• Melker007

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Min pojke är 7 1/2 månad och har sedan någon vecka tillbaka börjat sova fruktansvärt dåligt på natten! Han är numera vaken ca 1 gång i timmen och somnar ej om själv som han gjort innan utan behöver hjälp att somna om med napp, snutte, sång, speldosa osv. Mycket händer med honom just nu - sagt sitt första ord, försöker åla sig fram, upptäcker nya saker och har separationsångest.

Vill mest veta om det är fler som märkt skillnad? Vad gör ni i så fall för att lösa nätterna? Är detta en övergående period och hur länge håller de på så här? Hmmm, kanske svårt att svara på men någon kanske har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
  • Mystic

Alltså nu är de 3 natten som lillan börjat återgå till att sova bättre:) Kör fortfarande med lampan tänd och de verkar funka:) Är så glad och vi fick sova nästan hela natten inatt med bara 2 uppvak:) lilltjejen är kanske mörkrädd..

• Achwell

Sqti--> Sova till 9 ja, det är lyx det Synd på alla uppvak bara.....

Natten gick bra här... så skönt! Sov från 20 - 08!! Otroligt!

Jag fattar det inte? Jag ät lite knasig. Vid såna här tillfällen så börjar man så smått tänka på syskon Men direkt det kommer en jobbig natt så tänker man "nehejdu, inga fler barn här inte...." Tänk vad man "glömmer"........

Igloo79--> Vad skönt att natten gick bra - fler såna!

• Igloo79

Sqti: Synd att ni inte fick något mirakel. Men skönt med sovmorgon.

Mystic: Ja, hon kanske är mörkrädd. Har för länge sedan läst i en annan tråd om någon som skaffade nattlampa och det hjälpte så de trodde också att deras lilla var mörkrädd.

Achwell: Skönt att natten var bra. Jag visst gör man så att när det går bra så börjar man fundera på syskon, men när det inte gör det så har man glömt hela funderingen och kan inte tänka sig det än på ett tag. Här är det likadant.

• linsingen75

Hej på er,
    vi har haft en fantastisk natt - jag känner mig så glad att han visar att han fortfarnade kan sova o själv är han så glad o pigg nu!
    Han la sig utan ett pip 20.25 och vaknade inte förrän 3.25 och då behövde jag bara gå in o ge honom nappen. Sen sov han till 7.50! Snacka om lyx för mig. Känns så skönt att det går, även om det blir återfall inatt så har jag ju i alla fall fått en natt. Vi flyger dessutom till Stockholm idag för en trevlig (hoppas jag) helg borta och då passade det ju fint att få sova inatt!

whitestar - ja, städar det gör jag bara när jag absolut måste. Men snart kryper han o då får ju dammsugaren fram lite oftare. Fast man blir väldigt effektiv när man vet att man kan få vila 30 minuter om man bara sätter fart

• miasiv

hej allihopa! jag hoppar in häär, min son är lite drygt 8 månader och har börjat vakna flera gånger varje natt. han vägrar att sova på dagtid oxå, det enda som hjälper på dagarna är vagnen, det är ju ok. Enda nackdelen är att jag inte har möjlighet att vila då =(.

Nån som har några tips?

• Sqti

achwell: vad tror du jag tänkte på inatt när jag promenixade med henne genom hallen vid 02.10. Här blir det inga fler barn . Men jo det blir det fast jag har inte bråttom .

mystic: tänk vilka underverk en lampa kan göra . Vi har alltid haft en lite lampa tänd men hon vaknar ändå.

linsingen75: önskar er en tevlig helg med bra sömn !

miasiv: jag tror att det vänder så försök härda ut om du kan.

• Mystic

Vi har också haft en liten förut men den hjälpte nog inte tillräckligt, bara taklampan som verkar funka:)

Sqti skrev 2008-02-22 12:45:01 följande:
    .mystic: tänk vilka underverk en lampa kan göra . Vi har alltid haft en lite lampa tänd men hon vaknar ändå. linsingen75: önskar er en tevlig helg med bra sömn !miasiv: jag tror att det vänder så försök härda ut om du kan.
  • Igloo79

linsingen: Härligt med en bra natt.

miasiv: Välkommen.

Här har nattning nu varit och hon har vaknat till lite ca 30 min efter. Men inget skrik eller så, hörde bara att hon "grymtade" lite och vände på sig och somnade om. Gick bra annars med nattning idag. Jag behövde inte ens tassa utan det räckte med att jag stod bredvid sängen. Märkte att jag tänkte att jag saknar lite att ha henne i famnen och få henne att somna så. Det var ju så gosigt, men vet också att börjar jag med de så kommer hon vela sova så hela natten och vela bli nattad så jämt. Får helt enkelt passa på och gosa mycket på dagarna och under dagvilorna.

• Sqti

Lillan somnade på pappas mage i soffan . Hon verkar blir lite orolig om jag ska få henne att sova. Igår var det så iaf. Hon var lite gnällig ikväll med men det gick över snabbt. Jag ammar inte längre utan hon får enbart snutta på natten max 2 ggr kanske blir hon orolig därför. Hon känner mjölklukten och får inte ro därför? Vet inte bara jag som tänker lite. Idag har hon sovit 40 minuter på hela dan. Hon har gråtit och sovit oroligt de 20minx2 som hon har sovit. Hon har en ny tand som är på väg upp och det kan vara fler på gång. Denna natt lär bli full av avbrott precis som hittills men det är vi vana vid som tur är .

• Achwell

Läggning gick perfekt till, hoppas såklart att natten går lika bra!

Igloo79--> Jaaa.. gosa är ju mysigt.. .-) Men som du säger... du får göra det under dagen....

Lycka till inatt allihopa!

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?