• Bevabus

Kustbevakarna

Sådär ja! Nu är snart kustbevakarna igång igen :D Jag sitter och väntar ivrigt på att ett av mina favoriprogram ska börja^^ Nu på torsdag närmare bestämt.

Har ni någon favoritperson i programmet?
    Har ni några övriga åsikter om programmet?

Personligen så älskar jag Nisse! Lite småkär i honom faktiskt xD Eller okej da, VÄLDIGT kär i honom...
    Jag tycker att han är charmig, söt, rolig och snygg som tusan.
    Men jag vet att det är en hel del som inte gillar honom heller ;)

Dessutom så gillar jag att se hur kustbevakarna jobbar. Alla känner till yrket men det är inte många som vet vad dom faktiskt gör hehe.

Så snacka på nu bara! Jag hör gärna andras åsikter!

• Svar på tråden Kustbevakarna
  • Mia O

Nyfiken vad du kommer att skriva som avsändare...
    Kanske ditt telefon nummer...:)

Eller hur gör man egentligen...?!?

• Bevabus

Jag tänker skriva min email-adress efter att jag skrivit mitt namn i slutet av brevet
    Känner inte för att skriva min adress. För det första så kan han då hur enkelt som helst ta reda på min ålder, och den håller jag hemlig så länge som möjligt haha xD då tar han väl mig för en barnunge om jag skriver att jag är 17...och för det andra så känns det lite gammelmodigt att skriva brev. Mejlar hellre
    Mia O skrev 2008-02-09 20:59:25 följande:

Nyfiken vad du kommer att skriva som avsändare...Kanske ditt telefon nummer...:)Eller hur gör man egentligen...?!?
  • Bevabus

Men hur mycket vågar man egentligen säga till honom i brevet? :P Känns lite ångestfyllt att välla ut sitt hjärtas känslor till en person som troligen kommer bli skräckslagen i så fall...

Men om det blir FÖR vänskapligt brev så kanske han inte fattar min vink..hm?

Hur skulle ni formulera er?

• mintchocolate

Mia O skrev 2008-02-14 19:31:42 följande:

Snart så får man skratta !!!
    Ja, jag såg trailern häromdagen

- Filma inte, jag vill inte se det här på trean sedan
    - Det går inte på trean, det går på femman
    - Jaså på femman? Ja, men då är det lugnt

• Bevabus

haha den trailern har jag inte ens sett!
    jag kom precis hem ifrån min danslektion så jag ska se det bandade avsnittet nu längtar! säg gärna vad ni tyckte om dagens avsnitt

mintchocolate skrev 2008-02-14 19:39:21 följande:
    Mia O skrev 2008-02-14 19:31:42 följande:
    Ja, jag såg trailern häromdagen- Filma inte, jag vill inte se det här på trean sedan- Det går inte på trean, det går på femman- Jaså på femman? Ja, men då är det lugnt
  • Mia O

Nisse är ju så jäkla snygg i solglasögon !!! Kände igen hans mobil ringsignal från nånstans men kommer inte på vart...någon som vet ?

• Bevabus

Har sett programmet nu. Det här är mina tankar om det :P

1. Nisse känner till Västerås!!! :O Ni kan inte ana vilken chock jag är i pga det xD haha Helt seriöst alltså...varenda stockholmare jag snackar med säger alltid "Västerås?? Har jag aldrig hört talas om. Vart ligger det?".
    Jag ba "Öh...1-1½ timme från Stockholm!!!"

2. Grymt snygg i de där solglasögonen!

3. Delarna med SSRS får mig att somna. Tyvärr, men jag tycker inte deras arbete är särskilt intressant..

4. Dom ser häftiga ut som fan när dom kör snabbt med kobran.

5. Citat: "Västerås är ju Västmanlans län och Enköping är Uppsala län om jag inte minns helt fel. Vi kan ju åka fram och känna på det först. Vi behöver ju liksom inte ringa dit halva Sverige redan nu."
    Var det bara jag som asgarvade till det? haha

6. Vadå pinsam stämning när dom stod och bunkra? xD

7. Det var SÅ kul att den där mannen hela tiden trodde att kustbevakarna var ifrån militären hahahaha:P

8. Nisse sa att det var kul att komma upp i Mälaren såhär, inte så ofta som dom är där ju. Enligt mig så får han MER än gärna åka hit lite oftare

9. Även fast det var jättetråkigt för kustbevakarna när båten la av så var det bra tv-underhållning! :P

10. ÄNTLIGEN får dom rätten att ta utandningsprov själva!! Till och med JAG har blivit frustrerad över att titta på när dom blivit tvungna att möta poliser hela tiden...Halleluljah moment

• septbebis

Nisse och Johan Stenqvist är mina favoriter.

• Bevabus

hm, när ringde hans mobil? :P haha minns du vart så går jag tillbaka i programmet och lyssnar
    Mia O skrev 2008-02-14 22:41:47 följande:

Nisse är ju så jäkla snygg i solglasögon !!! Kände igen hans mobil ringsignal från nånstans men kommer inte på vart...någon som vet ?
Svar på tråden Kustbevakarna