• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Blåbärspaj

Å, vad skönt och åka skoter och sånt.Fast lite skönare när det blir mer vår kanske Pappan här i hushållet är en riktig skogsmulle så det blir nog att vara ute en massa :)

Ska dricka(lite mer) kaffe och sen kanske gå ut med vagnen så damen får sova lite..fast snön yr men solen sken här nyss såg jag så så hemskt är det kanske inte ute..

• förstagångsmamma83

godmorgon...eller godförmiddag. oscar har vart på lite dåligt humör på morgonen sådet enda som hjälpt har varit att hoppa omkring med honom. nu har han äntligen somnat i sin gunga, inte lika täppt i näsan så vi ska på kalas här på ett tag, pappan i huset skulle med men han har jobbat halva natten och upp i morse och kört frukosten på ripan, och har inte kommit hem ännu så har inga stora förhoppningar om att han ska vara sugen på 2 års kalas , så vi får väl gå själv.
    November2007; vad skoj att åka skoter igen, skulle ju ha åkt imån men vi får se hur det blir med den saken, skulle vart skönt men så friska är vi kanske inte, duger bra med inomhus aktiviteter. trotts grinhumöret hela gårdagen sov oscar ändå förvånansvärt bra i natt, till mammas lycka.

Torsdag passar då bra för mig, viken tid passar våra småttingar, oftast sover oscar vid 12-13 så hade vart skönt om man hade kunnat promenera till träffarna vid den tiden och kanske träffas vid 13.30-14....vad säger ni andra??

• Happy82

Jag hämtar mitt andra barn från dagis vid fyra.. så före det iaf =) sen vet jag ju inte hur länge en träff tar =)

• förstagångsmamma83

när jag och November2007 har varit på mamma barnträff med större barn så har vi träffats vid 13.30 och så har vi gått hem vid 15...så drygt 1.5 kanske...så om vi hade träffats 13.30 så hinner du (happy82) hämta på dagis till 16....eller vad tror ni...

• November2007

Ja 13.30 blir väl bra..

Blev en lång tur igår. Vi for vid 10-tiden och var inte tillbaka med skotrarna förrän vid 16-tiden. Sen blev det middag och bastu hos svärmor så vi var inte hemma förrän till Melodifestivalen.

Idag är det kalas och sen får vi se om min klasskompis fr Luleå hinner vara förbi med deras lilla Tilde (som är 6 veckor yngre än Milla) innan de åker tillbaka till Luleå.

Här i hushållet har vi fått börja vakna tidigare nu.. Pigan är klarvaken vid 8-9 tiden på mornarna, men hon vill komma över till vår säng och lilla och mysa och äta sin mat innan vi kliver upp. Vi har börjat lägga henne för natten mellan 21.30-22 nu istället fr 23.

• Blåbärspaj

Ja våran snorkis har också börjat somna vid 9-10 på kvällen sen sover hon till morgonen, förutom nattätningen men den märker nästaningen av oss av sover oss igenom den :)
    Man är inte så övertrött när man vaknar..skönt!
    Jääklar vad det snöar!

• AnnaE85

var det bestämt då.. 13.30 torsdag hos Happy82!?!? Då längtar man ju till torsdag då så man får träffa lite andra mammor och barn. nu ska ja nog fixa lite mat till Bollen, börjar bli grinigt här hemma. synes alla!!

• Biiiii

Hej hopp! Blir det träff på torsdag? Jag och Kerstin kommer gärna med om ni vill träffa ännu en liten tös, och en nybliven mamma =), bara det passar hennes tider just den dagen, (man vet ju aldrig hur dagarna ser ut när hon ännu är så liten)

Såg att ngn skrev tiden 13.30, är det spikat?

Ha det gott!!

• Blåbärspaj

13:30 torsdag skitbra!Sen gärna info vars happy82 bor

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08