• Bella8

~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~

Tråden för oss 35+ pinglor som sedan sommaren 2004 kamperat ihop och stöttat varandra i smått och stort, negativa graviditetstest som positiva, i ur och moll, skratt och tandagnisslan. 3½ år tillsammans tjejer, det ni! Men även tråden för er nya 35+ are som vill ha nya vänner och följas åt med ett härligt gäng på nätet...  

Detta är fortsättningen på tråden 35+ Marsmammas Minglare www.familjeliv.se/Forum-11-236/m26795867.html Att tråden nu kallas för Kajsans Kompisar är bara en fluke som vi kom på för ett tag sedan då vi tänkte att vi framöver ska kalla trådarna för något som associerar till de som är med i den... dvs, framöver så kan denna tråd komma att kallas Jussans Jinglare, Astrals Allsmäktiga eller SoNice Supertjejer ...  Men vi är alla 35+ on our way to 40... eller över!

Vi babblar om allt möjligt och i vår tråd finns både de som Är Gravida (igen!) och Har Fått Bebis och Nu alltså är det Största och mest ansvarsfulla man kan vara... nämligen Mamma! I vår tråd har fler av oss även startat upp Syskontävlingen och flera av oss hoppas på underbara syskon till våra små!

Det är det som är det fina i kråksången... vi finns och stöttar på alla plan, i alla stadier... och vi följer varandra. Statistiken för oss 35/40+ är superb vill vi också säga... vi i våran tråd bevisar just detta! Och trots att vi nu närmar oss/är över 40 år med allt vad det innebär av risker för missfall med mera så kämpar vi på, vi som vill ha syskon till våra barn. Och det kommer att gå bra, det bara vet vi!  Vi önskar alla att komma över till oss här på Den Andra Sidan!! Att vara Mamma är det underbaraste, vackraste, jobbigaste, härligaste, bråkigaste som finns!!

Detta är Vårtråden för alla 35/40+ Pinglor! Vi hoppas på en underbar vår 2008. So lets go vårpromenader och sippa in både blomdoft, bebisdoft och en och annan försommardrink!  

~~*~~Charlie050412~~***~~Lillasyster i MagenBF080410~~*~~
  • Svar på tråden ~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~
  • Sus69

Vinkar till Datanissan som är online..

• Spirit

Hej på er!
    Fick inga vidare resultat i torsdags varken på vul eller blodprov så nu får jag höjd dos och fortsätta med spray i två veckor till innan nästa kontroll....

Annars är det full fart. Fabian kan stå på skridskorna själv nu och försöker göra fart

• Datanissan

Saa haer stor var jag dagen innan Wilde foeddes (V38+5)! Klicka paa bilden annars ser det sju ggr vaerre ut aen vda det var eftersom bilden haer aer ihoptryckt.

Copy of IMG_5163.JPG

Barn gör som du gör, inte som du säger.
  • Bella8

Fiiiiiina Datanissan... och fiiina lille Wilde! Gud vad snabbt det går, hela 4 månader redan det är ju otroligt ju. Såg du mina frågor tidigare om hur länge du helammade med Wilde innan han också fick flaska? Och var det nån skillnad från med Thor? Tänker ju förståss på era vinmiddagar som just nu låter väldigt lockande...

Vad tyckte du om quiltsen från Pine Cone Hill förresten?

Gå och lägg dig nu, det ska jag snart göra igen! Har haft en överhelvetisk natt igen där jag varit vaken 4 ggr och mellan 04.00-ca 06.30 så bara låg jag och vände mig i sängen och det var stört omöjligt att andas vilken ställning jag än låg i. Dessutom så har nu svampinfektionen kommit som ett brev på posten precis när jag avslutat min abkur mot GBS:en... gaaaaah! Jag känner mig som en zombie och återkommer och kommenterar mer sedan.

Synd att vara såhär trött när solen skiner för fullt här i Stockholm och det är strålande vårväden med +8 grader!

~~*~~Charlie050412~~***~~Lillasyster i MagenBF080410~~*~~
  • tjoppaloppan

Jag har hittat hit på morgonkvisten efter att ha lämnat Isak på dagis och ja, nu får han gå även på måndagar fram till förlossningen. Jag hade en jättetuff fredag där bäbisen i magen låg än här, än där och det var jättejobbigt att gå då den bökade runt. Och Isak är inte lätt att hämta på dagis nu. Han är väl som två-åringar är mest, men det gömma sig, springa iväg, "nej, nej, vill inte", åla sig som en mask när ytterkläderna ska på och det blir till att bära och lyfta honom en hel del och med milt våld pressa ner honom i overallen.
    I fredags när jag skulle hämta hade jag så ont att tårarna kom och då erbjöd sig en fröken att klä på honom och si, då stod han (i det närmaste...) stilla.
    Dessutom äter han knappt något på dagis, så han är ju inte nådig då, med blodsockerhalten vid fotknölarna.

Ååå, vad skönt det ska bli när det bara är skor, byxa och tröja att klä på!!! Och som det ser ut nu så dröjer inte det så farligt länge! J har redan börjat känna av sin pollenallergi (al och hassel).
    Så då är väl våren här! Snödropparna har blommat här i två veckor och det är knoppar på både magnolian och julrosorna.

