• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Biiiii

Aldenbo: Jag rekommenderar den åkpåse som vi köpte från Bucht´s, märke SEGR, den är riktigt mjuk o varm, men inte dun, jag ville inte ha det. Jag t'nker att man klär ändå bebisen så ordentligt så dun blir lätt för varmt. Dyr var den inte heller, tror vi betalade ca 600 kr för den.

November 2007: Va det låter härligt med era skoterturer!! Jag får sån lust att fara ut jag med. Vi har ju tagit husvagnsplats i Björkliden, så vi ätnkte sätta på värmen där till helgen och kanske prova vara upp med lillan nästa helg. Man kan ju inte göra så långa utflykter med henne, men jag tror det skulle vara skönt där uppe, man är ju "ute" ute på ett annat sätt där uppe. Bara sköna promenader eller grilla lite o så känns jätteskönt.

Hur blir det med träffen på torsdag nu när Therese blev sjuk? Hos ngn annan eller en ny dag?

Ha det allihopa!

• Happy82

Fy för dessa förkylningar säger jag bara, hoppas verkligen att jag inte smittar min lill-kille nu...
    Det är en jobbig årstid men en massa baciller =(

• November2007
    Biiiii - Åh va mysigt med husvagn, vi hade också tänkt köpa en (den här veckan faktiskt) men nån hann före =(
    Hörde att det var långa köer till husvagnsplatserna överallt där uppe så det lär nog inte bli nån husvagn eller plats denna vår tråkigt nog!
    Det finns så mycket annat man kan göra, bara promenera med vagnen, grilla, sola och kanske fiska funkar ju även med småttingar!
    Vi tänkte hyra stuga upp i björkis nu till våren genom Davids jobb så vi också kommer ut.
    Äääälskar våren här uppe! :)

Va trist att du blitt sjuk Therese! Hoppas du kryar på dig!

David jobbar natt denna vecka, och sover till em så tyvärr kan inte vi ha träffen hos oss den här gången. Någon annan som kan tänka sig?
    En träff brukar oftast bara vara kring 1½-2 timmar så det är inte spec lång tid, dessutom lär väl våra små sova rätt mycket under träffarna :)

Hur många hade tänkt komma på torsdag?
  • Blåbärspaj

Hur ofta "brukar" man ha sån här träff?
    Typ en gång i månaden eller en gång i veckan..eller blir man less då?:P hehe.Nå, den här veckan blir det nog hur som helst inget för oss, pigan snorig ..annars hade ni gärna fått komma o trängas hos oss

• November2007

En gång i veckan har vi varit på träffar förut, men det är väl valfritt när man själv vill/kan komma..

I värsta fall kanske vi kan träffas på Cafe Rost eller liknande nu första gången om vi inte hittar nått ställe att vara på? Bara för att träffas :)

• AnnaE85

hmm..känns som jag skulle kunna dö av trötthet. natten började bra med att han sov ända till 3 sen sprack det, 5.30-7 har vi tjorvat på och inte sovit något.. Bolen är trött men kämpar på med sin tutte här bredvid mig i sängen. Kan man inte sätta gummiband baki öronen så den sitter kvar =/ ?? tur att man e morron msk iallafall så det är ju inte så hårt när man måste vara uppe tidigt.

hur blev det med träffen.. uppskjuten till nästa vecka elller???

• Blåbärspaj

hahahaha, gummiband baki öronen lät ganska roligt
    Ja café rost låter ju smart det åxå..hoppas de blir nåt nästa vecka iaf?

Blivit av med lite "skrot" eller grejer vi inte behöver mer..Såg på annons att barnens räddningsark hämtar grejor(skitbra) så jag ringde dit igår..blev av med gamla koppar,ramar, lite bebiskläder osv.

• Happy82

Jobbigt när man inte får sova och dom små håller oss vakna =)
    Extra jobbigt känns det nu när man inte är frisk själv, och dessutom ska vi ha kalas på lördag, Philip fyller 4:A

• Blåbärspaj

Hehe ja ett lugnt kalas med lugna 4 åringar precis vad man behöver när man själv är sjuk ?

• Nenny86

Hade också behövt ett gummiband till den där tutten. Trött som tusan när vi vakna i morse, han har skrikit och skrikit i natt och varje gång jag kolla vad det var hade tutten ramlat ut. :( Nu på morgonen har han sovit så passade på att sova själv också. :)

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08