• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • November2007

Godmorgon!

Åh fyller Philip redan 4?! hjälp! :)
    Hoppas du börjat tillfriska Therese så du orkar med kalasandet =)

Fredag och snart helg.. Får se vad man ska hitta på. Gubben jobbar hela helgen så jag och Milla får underhålla oss själva verkar det som. Inget vidare väder verkar de lovat heller så.. Hade ju inte varit fel med lite sol och lite mindre snö.. Räcker det inte nu?

Milla har gjort två vändningar idag fr mage till rygg, åt både vänster och höger så nu vågar man verkligen inte lämna henne ensam kvar på soffan, skötbordet eller liknande :S

På med kläderna och i med frukost innan det blir en promenad. Kanske vi ringer Millas faster och kusiner och drar med de. Lite sällskap är ju aldrig fel :)

Trevlig helg!

• Little Lady In red

Hej hej!

Har kollat igenom "er" tråd, kul att läsa om alla bestyr

Jag fick bebis den 15/1, en liten Sigge som nu alltså är över 6 veckor! Han växer så det knakar och vi håller på att försöka lära oss det här nya livet. Jag längtar fortfarande tillbaka till jobbet, men försöker vänja mej. Idag känns det faktiskt rätt skönt att va hemma

Nu kikar solen fram och jag längtar till fjällen!

• Blåbärspaj

Kom just till byn till min mamma ..tar ca 2 timmar att åka, och vi har fått en sån fin piga som alltid somnar samma sekund bilen börjar rulla, så inga problem där(än =P)Nu väntar vi bara på att den där mommon ska sluta jobbet!Trevlig helg alla..så kanske det blir nån slags träff nästa vecka?

• November2007

Håller faktiskt med dig "little lady in red".. ofta kan man sakna skola/jobb! Jag har en liten Milla på 14 veckor och kan erkänna att jag hade velat börjat jobba. Lite smått, nåndag i veckan kanske..Har tom sökt jobb =P Saknar att ha en riktiga vuxensamtal, där allt inte bara handlar om blöjor, sömn och babyspya =)

Träffa människor kan jag också sakna, men vi ska ju börja med våra mammaträffar förhoppningsvis nästa vecka så man får surra av sig då :)

Måste dock säga att dagarna är roligare nu när Milla börjat bli mer kontaktbar och hänger med lite mer, än sover bort dagarna :) Det ska bli skoj när det är dags för gåstol och liknade.. DÅ lär det vara full rulle, även om man knappt hinner sitta ner många minuter nu heller :)

• förstagångsmamma83

måste bara skriva så hät på nattkvisten. oscar har vänt på sig första gången idag, 3 gånger åt vänster så nu blir det inte att lämnas kvar ensam nå mer , en lycklig mamma som ska gå och lägga sig med sin pratande son nu....hör han ända från sovrummet.
    godnatt på er

• Lillsnuttan

Kommer precis hem från mina föräldrar där jag, gubben och Smilla varit på familjen Kaos middag Alltid lika kul. God mat och ett glas vin till det, eller tre....
    Har varit på ranten hela dan och hälsat på systrar och vänner. Min äldsta syster anlände imorse till Kambodja! Snacka om fusk.... där ska hon ligga i två veckor och sola och bada och dricka Pina Colada
    Nu är det läggdags för dom här damerna Gonatt!

• Happy82

Godmorgon på er! Idag lär det vara full rulle hemma hos oss =)=)

• November2007

förstagångsmamma - va roligt att Oscar vänt sig :) Snabb han är!

Vilket tråkigt väder det var idag. Vi som "måste" ut en sväng så pappa får sova i ro. Milla hörs rätt bra, undra egentligen vad hon pratar om :)

• förstagångsmamma83

vi är ensamma hemma nu, pappa är på thorneus ren och jobbar lite extra, så oscar han får prata på hur högt han vill i vardagsrummet, han ligger i babygymmet och snackar för fullt undra vad han egentligen säger till spindeln som jag hängt upp. tog skötbords-djuret och hängde upp där och nu pratar han på för fullt. han har vänt sig en gång till i morse i sängen, sen försökte han åt höger 2 gånger men fastnade halvvägs, och blev bara arg så då slutade vi. baka en paj nu och äta lite frukost. är fortfarande lite trött får se hur utgången blir idag, oscar har inte riktigt sovit lika bra som dom senaste nätterna...vaknat en extra gång och inte velat somna om vid 9 då det fortfarande kändes som 6....så jag kröp en bit längre bort från honom i sängen för att få sova lite till och det gick en timme iaf sen började han och skrika allt högre och så var det ny blöja och mat som gällde...

riktigt tråkigt väder idag, blir ingen promenad utan bara inomhus aktiviteter inför kvällen med tjejerna, gissa om jag längtat efter att få vara på party med dom. men samtidigt vet jag ju att jag kommer att sakna ihjäl mig efter lilleman, men ska försöka att släppa de lite och låta honom vara med sin pappa en hel kväll och natt

• Blåbärspaj

förstagångsmamma-snabb din lille grabb var i vändningarna
    verkar som om alla ska ut o partaja, själv ska jag försöka gå på inflyttsfest helgen som kommer...har lite ångest..man får ta en timme itaget och se hur det går :S hehe.

Mommo har sövt snorkisen..som vanligt sover vi hur gott som helst här.vaknat 9 men sitter i nattkostymen ännu..

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08