• Bella8

~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~

Tråden för oss 35+ pinglor som sedan sommaren 2004 kamperat ihop och stöttat varandra i smått och stort, negativa graviditetstest som positiva, i ur och moll, skratt och tandagnisslan. 3½ år tillsammans tjejer, det ni! Men även tråden för er nya 35+ are som vill ha nya vänner och följas åt med ett härligt gäng på nätet...  

Detta är fortsättningen på tråden 35+ Marsmammas Minglare www.familjeliv.se/Forum-11-236/m26795867.html Att tråden nu kallas för Kajsans Kompisar är bara en fluke som vi kom på för ett tag sedan då vi tänkte att vi framöver ska kalla trådarna för något som associerar till de som är med i den... dvs, framöver så kan denna tråd komma att kallas Jussans Jinglare, Astrals Allsmäktiga eller SoNice Supertjejer ...  Men vi är alla 35+ on our way to 40... eller över!

Vi babblar om allt möjligt och i vår tråd finns både de som Är Gravida (igen!) och Har Fått Bebis och Nu alltså är det Största och mest ansvarsfulla man kan vara... nämligen Mamma! I vår tråd har fler av oss även startat upp Syskontävlingen och flera av oss hoppas på underbara syskon till våra små!

Det är det som är det fina i kråksången... vi finns och stöttar på alla plan, i alla stadier... och vi följer varandra. Statistiken för oss 35/40+ är superb vill vi också säga... vi i våran tråd bevisar just detta! Och trots att vi nu närmar oss/är över 40 år med allt vad det innebär av risker för missfall med mera så kämpar vi på, vi som vill ha syskon till våra barn. Och det kommer att gå bra, det bara vet vi!  Vi önskar alla att komma över till oss här på Den Andra Sidan!! Att vara Mamma är det underbaraste, vackraste, jobbigaste, härligaste, bråkigaste som finns!!

Detta är Vårtråden för alla 35/40+ Pinglor! Vi hoppas på en underbar vår 2008. So lets go vårpromenader och sippa in både blomdoft, bebisdoft och en och annan försommardrink!  

~~*~~Charlie050412~~***~~Lillasyster i MagenBF080410~~*~~
  • Svar på tråden ~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~
  • Spirit

Kikar in och tackar Bella för nya tråden.
    Får skriva mer imorgon nu måste jag soovaa!

• tjoppaloppan

Jag sitter här igen *skäms*... en sista sväng innan gonatt.
    Har fixat vagnen ikväll, lyckades med krångel sätta på syrrans klädsel och suflett på våran vagn. Min klädsel funkade inte på hennes, hennes vagn hade något större mått, så det var ju tur att det var åt det hållet. Så nu har jag min gamla vagn med hennes klädsel som är helt marinblå och huxflux ser det ju ut som en helt annan vagn. *Så himla nöjd*! Och mycket billigare än att köpa en ny.

Datanissan: Lite barn-cd tips från Isaks cd-hylla.

Flyg lilla fjäril (Förlaget Lutfisken AB) Finns även som sångnotbok
    Lilla kotten sjunger (Gammafon) Finns även som jättefin barnsångbok med fina illustrationer
    Små Sånger (Gammafon)
    Mamma Mu cyklar (Gammafon)
    Mamma Mu firar jul (Gammafon)
    Det bästa från klapp och klang (EMI Music Sweden AB)
    Det gungar så fint (Verbum Musik)
    Sjung med oss mamma med Alice Babs och Titti (SweCD)
    Godá Góda Jojje Wadenius Gluldkorn (Metronome)
    Tipp Tapp, julsånger för barn (finns även som julantologibok)
    Sov på min arm- Carola
    Barnens bästa (har tankat ner, vet ej förlag)
    Ellens ABC-sånger (Har kopierat, vet ej förlag)
    Georg Riedel barnsånger (hittar inte skivan nu, tror att den är piratskyddad, men SÅ bra, också för vuxna.)

