• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • November2007

Kana och Kickorna - KLART ni får vara med :)

De där inbjudningskorten.. Jag tappade intresset och tålamodet när vi höll på att tjorva med de =) Allt blev fel.. men till sist blev allt rätt (hum?) =)
    Det var kul att trixa med de tills de skulle skrivas ut, då sket sig allt..

Börjar bli dags för vårt dop snart.. Har fått hem Millas cape som ska hon ha ovanpå overallen eftersom vi dopar henne i iskyrkan kan det vara lite kallt med dopklänning och hon är för biff för att få på sig den över klänningen :)
    Försöker dock leta en vit lite finare mössa som hon kan ha under dopet.. Alla mössor hon har är antingen röda eller rosa.. I denna stad verkar det tyvärr inte finnas alltför många alternativ =(

• Blåbärspaj

jag tänkte göra korten på old school....själv så kan jag inte slå sönder en data sen....men men vi ser ju hur det går.Nä, nu börjar pigan bli less på dumma mamma´som sitter här.Ska o promenera och sen till coop(mitt och pensionärenas favvoställe) och kolla om de har symaskiner kvar.Min mamma som skulle betala, fått nån knäpp och köper saker åt mej :) men jag klagar inte..

• AnnaE85

Hej allihopa tycker verkligen att vi ska ta och försöka fixa en träff snart så man får se alla små andras små älsklingar. Och dessutom behöver anna och oliver något att se framemot till, händer inte så mycket hemma i lägnheten och nu kan vi ju inte ens besöka mommo när hon e sjuk. Så vad sägs??

• Blåbärspaj

Skulle nog vara skitskoj och nyttigt att ha träff med mamsingar och bebisar i samma ålder!men jag håller mig nog hemma med lillgrodan ett tag till, är fan rädd för rs virus ännu...

• Kana och Kickorna

Hej alla!

En fråga bara..Ni som ger ersättning...vilken sort ger ni? Bara nyfiken.
    Jag ammar men ger lite ersättning i bland då jag jobbar lite extra, delammar kallas det väl då. Praktiskt att pappa också kan hjälpa till med matningen.  

Ger just nu Nan 1 v.b...Det går bra med den. Hon var lite svårflirtad med att ta flaska först men det gav sig efter lite trugande! Från 4 månader får man börja ge Nan 2.

• November2007

Tycker också att vi ska köra igång med mammaträffarna snart.. Kanske till veckan?
    Min sambo jobbar natt och sover till eftermiddan så den här veckan är nog ingen bra idè att vi har träffen hemma hos oss. Någon annan som är sugen att börja nästa vecka och hålla i den?

Jag ger Babysemp1 åt Milla, och har gjort det sen hon var 2 veckor.. Funkar kanonbra, men nu ska vi börja ge 2;an nattetid (fast den är fr 4 månader) enligt BM så hon håller sig mätt längre.. Det är visst "mättnadskänslan" som är skillnaden mellan 1 och 2:an i det stora hela.. Så jag tänkte ge det ikväll första gången.. fast bara 1/4 av 2;an iblandat med 1:an för att se så det inte uppkommer någon magknip..  

Ne hoff RS vill vi inte ha (igen) men jag tror nog att alla förnuftiga mammor stannar hemma om man själv eller barnet är förkylt..

• Happy82

Jag är också gärna med på en träff, nu har det lugnat ner sig i skolan, så det skulle vara roligt att träffa andra mammor och bebisar! =)=)

• Blåbärspaj

jag ammar helt men har köpt öh..en röd förpackning ..vad den nu heter.Tänkt vänja henne med den lite halvt om halvt så jag kommer ut lite mer o kanske kan börja träna och så.Ids inte med att pumpa kommer så lite o så får man ju hålla på i evigheter..Men antar att man får "träna" ganska mycket innan hon kanske ska acceptera flarran lite..testat lite men hon vill som inte suga.blir väl å hänga i tissen tills hon är 7 Nä hoja.

Jo nä inte går man ju o träffar andra ungar om man är sjuk inte..
    Nu ska vi lägga oss i sängen och kolla nåt skit på teven

• förstagångsmamma83

börjar oxå vara sugen på en träff, men nu verkar vi vara förkylda igen...3 gången..förhoppningsvis så blir det väl 3 gången gilt . Men tills nästa vecka borde vi vara piggare, nån med hus som är sugen på att ha första gången...tänkte innan ví vet ungefär hur många vi blir och så...i övrigt har vi monterat ihop oscars gunga idag, tack november2007 för provåkturen. oscar har grinat sig igenom maten..tror att det är halsen men satte honom i gungen sen och nu sover han så sött...skönt tycker mamma som hinner pusta ut lite. Prästen kommer hem imån och så ska vi planera dopet som blir den 15mars så det börjar närma sig. Mormor håller på  och broderar in oscars namn på min gamla dopklänning så det blir nog bra...hur är det med dop för er andra som ännu inte skrivit om det...

• AnnaE85

Kana och kickorna:
    vi har börja gett ersättning sen slutet av vecka 1 och ger NAN 1. fungerar fint. Han tog flaskan nästan på en gång men var nog godare med mat som inte smakade blod.

Dop ja, hmm vet inte ens om vi ska ha något ännu, inte bestämmt. Blir det inte dop så blir det då något annat, "namngivningsfest" eller nått. Tycker om själva cermonidelen, fint minne sedan. Men sen är det de där med kyrkan, ingen favoritplats presis, men man får väll se vad som händer är ju intte dags ännu får ta ss en funderare.

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08