• Melker007

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Min pojke är 7 1/2 månad och har sedan någon vecka tillbaka börjat sova fruktansvärt dåligt på natten! Han är numera vaken ca 1 gång i timmen och somnar ej om själv som han gjort innan utan behöver hjälp att somna om med napp, snutte, sång, speldosa osv. Mycket händer med honom just nu - sagt sitt första ord, försöker åla sig fram, upptäcker nya saker och har separationsångest.

Vill mest veta om det är fler som märkt skillnad? Vad gör ni i så fall för att lösa nätterna? Är detta en övergående period och hur länge håller de på så här? Hmmm, kanske svårt att svara på men någon kanske har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
  • Sqti

achwell: typsikt att lilla tanden ska ställa till det så. börjar misstänka att fler tänder är på g hos lilla fröken med då hon har börjat dregla igen. 5 finns nu och 1 är på väg ut as we speak

anjoh: skönt att det gick bra för pappa att lägga henne. vi får väl börja öva på det här med snart men inte så länge hon ammar och det verkar hon inte vilja sluta med än.

igloo79: fyfanken vad spooky det där med lampan. *ryser*

• Achwell

Igloo79--> Ja just, jag menade hur många kvällar uttryckte mig aningen oklart där ... "Funkar ibland" skriver du... ja.. jag har inte gått in för den så hårt... kanske det är därför den inte "funkar" för mig.

Förresten - vilken läskig grej med telefonen! Riktigt skumt! Och sen där lampan då... fy då....  Jag själv bor i ett gammalt hus byggt 1918 -så här knakar och knäpper det titt som tätt och man blir lika rädd varje gång, speciellt när sambon är borta på kvällen. "Låste jag dörren?" - är frågor som poppar upp......

Sqti--> 5 st.. vad gulligt och sen en till som är påväg nu

• Sqti

lugnt härmed... inget uppvak som det brukar vara en halvtimme efter insomnandet. nu har det gått nästan 1,5 timme . vissa kvällar är hemska medan andra, som ikväll, är hur lugna som helst och man bara sitter och väntar på babymonitorn att börja jobba .

• latlisa

"S" har varit dålig i magen idag och om det är tänderna som jag tror och hoppas - Hur länge är dom dåliga i magen, rumpan är röd ock knottrig Ajajajajajaj, är det någon som har erfarenheter?

• Achwell

Min tjej var riktigt röd i rumpan en gång när hon var ca 5 mån. Jag fick rådet att smörja med silonsalva. Vilket jag gjorde och det blev genast bättre Har även bekanta som använder sikonsalva och de säger att den även svalkar och tar bort irritationskänlsan - att det kliar och så. Så det är mitt tips Lycka till!

• Fialottis

Inget uppvak här heller än... Nu testar jag att gå och lägga mig tidigt för en gångsskull!
    Hon har lagt nappen utan att säga nåt så kanske jag får gå upp och stoppa i den senare men än är det lugnt.

Achwell: fortfarande lugnt hos dig oxå?

God natt!

• Achwell

Anjoh--> Jepp, fortfarande lungt här - otrooooligt! Det brukar som sagt var hojtas vid 22.30....

Jag ska nog också gå o lägga mig. Håller på att läsa en himla bra bok, "Lasermannen". Det handlar om mannen som sköt ca 10 personer med ett vapen som hade lasersikte för att de var invandrare/flyktingar i början på 90-talet. Har hunnit läsa halva....

Godnatt på Er!

• Igloo79

God morgon på er alla. Hoppas natten fortsatte lika lungt som den verkade ha börjat för er. Här var det också lugnt. Gick och la mig straxt efter tio och sov gott fram till 12. Litet uppvak, tassade och sen sov hon till 4 då jag gav henne välling och vi sov sen fram till 7.30. Har insett att hon är rätt hungrig när hon vaknar omkring 4/5. Magen kurrar och hon kan inte somna om, så nu får hon välling ett tag framöver i alla fall. Vi kan ju somna om. Summerat så har det varit en helt ok natt. Två uppvak efter att jag själv lagt mig (Hade ju en kort innan jag la mig också), kan jag faktiskt mäkta med och ändå känna mig utvilad. Visst är drömmen noll uppvak, men det kanske dröjer, så tills dess har jag det gärna som inatt.

Achwell: Vårt hus är från 1980 - så jag vet inte riktigt vad det är som "spökar"...

• Sqti

GOD morgon! Vilken härlig natt. Endast 2 uppvak varav det ena maken tog imorse vid 5 . Fattar inte hur hon kan sova så djupt och så bra en natt och så dåligt alla andra nätter. Men hon har hållit på så här i ca 3 veckor och varje vecka är det en natt som det sovs såhär bra. Så min chans att sova ut för den här veckan är förbrukad men jag tog tillvara på den. Just det glömde nämna hon bet mig imorse vid 5 och vem låg klarvaken till 6 pga detta? Aj aj aj.

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?