Sen lyssnar vi även på cd-skivor som kommit med Barnkammarboken.
    "Älskade visor från barnkammarboken" (den silverfärgade)
    "Älskade sagor och sånger från barnkammarboken" (den med bilar)
    "Älskade ramsor, sagor och sånger från barnkammarboken (den blå)
    I den serien finns många flera. Grön tror jag också är för små barn.

Nu är det gonatt för förkylda gravida småbarnsmammor!

• Bella8

Kramar om mina Pinglor och hoppas att ni har haft en fin Alla Hjärtans Dag!

Återkommer imorgon och kommenterar alla intressanta, gulliga inlägg... men först ska jag på tillväxtul och se exakt "hur" stor Lillasyster kommer att vara när hon föds!

Vecka 33 nu - sanslöst ju!

Kram på er! 

~~*~~Charlie050412~~***~~Lillasyster i MagenBF080410~~*~~
  • Sus69

*VinkVink* på kvällskvisten.

Tack för länken Kajsan; och Bella, du är fantastisk som sköter om oss i denna tråd!

Ni är underbara människor allihop här inne!

Kram Sussi

• Datanissan

So Nice, jag har Mountain Buggy som jag tror kallas Urban Jungle i Sverige, haer kommer bild:

black_double_urban_300.jpg

Jag har den i graatt men den finns i allskoens faerger. Jag brukar saega att detta aer vagnen foer den som gillar laanga promenader paa ojaemnt underlag. Den aer gjord i aluminium och aer haerligt laett att koera. Samtidigt leder detta till att den nog inte kaenns lika stabil som en Emmaljunga. Foerdel aer att man kan jogga med den men jag har hoert folk klaga paa att enkelmodellen laett vaelter vilket jag sjaelv upplevt med vaar enkelmodell. Dock har jag inte haft samma problem med dubbelvagnen. Andra klagomaal jag hoert aer att man inte kan ha barnet mot sig, men sjaelv har jag upplevt att det blivit lugnare naer man vael kan saetta barnet upp lite saa att de kan se framaat... alla barn upplever nog detta olika. Mina killar aelskar att aaka vagn och jag kan koera de upp til 2 timmar innan Thor klagar och vill av. Med enkelmodellen skaffade jag basinett men inte till dubbelvagnen eftersom jag tyckte att det var onoedigt. Den kan faellas till 5 graders lutning och med en specialkudde som stabiliserart huvudet och kroppen saa ligger tom en nyfoedd jaettetryggt. Tyvaerr aer den dyr men jag tycke att det aer ett av de baettre koepen jag gjort.     

Barn gör som du gör, inte som du säger.
  • Datanissan

... ich jag gloemde saega - YOU ARE ALL MY VALENTINES!!!! Hade en snurrig Valentine men hann i alla fall med att ge min aelskade man ett soett kort.  

• So nice

TAck datanissan vi funderar nog åt det hållet tyvärr är min man i längsta laget så vi är lite rädda att den ska bli för låg för den går väl inte justera handtaget eller??
    VI har ju ett tag kvar innan vi behöver den men jag gillar också lång promenader dock kommer Lex gå på dagis några timmar per dag så han kommer inte vara med hela tiden..Ja ja vi får se vad det blir..
    Ska strax gå och lägga mig..
    Må så gott kramar
    Bella hur stor var hon lilltjejen?

• Datanissan

So nice, handtaget aer staellbart och tro inte naagot om vad du har hoer om att det gaar av naer det aer kallt. En modell hade ett tillverkningsproblem foer naagra aar sedan och alla de handtagen har bytts ut. Min man som aer 186 cm laang koer den paa naest hoegsta instaellningen och vaar japanska barnvakt som aer 155 koer den paa laegsta.

• Spirit

Hej tjejer!

Vinkar lite på kvällskvisten
    Undrar vart Bella tog vägen??

Kram

Svar på tråden ~~~***~~~35+ Kajsans Kompisar~~~***~~~