• Melker007

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Min pojke är 7 1/2 månad och har sedan någon vecka tillbaka börjat sova fruktansvärt dåligt på natten! Han är numera vaken ca 1 gång i timmen och somnar ej om själv som han gjort innan utan behöver hjälp att somna om med napp, snutte, sång, speldosa osv. Mycket händer med honom just nu - sagt sitt första ord, försöker åla sig fram, upptäcker nya saker och har separationsångest.

Vill mest veta om det är fler som märkt skillnad? Vad gör ni i så fall för att lösa nätterna? Är detta en övergående period och hur länge håller de på så här? Hmmm, kanske svårt att svara på men någon kanske har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
  • Achwell

Här var det två uppvak, ett redan inom 30 min efter att hon somnat. Men denna gång somnade hon om av sig själv. Sen vaknade hon igen 0:34 och skreeeek.. hon måste ha drömt något. Jag gav henne nappen och hon somnade snabbt om. Sen vaknade hon igen strax innan 8. Helt ok natt måste jag säga.

SaraF -->Vad blev det för film då?

Ni som haft bra nätter... hoppas hoppas att det håller i sig!

• Melker007

Hej!
    Länge sen! Hoppas att ni alla mår bra och har fått några stärkande nätter! Här går det bra måste jag säga. Inatt tex somnade M 18.30 som vanligt, vaknade kl 2 och åt lite välling, somnade om till kl 5 då pyjamasen var blöt av kiss Stackars liten... Dessa förbaskade Liberoblöjor har börjat läcka! Har ej gjort de förut. Har någon annan oxå märkt det? Jaja, i alla fall, jag trodde aldrig att han skulle somna om efter blöj-/pyjamasbyte. Han låg och fnittrade i sin säng, pluttrade med munnen och var allmänt gosig och charmig. Men ärligt talat, hur sugen är man på att gå upp för dagen kl 5.20???? Jag stoppade i nappen, satte på cd:n med vaggvisor och som grädde på moset ig¨ng med speldosan oxå! Jag gjorde verkligen allt som brukar funka då han skall somna - på en och samma gång! Och visst, i rena förskräckelsen somnade han om till kl 8.00! Pappsen som fyller år och allt idag, vi fick sjunga utan Melker för man har ju inte hjärta att väcka honom när han sover så skönt nu för tiden! Ja, så jag och vovven stämde upp i skönsång på egen hand

Nu sover han förmiddag i sin vagn i lite vårkänsleväder! Kan man ha det bättre?

• Lindisen81

Min lilla skrutt somande utan problem i egen säng vid 19, vakna tre gånger för napp.... den fjärde hången hon vakna fick hon lite välling sedan ville hon upp å hoppa vid 7, helt ok natt! inget skrik!

• Igloo79

Passar på och skriver en kortis när lillan sover middag. Hon har sovit ett tag nu så hon vaknar nog snart.

Här blev natten bra. Vaknade 1 gång. Stoppade om henne och sen var det dax för morgon vid 6. lite drygt m så tidiga mornar, men ok så länge man får sova.

Sqti: Skönt med en bra natt.

Achwell: Känner igen det där med skrik och mardrömmar. Är nog en del sånt just nu.

Melker: Näe uppe för dagen vill man inte va kl 5.20. Här är gränsen 6. Helst senare, men det brukar inte gå. Kul att han somna om.

• Achwell

Godkväll tjejer!

Hoppas ni haft en bra kvällsläggning. Här har det gått jättebra med läggningen - skönt.

Hoppas naturligtvis på 0,00000000000000000000000000000000000000000000 uppvak  eller hur! :D

• Sqti

Ines somnade precis... hoppas jag att hon gjorde iaf. Tog en stund att få henne att komma till ro, ca en kvart eller så. Kunde inte göra proceduren i sovrummet då maken redan ligger där och snarkar och hon blev distraherad. När jag väl la ner henne i sängen fick jag buffa på rumpan för att hon skulle somna. Hoppas hon inte blir väckt nu av hans snarkande. blir ingen bra natt känner jag. Hon har sovit 3 ggr idag då hon steg upp så tidigt tror jag. 2 ggr 30 min och en gång 1,5 timme. Så lite har hon tagit igen för den korta natten. Hon har haft väldigt lätt för att somna idag på dan. Det gick ca 3-3,5 timmar mellan lurarna. Hon höll sig sysselsatt själv rätt mycket men när hon ville sova kom hon till mig och började gnälla och la huvudet på axeln och då hämtade jag snuttefilten och la den på mig och så somnade hon . Ibland går det alltför lätt det där och ibland går det inte alls vad man än gör .

• Lindisen81

inez soman själ i kväll med, i egen säng! hon är sååå duktig. nu hoppas jag hon sover okej ännu en natt....

• Lindisen81
    Lindisen81 skrev 2008-02-18 21:21:19 följande:
    inez soman själ i kväll med, i egen säng! hon är sååå duktig. nu hoppas jag hon sover okej ännu en natt....
    somande själv =)
  • Sqti
    Lindisen81 skrev 2008-02-18 21:21:19 följande:
    åå har du också en Ines/Inez. Mycket fint namn det där
  • Sqti

Ännu en knackig natt bakom oss med lite fler uppvak än vanlig plus en nattpromenad genom lägenheten i 30 minuter. HOn vaknade vid 22.40 och fick vatten och somnade om, vaknade igen vid 01.30 och promenerades till 02.10 då hon somnade igen. Vaknade vid 4 och snuttade, vid 01.30 där vägrade hon ta bröstet . Somnade om där vid 4 och vaknar 05.30 men somnar om efter lite bråk till 7 . Där har ni vår natt kära vänner. Plus att min mjölk är på slutspurtren. Fick ont i vänsterbröstet inatt eftersom hon inte hade snuttat/ammat på 24 timmar och pumpade ut lite drygt 60ml imorse. Väldigt lite för att vara mig, men men.

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?