• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Nenny86

Hej!
    Kikade in här för någon vecka sen men hann aldrig skriva nåt. Kul när det finns en sån här sida för föräldrar med barn i samma ålder. :) Inte så lätt att disskutera barn med sina vänner som inte har några egna. Blev mamma den 4 februari till en liten Viggo och det känns som världens omställning tiden räcker inte riktigt till. Men antar att ni förstår vad jag menar. :) Hoppas det är okej att man hoppar in så här i efter hand på denna sida och skriver? :) /Jenny

• Happy82

Du är så välkommen !!! =)

• AnnaE85

Nenny86:
    kul att du hittar hit. håller med dig. man kan inte riktigt tala om alla baby bestyr med sina vänner som inte har barn, de är inte alltid så intresserade av babybajs. fattar inte varför, det som kan faschinera så ;)

HERRE GUD vad de små växer snabbt, bara 5veckr och redan långis =S testade en fleeceoverall i stl 62 i helg som Oliver fått av sin mommo och tur var väll d att jag tog fram den för den var perfekt. redan dags att börja byta lite vanliga kläder också till stl 62, dvs flytta uoo lite kläder fråån lådan under dä vi har de större =D

Vill ha min lilla kille liten hela tiden... men det finns väll för och nackdelar med alla åldrar, manlängtar ju som lite tills han börjar äta mindre på ätterna så man får sova =/

• Blåbärspaj

AnnaE85- oj då har du en lång unge!min är 14 v o var inte länge sen 62 började sitta bra:)

• aldenbo

En liten fråga bara, vad har ni för åkpåse i vagnen? å hur bra e' den? kom på att jag måste juh köpa en, men vet inte vad..

• November2007

säger detsamma - 5 veckor i stl 62 redan.. Då måste han vara lång. En riktig modellkille kanske? =P

Milla är snart 14 v och är 61 cm lång, så stl 62 börjar bli korta, helst byxor har jag märkt, men 68 lär ju vara megastora i midjan på denna så vi får väl gå med shorts även på vintern :)

.. här sitter jag och fördriver tiden, fast jag egentligen skulle varit nere i Luleå och på skolan nu. Klarade inte av att åka ifrån Milla =) för jag har skola även imorgon så det hade blivit över natten men mammahjärat är inte redo än.. hihi. Så jag åker ner imorgon över dagen. Idag däremot hade jag behövt plugga, allt sånt kommer liksom på efterkälken av någon konstig anledning. Motivationen är i botten :)

Dags att dyka ner i böckerna igen.. LOVELY!

• November2007

Vi har en "Nomad" påse.. Känns typ som dun inuti. Köpt på babyproffsen 999:-

Kanonbra!

.. nu ska jag plugga =P

• Blåbärspaj

november 2007-den åkpåsen lät ju skön!
    jag ska eventuellt gå ut i mars nångång..vet inte om jag klarar det...ska nån..okej pappa, vara med min bebis..man får smått panik faktiskt... :)

Kan det inte finnas en strl mellan 62 och 68 ska det vara så svårt :)

• November2007

Den är superskön (tror jag), inte för att jag har testat den själv men den känns skön :)

Milla ska sova hos sin mormor när vi ska ut på melodifestivalen.. det är ju snaaart! Hoff.. ångest, ångest!!

Ja, en mellanstorlek hade varit kanoners! typ stl 65 :)

• November2007

... märker att jag gör allt för att slippa plugga.. Räcka ut tungan

Ska sluta lura mig själv, för jag kommer inte plugga mer idag.

Ska få upp pappa ur soffan och ge ungen mat så vi kan gå ut och promma nu när solen väljer att visa sig!

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08