• Melker007

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Min pojke är 7 1/2 månad och har sedan någon vecka tillbaka börjat sova fruktansvärt dåligt på natten! Han är numera vaken ca 1 gång i timmen och somnar ej om själv som han gjort innan utan behöver hjälp att somna om med napp, snutte, sång, speldosa osv. Mycket händer med honom just nu - sagt sitt första ord, försöker åla sig fram, upptäcker nya saker och har separationsångest.

Vill mest veta om det är fler som märkt skillnad? Vad gör ni i så fall för att lösa nätterna? Är detta en övergående period och hur länge håller de på så här? Hmmm, kanske svårt att svara på men någon kanske har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
  • Sqti

achwell: försökte trappa ner och det gick bra ett tag. hon ammade knappt under dan men åt under natten då hon sov som värst. nu ammar hon återigen mer under dan och sover bättre om nätterna (ja de 2 sista ) vi får se hur denna natt blir. men ja helst skulle jag ju slippa bli biten men jag försöker väga det ena mot det andra, att sova bra om natten/amma under dan och bli biten eller att sova dåligt/amma under natten och bli biten... väljer nog det första .

• Achwell
    Sqti skrev 2008-02-07 22:07:09 följande:
    achwell: försökte trappa ner och det gick bra ett tag. hon ammade knappt under dan men åt under natten då hon sov som värst. nu ammar hon återigen mer under dan och sover bättre om nätterna (ja de 2 sista ) vi får se hur denna natt blir. men ja helst skulle jag ju slippa bli biten men jag försöker väga det ena mot det andra, att sova bra om natten/amma under dan och bli biten eller att sova dåligt/amma under natten och bli biten... väljer nog det första .
    Ja, jag förstår att du väljer det första... Sov gott!
  • Sqti

nu har en timme gått sen hon somnade och än så länge har jag inte hört nåt. hon somnade lite snett i spjälisen, lite mer på tvären än på längden så att säga. lär bli lite gnäll när hon ska byta positionn. jag tittar på tv och njuter av lugnet. kanal5 gordon ramseys kitchen nightmares... lite kuligt sådär att förfasa sig över hur restauranger sköts av vissa.

• Fialottis

Hm... Nu är nappen inne igen! Hon gnällde lite och fick nappen, sen dess har det varit tyst! Men klockan är inte så mycket än ju så det kommer kanske snart..

Achwell: Hon har 2 tänder som hon fick i början av december, och sedan är det en på gång där uppe.

Nu ska jag försöka slappa lite och sen sova! Hörs i morgon igen allihopa!

• Achwell

Anjoh--> Jaha... fick din tös också nappen till slut - ja, men det var ju bra att hon somnade sen igen Aaha.. 2 tänder Jag längtar lite tills min får sina. Det ser ju så underbart gulligt ut med så få tänder ....hehe. Tanden vi märkte i fredags (1 feb) har inte krypit upp så mycket mer än. Visst, den syns lite lite grann om man tittar noga på hennes tandkött... det är ngt där... *hihihi*

• Igloo79

Halloj allihop.

Hur har nättterna varit. Här har det varit en helt ok natt trots knasig dagvila. Ett par uppvak varav en resulterade i att jag tog in henne till oss och vi sov vidare.

Hon rör sig jättemycket när honsover dock. Någon som känner igen sig? Vad kan det bero på?

• Sqti

igloo79: det att hon rör sig mycket tror jag hänger ihop med hennes utveckling. förmidligen kommer hon att börjar krypa om hon inte redan gör det, eller så är det nåt annat på gång utvecklingsmässigt. skönt att du fick en ok natt trots en otursförföljd dag .

Jag hade ännu en bra natt. Inga uppvak eller ljud ens fram till 01.30 då hon ammade och sov sen hos mig fram till 6 då hon åt igen och jag la mig på makens sida och hon vände till mage på min och vi steg upp 07.45. En jättebra natt.

• Achwell

Igloo och Sqti--> Vad bra att ni haft bra nätter - härligt

Här var det väldigt bra - trots uppvaket och nappen. Jag gick upp 8.15 och tittade in hos henne, hon rörde sig inte..... så jag smet in på toa. När jag kom ut därifrån hörde jag en jäsp så då gick jag in och hon hade vaknat och var på kanonhumör Jag sov riktigt bra - skönt!

Hur har det gått för er andra?

• Solsken i blick

*Snyft* Dessa föxxxxxxxxxxxx tänder Kan inte alla komma på en gång istället, istället för att man ska ha det jobbigt flera perioder. A har varit jätteledsen igår kväll och haft svårt att sova i natt, tror det beror på dem. Såhär jobbigt har inte de tidigare tänderna varit tack och lov.

Skönt att ni fått sova. Väntar på att A ska bli trött, tänkte ta en tupplur med henne

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?