• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Lillsnuttan

Angående mjölkstockning så finns det ju bröstvärmare på apoteket. Dom är typ enorma och går ändå upp i armhålan men det e så det ska vara för att tuttarna ska hållas riktigt varma här uppe i polarisarna.

• vem bryr sig

Ett litet tips ang mjölkstockning, när jag fick mitt första barn så sa min bm att man kunde ha bomull i bh:n alltså sån som man kan dra ut till en låååååång sak om ni förstår. och det var varmt kan jag säga men ingen mjölkstockning fick jag. och med denna lilla skrutt så har jag inte heller haft det.

• Nenny86

Har hört om bröstvärmare men tror inte att jag blivit kall, eller det vet man ju inte. Men det verkar bero på min enorma mjölkmängd enligt bm, kan man inte tömma det ordentligt så blir det mjölkstockning. Fast som sagt man vet ju inte säkert vad det beror på kan ju varit att man blivit kall. Kanske ska köpa böstvärmare för att vara på den säkra sidan. :)

• November2007

Har fått "riktig" massage idag, en timma låg jag hos massören som knådade ljuvligt min rygg, axlar och nacke.. men vad gör ungen då?.. jo.. hon vänder sig!! - Från mage till rygg! Och mamma missade allt! Gråter

Jag är så bitter, hade kunnat kasta och slå något väldigt väldigt hårt!
    Här har jag suttit med henne varje dag och väntat på en vändning, men så är man borta en timma så händer allt!..
    Ni ska se när jag åker till Luleå imorgon så har pigan börjat gå också..

Faaaan!
    Känns nog extra bittert när det är den första riktigt stora grej som händer.. Ledsen

• Lillsnuttan

Stackars dig Nov.. jag förstår dig. Jag går runt här och väntar på att Smilla ska vända sig. Men man kan ju inte skynda på sånt. Det händer när det händer och det är ju olika för alla barn.
    Ungefär som med nätterna. Smilla somnar mellan 23-00.30 och vaknar allt från varannan till var tredje timme för mat och snutt. En del här verkar ha välsignats med barn som somnar relativt tidigt om kvällarna och inte vaknar förrän på morgonkvisten för lite krubb.
    Nåja.. antar att hon är en snuttig en... Hon är ju inte skrikig nåt mer iaf.
    Men hon pratar som bara den om dagarna! Hon har kommit på att hon kan låta på RIKTIGT och göra ljud allt efter hon formar tungan och det både låter och ser bedårande ut!
    Nyss spelade Fredde gitarr tills hon somnade.. Pink Floyd som spelas så mycket här hos oss verkar vara en höjdare..
    Jaha.. här vaknar hon igen... Gotta go..

• förstagångsmamma83

godmorgon. vaknat vid 9 och den lilla herren i huset vill inte alls somna om. nu har han somnat 23 3 nätter i rad och inte vaknat förrän 4-5...skönt men då vill han inte heller sova lika länge på morgonen.
    har fått grym nageltrång, men det är för fint väder för att stanna inne idag så får väl göra det bästa av promenaden iaf.
    belala räkningar, duscha och ut i solen..kan dan bli bättre.
    väntar oxå på vändningar men ser inga tendenser direkt men ska inte stressa honom, hen han har börjat vilja stå så himla mkt och hoppa....går ju bra nu men vänta tills kilona kommer till

• Blåbärspaj

November2007- haha och nååå..det var ju typiskt, men då lär du ju få se snart du också Denhär damen har vad jag vet bara vänt sig helt 2 ggr, verkar ha tagit en paus från det nu :D
    ÅÅ vad fint väder!Idag ska vi ut, jäkla skit att man inte var i byn nuuu!

• aldenbo

Blåbärspaj: vilken by?

Verkligen kanonväder idag, skulle verkligen behöva ta mig ut, men har så jäääää*la ont i fogarna, så blir mer att pina sig. Har haft en massa värkar nu i natt å fortsätter än oxå men väntar på att dom ska börja göra ondare, vatten gympa idag så då lär dom väll gå över ändå.

• Happy82

Hej tjejer! Jag har blivit sjuk, IGEN! J-A skit... jag som har bakat till träffen... =(
    Har försökt vila idag med alvedon, men det har inte blivit bättre, snarare värre... Jag som verkligen såg framemot träffen.. Hoppas det löser sig för er, men nästa gång det är träff så är jag förhoppningsvis frisk.. Så då står jag för den, så jag får bjuda på mitt fika som jag har bakat =)

• Blåbärspaj

aldenbo: Byarnas by, mertajärvi enligt mig iaf

happy82: ajdå, men dte är väl typiskt...Våran tös är lite snorig hon med, tror inte det går över till den här torsdagen ändå...

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08