• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Kimi poika

Ville bara lägga in ett inlägg. Vilka go´a barn ni verkar ha. Så söta :)
    /FD. Kirunabo

• Blåbärspaj

november 2007- m,an får supa sig riktigt full så man glömmer att man har barn..nä...hoja

• förstagångsmamma83

hej hej. vi hade en voksipåse till vår vagn från början men den blev på tok för stor och oscar syntes knappt nu har jag beställt en Elodie Details, en svart med vita prickar på. den ska vara vind och vattentålig, tänkte att det kan vara bra när man sätter den i sittvagnen sen, i och med att vi har en lite mindre vagn så finns det ingen direkt åkpåse eller överdragspåse till den så...tror att den blir bra, den var då snygg om inte annat, beställt från mammarazzi, dom hade extrapris nu 799, den kostade 999 annars.

precis varit på 3 mån koll, visserligen 2 veckor för tidigt men ändå, oscar väger nu 5640 och är 57,5 cm. har börjat använda endel av storlek 62 kläderna, endel är fortfarande lite små speciellt dom som är 62/68 kläder. men 56 började bli lite för korta så det var inge trevligt.

ut på promenad nu, trots lite snuva, men orkar inte sitta inne nå mer nu. blir spännande att se alla småbarn nu på torsdag...

• Lillsnuttan

Hej hej i rutan..
    Kommer precis från bvc. Oj vad min piga har vuxit! Hon är nu 61.5 cm och väger 6620 g. Cheeses...
    Tänkte i mån av tid kanske joina er på mamma baby träffen nästa gång..? När och var träffas ni? Om man får förstås... ?
    Nu måste jag rusa till tvättstugan och börja med veckans sk*tgöra...
    Kramis

• AnnaE85

ja jag verkar ha en lång kille här hemma, var 58cm lång när han mättes i tordags. Så ligger lite mellan stl, vissa 62:r e på tok för stora och andra passar, beror lite på vad det är för märke å sen e det främst bodysarna som e små i 56 ännu. men men snart passar väll allt. ska bli kul på torsdag att få se alla andra små, längtar!!

• Nenny86

Tycker att det växer så fort, vår kille är bara tre veckor och redan 55cm lång. Han kan använda storlek 62 lite stora är det ju men 56 sitter ganska precis. Han verkar ha långa armar för känns som att det är där det blir korta. Eller så inbillar jag mig :)Någon här som har problem med mjölkstockning föresten? Har hunnit ha det tre gånger på tre veckor, lite små jobbigt.Tänkte om någon har nå bra tips hur man blir av med det? Nä måste gå tillbaka till lill killen nu verkar som han har ont i magen.:(

• Blåbärspaj

I början med amningen hade jag svinont i ena mjölkpaketet, höll sej en vecka kanske.Var till bm men de var inte mjölkstockning,,men hon sa att jag skulle pumpa om de kändes som om de blev så igen.

• Lillsnuttan

Nenny86: Jag har haft mjölkstockning 3 ggr redan. Man brukar känna det i kroppen innan det "bryter ut". Jag blir iaf trött och får vääldigt ont i kropp och leder, som feber, typ en förkylning. Sen brukar det vara rött på bröstet/en och ömt. Då brukar jag sätta mig i duschen och spola vaaarmt vatten på det stället och massera och knåda, även om det gör ont så gör det gott! Sen låter du barnet suga suga och suga. Pumpa också. Håll bröstet varmt, med te.x vetepåse eller varmvattenflaska. Ät alvedon 1 g! Och vila!

• Nenny86

Okej tack för tipsen :)ska testa och se om det blir bättre. Har vart hos bm i dag och pumpat ut mjölk men det kom ju tillbaka efter någon timme i alla fall. Men nu vet jag hur jag kan behandla det hemma. Synd att man ska behöva få mjölkstockning det försör ju en del av ammningen.:( Men det är ju rätt vanligt vad jag fattat.

• Blåbärspaj

jag var åxå svinförbannad för att det skulle göra så ont, när allt annat funkade..men sen gick det bort :)

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08