• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Happy82

Vi fick inte doptid förrän 12april, allt var fullbokat, så det är bara att vara glad å vänta, kanske jag som var ute försent =(
    Om det blir någon mamma träff till kommande vecka så har jag gått om plats, det var någon som skrev om vi kunde träffas hos nån som har hus =)=)

• Blåbärspaj

Vi ska ha 5e april..men vi har inge brådis med dop direkt.
    Snorkisen somnade nyss..mannen håller på att göra pizza och jag är bara till allmän onytta =P
    Är så glad, fick just veta att Saga fått en liten kusin en tjej men det visste vi men allt har nog gått bra :) synd att de bor i Pite jag vill ju se sötnosen.Nå, vi har iaf bestämt att tjejerna ska bli bästisar oc härja i byn tillsammans hehe

• Happy82
    Svar på #42
    var ska ni döpa?
  • Happy82
    Svar på #42
    var ska ni döpa?
  • Blåbärspaj

Jag ? I kiruna kyrka blire..

• förstagångsmamma83

november2007: det var prästen själv som ringde igår...för han skulle vara borta ett par veckor sen så han ville ta det nu. blir ett till dop...så är det någon annan på denna tråd som ska döpa sin dotter den 15 mars....då blir hon dopkompis med oscar. Blir iaf 3 psalmer, vi har ingen som kan sjunga eller spela så det blir inget sånt, lite synd men vad ska man göra.

Nån som har nått förslag på dag och tid för att träffas nästa vecka, vi har bara 3 månaders kollen inbokad under veckan men i mitten av veckan kanske....?

Oscar är super grinig idag, förkyld som bara den och vill inte alls sova så vi var och köpte alvedon och nu sover han iaf, innan har han typ gallskrikit hela dan, ingen trevlig upplevelse. Blir påsmat idag, hinns inte med nått annat. Har upptäckt findus frysta påsmat så idag blir det laxpasta gratinerat i ugnen, sen har jag kycklingpanna i frysen...super smidigt när man inte har tid med nått annat men ändå vill äta mer än gröt eller färdig mat.

• Happy82

dag och tid spelar ingen roll för mig iaf, men vi har just blivit friska så vi vill inte bli smittade (igen) =((
    Hoppas eran Oscar kryar på sig!!

• Blåbärspaj

Vad sägs om mitten/slutet av nästa vecka? så man kanske får en chans att bli frisk så man kan gå :)

• Happy82

precis... torsdag? eller kanske t.o.m fredag?

• Blåbärspaj

Torsdag hade säkert varit bra... eller?
    Folk kanske vill åka iväg på fredagar o så(jag då =P)
    hehe

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08