• Melker007

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Min pojke är 7 1/2 månad och har sedan någon vecka tillbaka börjat sova fruktansvärt dåligt på natten! Han är numera vaken ca 1 gång i timmen och somnar ej om själv som han gjort innan utan behöver hjälp att somna om med napp, snutte, sång, speldosa osv. Mycket händer med honom just nu - sagt sitt första ord, försöker åla sig fram, upptäcker nya saker och har separationsångest.

Vill mest veta om det är fler som märkt skillnad? Vad gör ni i så fall för att lösa nätterna? Är detta en övergående period och hur länge håller de på så här? Hmmm, kanske svårt att svara på men någon kanske har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
  • Solsken i blick

Har nyss lagt mig tjej. Har inte varit nån ordning med eftermiddasgvilan idag. Var ute med vagnen vid 13-tiden och helt plötsligt somande hon fast hon inte brukar sova så tidigt och i vagnen måste man gå lääänge innan hon somnar. Detta gjorde att hon var helt slut vid 17.30 och sov en timma (jag fick väcka henne). Så det blev senare läggning idag

Hon var jättepigg och glad då hon skulle sova. Stod upp i sängen och bet i spjälsängen. Hon har haft jätteont i tänderna idag Tror ni att det är skadligt för tänderna att bita i så hårda saker? Huuaa vilket ljud! Har tagit bort henne då hon bitit såklart, men undrar ändå.

Hoppas ni alla får en god natts sömn!

• Solsken i blick

Har lagt MIN tjej och inte mig menar jag

• Achwell

Sqti--> Nu är uret runt 22.30.... hur har det gått.. visst brukar väl din vakna då?

Här är det fortfarande tyst..... *håller tummarnaÄ

• Sqti

det verkar vara lugnt. nästan så man trillar av soffan av överaskning . vill inte ens tänka det högt det jag sa först "det verkar vara lugnt".

• Achwell
    Sqti skrev 2008-02-06 22:51:10 följande:
    det verkar vara lugnt. nästan så man trillar av soffan av överaskning . vill inte ens tänka det högt det jag sa först "det verkar vara lugnt".
    Vad bra! Vi hoppas att det håller hela natten då

Här ska sovas!
    Natti natti!
  • Sqti

achwell: ska kika på seinfeld tror jag och sen blir det sängen för mig med.

• Igloo79

Ja, natten blev lite som jag trodde. Suck. Att det aldrig tar slut....Alltid är det nåt. dessutom har hon varit riktigt grinig i ett par dagar nu. Undrar om tänderna spökar.

Måste få ordning lite på tiderna för henne så att det är samma tider varje dag. Vakna, vila, vila och sova samma tider. Vet inte om det kan hjälpa, men det är ju alltid värt ett försök.

• Sqti

igloo79: usch att det blev en jobbig natt. verkligen skittråkigt att höra. kanske rutiner gör att det blir lite bättre? tänder kan verkligen ställa till det för vissa barn, och föräldrar .

Vår natt har varit bäst hittills. Endast 1 uppvak kl 2, amning, sen sov hon med oss och jag la tillbaka henne 04.30. Tänkte att hon säkerligen skulle vakna kring 5 eller 6 snåret som vanligt men icke . Hon vaknade 07.45 och jollrade i sin säng. Detta är det närmaste jag har kommit en hel natt. Konstigt nog känner jag mig inte utvilad, blev väl en chock för kroppen . Hur har det gått för er andra?

• Solsken i blick

Kunde inte somna igår så jag är jättetrött. Har minnesluckor idag Från strax innan sex i morses ville inte Alva sova (hon vaknade nån gång på natten och fick ligga i min säng). Fick henne att äta lite och sen somnade hon vid sju en liiten stund. Skulle jag gått upp vid sex tycker ni? Nu blev det istället så hattigt, hon snutt-åt och vände och vred och åt lite till. Om jag hade gett henne välling kanske hon hade ätit riktigt och sovit riktigt... Kanske är dags att lägga ner amningen!?!? Ni som ger välling på morgonen, har ni blandat den så det bara är att ställa in den i micron och värma?

Igloo: Funderar också på att försöka styra sovtiderna lite. Fast alltid när man är borta så pajar det. Alva kan inte sova i famnen längre (jo hos min mamma går det jättebra men hos mig ålar hon sig bara ) det är bara sängen som gäller och ibland somnar hon ju i bilen också.

Sqti: Skönt att du fått sova!!!

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?