Jag gruvar mig inför vändningsförsöket och inatt när jag vaknade och bäbisen tumlade runt provade jag att locka ner hennom med ficklampan och se det funkade. Fast sen vände h*n sig tillbaka igen efter någon timme...
    Att det kan vara så rymligt. Fattar inte.
    Men det känns att det fortfarande finns plats. Med Isak var det mycket trängre och han låg som i ett skruvstäd. Han har väl tänjt ut mig, så nu är det fritt fram för kullerbyttor.

Är det någon här inne som gjort vändningsförsök?
    Var det obehagligt? Läste att man inte gör det i USA pga att om något händer efter vändningsförsök så blir läkarna stämda.
    Å andra sidan, vad stämmer folk inte varandra för over there?

Vi lämnade in våran bil på verkstaden för att koppla ur krockkudden. 6000:- ville de ha för att koppla ur den på en gammal Mondeo (02:a). Ok, det får vi ta, tänkte vi.
    Men när de gjort det funkade inte styrdatorn och för att få den att fungera så skulle det gå loss på 20.000:-.
    I helskotta, det är bilen inte värd (får kanske ut 60.000-70.000 för den). Så det var bara att be dem sätta tillbaka krockkudden och fundera över om vi ska sälja den eller vad vi ska göra.
    Det blir ju trångt där bak. Få se om det överhuvudtaget är möjligt att sätta babyskyddet i mitten och sitta bakom förarplatsen bredvid bägge barnen... Suck! Vill ha större bil, men vill inte skaffa lån på bilen. Vi har klarat oss utan det tidigare, men vi kanske måste låna till bil nu längre fram.
    Vi klarar oss ju på en lön, men det betyder ju att vi inte kan konsumera bilar och renovera stugan osv för stora summor samtidigt. För att ha råd med det krävs det a

• tjoppaloppan

Jag har hittat hit på morgonkvisten efter att ha lämnat Isak på dagis och ja, nu får han gå även på måndagar fram till förlossningen. Jag hade en jättetuff fredag där bäbisen i magen låg än här, än där och det var jättejobbigt att gå då den bökade runt. Och Isak är inte lätt att hämta på dagis nu. Han är väl som två-åringar är mest, men det gömma sig, springa iväg, "nej, nej, vill inte", åla sig som en mask när ytterkläderna ska på och det blir till att bära och lyfta honom en hel del och med milt våld pressa ner honom i overallen.
    I fredags när jag skulle hämta hade jag så ont att tårarna kom och då erbjöd sig en fröken att klä på honom och si, då stod han (i det närmaste...) stilla.
    Dessutom äter han knappt något på dagis, så han är ju inte nådig då, med blodsockerhalten vid fotknölarna.

Ååå, vad skönt det ska bli när det bara är skor, byxa och tröja att klä på!!! Och som det ser ut nu så dröjer inte det så farligt länge! J har redan börjat känna av sin pollenallergi (al och hassel).
    Så då är väl våren här! Snödropparna har blommat här i två veckor och det är knoppar på både magnolian och julrosorna.

Jag gruvar mig inför vändningsförsöket och inatt när jag vaknade och bäbisen tumlade runt provade jag att locka ner hennom med ficklampan och se det funkade. Fast sen vände h*n sig tillbaka igen efter någon timme...
    Men det känns att det fortfarande finns plats. Med Isak var det mycket trängre och han låg som i ett skruvstäd. Han har väl tänjt ut mig, så nu är det fritt fram för kullerbyttor.

Var det obehagligt? Läste att man inte gör det i USA pga att om något händer efter vändningsförsök så blir läkarna stämda.

Vi lämnade in våran bil på verkstaden för att koppla ur krockkudden. 6000:- ville de ha för att koppla ur den på en gammal Mondeo (02:a). Ok, det får vi ta, tänkte vi.
    Men när de gjort det funkade inte styrdatorn och för att få den att fungera så skulle det gå loss på 20.000:-.
    I helskotta, det är bilen inte värd (får kanske ut 60.000-70.000 för den). Så det var bara att be dem sätta tillbaka krockkudden och fundera över om vi ska sälja den eller vad vi ska göra.
    Det blir ju trångt där bak. Få se om det överhuvudtaget är möjligt att sätta babyskyddet i mitten och sitta bakom förarplatsen bredvid bägge barnen... Suck! Vill ha större bil, men vill inte skaffa lån på bilen. Vi har klarat oss utan det tidigare, men vi kanske måste låna till bil nu längre fram.
    Vi klarar oss ju på en lön, men det betyder ju att vi inte kan konsumera bilar och renovera stugan osv för stora summor samtidigt. För att ha råd med det krävs det a

• tjoppaloppan

• tjoppaloppan

Jag vet inte vad som hände... tre inlägg?
    Och jag hade inte ens skrivit färdigt:

För att ha råd med att köpa stor bil kontant och renovera så fint som vi vill måste vi ha två löner eller låna pengar.
    Så vi väntar. Visst är det lite frustrerande när man VILL HA dyra saker, men det är ju inte allom förunnat att kunna vara hemma med barnen sålänge man vill och det är prio nummer ett för oss och då får vi väl stå ut med att vi inte har "rätt" bil och köpa billigare tapeter. Barnen är viktigast.
    (Vi får väl börja spela på Bingolotto )

Kram till er allihopa i vårsolen!

Svar på tråden ~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~