• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • förstagångsmamma83

är i lule nu hos oscars farmor och konstigt nog är det än så länge bara oscar som fått saker på stan...inte en endaste sak kom jag hem med som var min. pappa johan kommer ner idag så blir väl att gå på stan mån tis och då ska man väl hitta nått till sig själv iaf. kläder till dopet exempelvis .

oacars mage fungerar inte riktigt som den ska än, 3 dagar sen sist och han är lite smågrinig och i samma veva försöker jag få honom att äta mer och färre gånger som det är nu så äter han var 3.e timme och det blir ju typ 8 ggr per dag och läser man på ersättningsförpackningen så ska han äta ca 5-6 ggr per dag och mer än han äter nu...är ett pyssel det här med bar´n, men oj så mkt glädje

• aldenbo

Grattis Biiiii till flickan, det föds trots allt tjejer oxå verkar vara dåligt av dom just nu. eller e' de bara som jag inbilar mig?

• AnnaE85

vist är det underbart att vara hemma med lillen men måste erkänna att jag saknar jobbet lite, man blir som lite issolerad och sen jobbar ju de flesta av ens vänner så.. det kanske mest frustrerande är ju att man inte hinner göra något. på frågan vad har du gjort idag så ja.. klät på mig, bäddat sängen, tog en promenad ja det var d =/ längtar tills vi kommer igång med träffarna, behöver verkligen träffa folk =) nä nu ska ja passa på när "bollen" sover att jaga lite dammråttor här hemma!!

• Happy82

Det är ju bra att det är någon som hinner med städning, har pluggas det för fullt när liten sover =)
    Har nyss kommit från skolan, så nu väntar jag på att han ska somna så jag kanske får lite gjort även denna dag..

AnnaE85: du är så välkommen tillbaka, lite tomt utan dig =)

• November2007

Hej hallå!

Idag har Milla fått sin 3-månaders spruta. Ett litet pip kom ut ur henne när sprutan trycktes in men sen var det frid och fröjd igen :) Nu på kvällen har hon varit lite pipig så då fick vi rådet från bvc att ploppa i en alvedon.. Sagt och gjort och ungen blev tyst =)

Är vi många som är sugna på en mammaträff snart eller?
    Tänkte att vi kan börja snart och så får de med riktiga småttingar hoppa in är de känner att det passar..

Johanna vi har inte heller fått Milla att äta 5ggr/dag som det står på ersät.förpackningen.. Hon verkar vara hungrigare än "normala" barn :) hehe

• Kana och Kickorna

Hej. Här vill jag också vara med! Min lilla tös blev tre månader i går! Ända sedan hon föddes har allt varit så underbart. Tiden har gått så fort, alldeles för fort. Hon är så lätt att ha och göra med. Kanske är det för att man har vanan inne som allt flyter på så bra. Hon är ju min nr 2! Men delar första patsen i mitt hjärta med sin storasyster Och så har ju min jänta en pappa som alltid finns där med öppna armar. Det spelar stor roll.

Tur att hon är så snäll nu för vi har mycket att göra här hemma då vi håller på att flytta!
    Föresten så låter det skoj med mammaträffar. Jag är jättegärna med om jag får?

• Blåbärspaj

Tjoho, vad kul med en tråd i våra bebisars ålder :)
    3 månader redan, tiden går fort.Idag vände sig Saga till mage för andra gången helt min lilla kämpe.

• November2007

Blåbärspaj - fan jag börjar tro att din unge fuskar.. Har du dopat henne? =)

Gills det om barnet ligger i nerförsbackeoch man puttar på? =P (hahaha) isåfall har Milla gjort en dubbelvändning i förrgår, från rygg - mage och från mage - rygg direkt efter varann =)

• Blåbärspaj

November 2007-Jag tror bara hon blir inspirerad när hon och mamma kollar på McGyver, han kan ju allt så varför inte hon ;)

Ungen ligger och snarkar i sängen ännu...ovanligt, hon brukar vakna när jag korvar mej ur sängen.
    Aporopå doping =P, bokade dop till början av april.Ska pyssla med inbjudningskort..kan ju va kul :)Fast vi ska inte ha nå värstingdop, närmaste bara.Men kul o pyssla, klipp ao klistra lite ändå.

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08