• Melker007

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Min pojke är 7 1/2 månad och har sedan någon vecka tillbaka börjat sova fruktansvärt dåligt på natten! Han är numera vaken ca 1 gång i timmen och somnar ej om själv som han gjort innan utan behöver hjälp att somna om med napp, snutte, sång, speldosa osv. Mycket händer med honom just nu - sagt sitt första ord, försöker åla sig fram, upptäcker nya saker och har separationsångest.

Vill mest veta om det är fler som märkt skillnad? Vad gör ni i så fall för att lösa nätterna? Är detta en övergående period och hur länge håller de på så här? Hmmm, kanske svårt att svara på men någon kanske har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
  • Sqti

Ännu en bra natt. Det blev 3 uppvak totalt men det första gällde bara vatten och hände innan jag gick och la mig. SÅ för mig blev det bara 2 uppvak och då fick hon snutta och sov så bra i övrigt. Utvilad mamma är en glad mamma . Hoppas ni andra också sov bra.

• linsingen75

hej,

sqti- tack! Han hörde nog hur du hoppades!
    Efter att knorrat lite vid insomningen o vaknat till runt 22 (fast då somnade han om av sig själv) vaknade han inte förran 4.50 o fick nappen. Sen vaknade han till vid 6 o 7 men klarade att somna om av sig själv o jag fick sov morgon till 8.20. JIPPY
    ibland älskar man dom lite extra

Hoppas ni andra haft bra nätter!

• Mystic

Vår natt har varit hemsk:( Lillan bara skrek o skrek så fort man försökte lägga henne. Enda som hjälpte var att gå och krama henne, o de fick man ju ingen sömn av:(

• Sqti

mystic: usch vad hemskt! Kunde hon inte somna eller var det mardrömmar? Säkerligen separationsångesten som spökar iom att hon vill vara nära. Hoppas det går bättre ikväll! Har hon sovit nåt idag?

• Mystic

Hon sov precis en timme, jag hann precis fixa iordning lite och bada och tvätta håret sen vakna hon..
    Känner mig helt slut idag, vi får snart ta en promenad till farmor så jag får vila lite,orkar inte vara ensamma hemma idag så fort jag går ut ur rummet eller för långt bort skriker hon ma ma ma ma ma! och då måste man ta upp henne annars blir hon galen!

Sqti skrev 2008-02-25 12:12:53 följande:
    mystic: usch vad hemskt! Kunde hon inte somna eller var det mardrömmar? Säkerligen separationsångesten som spökar iom att hon vill vara nära. Hoppas det går bättre ikväll! Har hon sovit nåt idag?
  • Sqti

Här händer det inte mycket... antingen så är alla bebisarna uppe eller så sover alla mammor . Min tös somnade på pappsen i soffan och har sovit i 2 timmar nu. Jag matar henne oftare under dan och hon sover bättre om natten numera. Ska nog också ta och krypa ner nu. Sov gott!

• Sqti

En till bra natt hos oss. Hon vaknade 2-3 ggr och fick snutta och sådär och jag har märkt att mjölkproduktionen verkar vara på tillbakagång igen *suck*. Men men det får man leva med för att sova någorlunda hyfsat . Hur går det för er andra?

• Mystic

Inatt var underbar, lillan sov ca 20 till 06.30 med bara 2 stoppa in nappen uppvak. 7 åt hon välling och somna om:)
    Ligger nu i vår säng och sussar sött, jag ska lägga mig o vila igen, jag har 38.3 graders feber och mår totalt skit.. Proppat i mig massa alvedon men de hjälper inte:(

• Igloo79

Oj, här är det fart på skrivandet. Har inte läst alla inlägg. Ska göra det när jag har lite tid. (När lillan sover middag...) Här har det i alla fall varit en ok natt inatt. Sov från 20 - 04.50. Då fick hon välling, somnade om och sov till 8.30!! Vet inte riktigt vad som hände....Normalt brukar hon sova till 6/6.30 även fast hon fått välling. Men hon var med pappa hela dagen igår. Jag fick lite egentid på egen hand. Mysigt... Så det kan ju ha något med det att göra. Mycket bus kanske....

• whitestar

Hej igen..Hos oss har lillen varit störtförkyld och febrig så det har varit uppvak typ 1 ggr/timme 2 nätter i rad nu:( o gallskriker gör han då,tror inte han tycker om att vara så täbbt i näsan! Förhoppningsvis blir det bättre när han blir frisk..Han har annars börjat sova jättelite om dagarna så nu får jag sova ända till sju på mornarna!(lyxigt värre)

Linsingen75: Här är det en som oxå börjar krypa snart,men han tycker ju då om dammsugarn (han brukar "snacka" högt o ljudligt med den när jag dammsuger:))Värre med dammtorkningen,det är ju såå tråkigt när mamma gör det!

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?