Ja visst är det

Hur har kvällen gått för er alla? Här har det gått bra. Det tog lite längre tid än vanligt att natta. tror inte hon var tillräckligt trött egentligen, men nu sover hon.

Dagvilorna har strulat idag. Sov 30 min på fm. Sen 1½ tim på dagen och ytterligare 45 min på em. Normalt sover hon bara 2 gånger och fm vilan brukar vara mellan 1 o 2 timmar.

• Melker007

Allt lugnt hittills! M somnade kl 18.30 som vanligt lugnt och mysigt. Han har kommit på att han inte längre vill somna på rygg utan på högra sidan istället. Det är så sött att se den lilla kroppen under täcket på sidan liksom Och hans lilla nos från sidan på kudden. Åhhh, snuttegubben jag blir helt galen när han e så söt Tyvärr uppskattar man inte just detta mitt i natten då man ser den lilla nosen för typ 1000:e gången

Håller tummarna som vanligt för natten! Antagligen får jag byta x antal bajsblöjor i natt... Sista timmen innan badet bytte jag 4 blöjor... Pust, inte konstigt att lilleman haft knorr i magen när den var så full. Sötnosen...

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?