Hej mina kära Pinglor!
Tog rast några dagar härifrån då jag inte orkat skriva eller kommentera så mycket pga gigantisk trötthet! Charlie hade sitt första kruppanfall för våren i lördags kväll/natt och det är riktigt jobbigt ska jag säga... Han somnade först 20.00 och vaknade sedan upp 22.30 med den typiskt skällande hostan och andnöden - han får inte luft, stackaren!
Så det var bara att smälla upp samtliga fönster på vid gavel (grannarna tror väl vi är tokiga!) trots iskyla ute. Sedan satt T i vinterjacka med Charlie i famnen under en tjock filt medan jag förberedde mig på att köra in till KS ifall andnöden inte skulle gå över... T hade förståss tagit några glas vin på lördagen.
Det är ett sånt helvete för Charlie och oss när det är såhär och jag hoppas verkligen att det inte blir som förra våren då vi var inne på KS för syrgas och kortison vid 3 tillfällen och satt i kyla hemma vid minst 5-6 andra tillfällen...
Runt 00.30 så hade andningen återhämtat sig något och T la sig sittande med Charlie i sängen och fönstret i sovrummet vidöppet = svinkallt! Själv "sov" jag i mitt guldrum men kände mig så orolig så jag sprang upp och ner varje timme för att lyssnapå Charlies andning... och först vid 04.30 på morgonen försvann den tunga, sträva andhämtningen så det tog tid denna gång!
Och söndagen så var vi halvdöda allihopa förståss!

Tjoppaloppan: Tack för fin kommentar om min Pappa som jag även skrev i din gb! Jag är väldigt känslig just nu när det kommer till tankar om detta och började storlipa när jag läste dina ord om att Pappa nog var och spikade i stugan!
Hmmm, att du fick upp ditt järn så bra!? Jag var hos BM i torsdags och då hade blodvärdet stigit från 110 till 113 så det går väääääldigt sakt här måste jag säga. Måste vara den enda koppen kaffe jag dricker per dag och kanske har chokladkakan på kvällen också med saken att göra!
Jag är också lite rädd för att inte "fixa" 2 barn och en man och en hund!
Allvarligt talat så pratar jag och T mycket om detta och vi inser att det kommer att bli skitjobbigt den första tiden. Just nu fattar jag inte heller hur tusan det ska gå att nysnittad lassa in Lillasyster i bilen (hög Jeep Cherokee), åka och hämta Charlie hos dagmamman, lyfta in honom (16 kg) i bilen och sedan hem och klä av hela bunten... Puuuh, jag blir trött och får ont i snittsåret bara jag tänker på det!!!
Vi ska försöka klura ut något så att T bara tar ut några pappadagar till att börja med i samband med förlossningen och sedan klickar ut resten i småportioner och hämtar Charlie runt 16.00 Mån-Tors...
Hur är det för dig, Tjoppan - ligger Isaks dagis långt bort?
Tar glatt emot råd om Syskonböcker - ska beställa hem några från nätet tänkte jag!
SoNice: Så spännande med husletning ju! Jag röstar ändå för ett hus istället för lägenhet - det kan bara inte bli fel med egen täppa ju!
Hmmm, blev dock lite nyfis på lägenheten n hittat... länk, tack!
Snart brakar ju dock perioden där massor med hus kommer ut på marknaden loss och gud vad kul det ska bli att följa på Hemnet... det slutar jag inet med trots att jag hittat mitt drömhus...
Datanissan: Guuuuuud, vinmiddag - vilken dröm!
Jag sa till T häromkvällen att jag verkligen har längtat efter att dricka vin denna graviditet och så fort jag ser ett bra läge efter att Lillasyster kommit att få dricka några glas så tänker jag göra det och då får T ge flaska helt enkelt... Hur länge ammade du - utan att ge flaska menar jag? Eller började ni med det direkt denna gång?
Jag funderar också mycket på detta med egentid med Charlie och tänker se till att få det också! Tror det är jätteviktigt för att inte han ska känna sig undanskuffad eller sviken men det blir en svår nöt att knäcka om man nu ska helamma i 7 månader som jag gjorde förra gången... Ju mer jag tänker på det så tror jag att vi måste introducera flaska tidigare denna gången.
Lite cd-förslag från mig och Charlie:
MoraTräsk - Små Grodorna
Lilla Kotten (här också)
Barnkammarbokens cd/silver (här också!)
Bamses Barnvisor
Kul i Bilen
Bra att ha sånger
Sedan gillar Charlie en gratisskiva från Pampers som han nästan spelat sönder och så älskar han att dansa själv till Elvis Presleys Greatest Hits och att dansa tryckare med sin Pappa till Michael Buble...
Favoritfilmer är MollyMus (alla!), Nicke Nyfiken och Dora Utforskaren.
Spirit: Jag är HÄR ju!
Vart är du och hur går det med spreyande och diverse?
Ego: Var ju på tillväxtul i fredags och det visade sig att Lillasyster vägde 1988 g vilket är prick på medelvikt!
Ulläkaren tyckte inte att det var ett rättvisande resultat dock inför en remiss till kejsarsnitt då de flesta foster växer till sig ordentligt från vecka 34 och framåt så hon tyckte att ett nytt tillväxtul i vecka 35-36 vore bättre... Fostren växer i genomsnitt 200-250 g per vecka från nu och detta skulle alltså ge en vikt på ca 3700-4000g i vecka 40 om hon nu inte sätter in stora jättetillväxten som Charlie gjorde.
Tjaaaa, det är bara att vänta och se!
Jag har aldrig känt Lillasyster så mycket som jag gjort denna vecka! Hon buffar och skuffar och jag har sd mest hela tiden. Det verkar som att hon vänder sig runt och jag fattar inte hur för det är ju nu det börjar bli riktigt trångt därinne... Jag får faktiskt för mig att hon vill komma ut tidiagre men det trodde jag ju med Charlie också. Dock får inte vattnet gå för tidigt för då måste jag som är bärare av GBS in akut och få dropp så inte lilla tjejen smittas av nåt elände. Har precis påbörjat en kur antibiotika för detta då test påvisat att jag nu även har GBS i urinen och det kanske är därför jag har så mycket sd...
Annars så förbereder jag härhemma! Vill ah så mycket klart i huset som möjligt innan Lillasyster kommer och håller just nu på att fixa ordning "nya! linneskåpet som jag köpte på Blocket för 50:-
Ska sy fördrag till glasdörrarna och skrapar just nu glasdörrarna från vit färg efter att T målat så fint!
Håller även på att sätta samman hyresvillkor och avtal då vi beslutat oss för att hyra ut vår lilla lgh i Nice under sommaren. Vi har redan fått massor av förfrågningar och det tar lite tid att både svara och styra upp med uthyrningarna själv...
Ska se ifall jag kan ta lite foton under dagen både på vårt "dressingroom" och på mitt nya fina linneskåp!
Tjingeling!