Fredag igen!!! Jag tycker att det bara är fredag och måndag nuförtiden och jag fattar varken vart veckorna eller helgerna tar vägen...?!!!

Datanissan: Jo, läste dina råd om pallar och krämer angående kejsarsnittet!
Bra tanke med pallen för bilen men jag tror att vi ska försöka ordna det så att T sparar ut sina 10 pappadagar på lite längre tid så att han från början bara tar ut en 4-5 dagars pappaledighet och sedan fördelar ut resten så att det blir T som hämtar Charlie klockan 15.30-16.00 hos dagmamman. Har jag räknat rätt så borde hans 10 pappadagar isåfall räcka närmare 1½ månad och då borde jag vara fit for fight igen med att lyfta...
Angående snittet så verkar du ha hämtat dig jättebra ju, både från det akuta samt det planerade och alla har det tyvärr inte så! Jag för min del tålde inte morfin och spydde av detta och hade en helvetisk värk flera dagar efter snittet. Jag tittade tillbaka i mina anteckningar och insåg att jag åt smärtstillande flera veckor medan andra klarar sig med några dagar eller en vecka. Mina tarmar tog väldigt illa vid sig av snittet och min mage var svullen i säkert två månader efteråt och jag såg ut som att jag var gravid i 6 månaden fortfarande. Jag vet inte om jag gjorde nåt fel där i början heller men minns att jag satt i skräddarställning i en för mjuk säng (innan vi böt) och ammade så jag knappt kunde ta mig ur den sedan. Tror att jag denna gång ska vara väldigt försiktig med att sitta ihopsjunken för läkningen skull! Läste nånstans att detta kan bidra till att det bildas ärrvävnader och märkliga sammanväxningar i magen...
Angående såret/ärret så hade jag en punkt som vätskade i flera månader efteråt men ärret tycker jag ser helt ok ut nu! Kanske hade nån liten infektion där som en antibiotikakräm hade avhjälpt på ett bra sätt?! Hoppas innerligt att det inte blir på samma sätt denna gång utan att magen på nåt sätt har varit med om detta en gång och nu har vant sig för jag hade föredragit en vaginal förlossning alla gånger...
Vet inte heller ifall man snittar på ett annorlunda sätt i Canada? Enligt min BM så skär man först genom fettvävnaden, fascian och muskulatur och bukhinna innan man når livmodern som man bara gör ett hål i för att sedan bända upp och spänna fast med tjaa, tror det heter agraffer eller nåt... Vore intressant att veta hur ni gör i Canada!
Och jo just, varför blev det planerat snitt för dig denna gång? Fick du välja det själv efter att det första var akut och traumatiskt eller gjorde läkaren en bedömning utifrån andra grunder? Frågar därför att jag ju nu sitter och väntar på besked från KS ifall jag även denna gång ska ha ett kejsarsnittsamtal eller ifall det blir planerat snitt direkt!
SoNice: Visst var det stora UL idag?! Lycka till och jag tror att det ligger en pojke därinne och väntar och att ni får veta det idag!
Och duuu, nu börjar det dyka upp en massa hus på marknaden igen - påt bara!
Kajsan: Vad märkligt! Inga fel på hormonerna alltså, hur kunde det då komma sig att du fick veta att du hade för höga förra gången, jag fattar inte! 
18 grader varmt!!! Åhhh, längtar tills jag får börja påta i trädgården med en bebis liggandes på den takade terrassen...
*drömmer mig bort att ammar gör jag var tredje timme denna gång istället för 20 ggr per dag som med Charlie*
Spirit: Men, men men vadå dåliga värden!
Du måste nog förklara lite närmare angående detta.
Och att Fabian står på skridskor själv - vilken kille!
Och visst är det ett snyggt skåp bakom min vackra stora mage! Ja, du fattade att det var mitt Blocketfynd för 50:- som T målat och som jag nu packat fullt med lakan och diverse. Ska bara sy draperier till dörrarna så är det klart! 
Fröja: Har inte blivit någon bokrea för mig denna gång tyvärr! Jag älskar böcker men tar mig, sedan Charlie föddes, märkligt nog aldrig tid att läsa... Och jag som nu är sjukskriven skulle ju verkligen ha tid men jag ska hela tiden hålla på med en massa andra projekt!
Tjoppaloppan: Håller verkligen tummarna för att lillan har vänt sig i magen när du kommer för vändningsförsök på måndag!
Annars så hoppas jag att vändningsförsöket går bra och att det inte sätter igång något! Har läst att man ger Bricanyl för att hindra att förlossningen startar och jag skulle aldrig klara detta då jag är hyperkänslig för Bricanyl vilket upptäcktes när jag var inlagd i vecka 23 med Charlie...
Idag hämtar jag Charlie 12.30 och sedan måste jag ringa försäkringsbolaget för T råkade välta en olivoljeflaska på våran snygga Siemenshäll (värd 15000:- ) så att den sprack rakt över kokzonerna... sååå typiskt!!! Och dessutom mycket farlig att använda nu enligt vad dom sa till T när han ringde Siemens för att fråga... Så nu måste vi byta häll illa kvickt, hoppas bara att det går snabbt!
Önskar er alla en trevlig helg! Här i Stockholm skiner solen och jag älskar att veta att våren är på väg!