• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Biiiii

Hej alla! =)
    Vi har haft en härlig påskhelg i Björkliden, o som November2007 sa så har vädret varit kanon-bra hela helgen!! Som svar på din fråga, November2007, (typ två veckor för sent men....)Kerstin brukar äta vid kl 22, sedan vaknar hon vid 4 på natten, o sover sedan till 7. Så ser våra nätter ut nu i allfall o det är jag riktigt glad för. Hon har ju ganska så mycket problem med magen vår älskade lill-tös, så vi är så glad över att hon iallafall tycks kunna koppla av med ordentlig sömn. Va kul förresten att ni fick säsongsplats!! Om ni tycker det är trångt att ha henne i sängen, så prova gör som vi, vi tar in liggdelen från vagnen o så sover hon i den i fotändan av sängen när vi är i husvagnen, det funkar bra för Kerstin.

Imorgon ska vi på BVC, tycker det är lika spännande varje gång att se hur mycket hon vuxit. Vi ses väl på mammaträff på torsdag?

Hälsningar Frida o Kerstin.

• aldenbo

e' det bestämt nåt vars det e' träff nu på torsdag?

• förstagångsmamma83

godkväll. oscar börjar bli som en klocka han måste få sova vid 21 på kvällarna, nu var jag och hälsade på och då började han och pipa vid 21.15 och då packade jag in honom i overallen med protester och dit somnade han och jag kunde sitta kvar en liten stund till, hoppas att han sover ett tag till så kan han äta vid 23 så sover han ganska länge sen iaf. fick faktiskt sova till 10 i morse, han åt 05.30 och så sov vi till 10 .

Nån fler än jag som börjar bli less på kylan, riktigt fint påskväder men ack så kallt.
    Kommer nog på träffen på torsdag om det blir någon....hoppas ju annars på fint och varmare väder så vi hade hunnit ut och åka lite skoter (moffa har ledigvecka så oscar kan få vara där ett par timmar), men annars kommer jag.

är förresten så skoj hur alla kan tycka att oscar blivit så "tjock", när han inte ens kommit upp på "normalkurvan" för 3,5 månader ...undra hur tjocka dom barnen ska vara som ligger på den kurvan

• Nenny86

God morgon :)
    Gud va skönt det var att sova i egen säng. Tror Viggo tyckte det med han sov så mycket bättre än han gjort på hela helgen. Han vaknade först kring fyra och det var inte hunger som väckte han. Det var hans nattmössa som glidit ner för ögona så han såg inget låg där och spratla och skrek. Förstår att man kan bli sur. :)

Fint väder det var i dag måste nog passa på att gå ut men först är det bvc som gäller.

Om det blir träff på torsdag kommer vi. :)
    Hoppas alla har haft en trevlig påsk!

• November2007

God morgon!

Verkar som att alla har bvc idag.. Vi har också :)
    Hoppas också att denna kyla ska bärja avta.. men solen får gärna vara framme..

Vi kan ha mammaträff hos mig på torsdag om nu inte happy82 ville ha den här veckan??

Igår började vi med smakportion åt Milla, majs och potatispurè.. Ingen direkt hit, hon förståd inte att svälja :) Fast på kvällen fick hon en tesked banangröt och den måste ha funkat för hon sov från 21-07 utan att vakna under natten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Det var länge sen hon sov en hel nat.. Tror hon var 2 mån sist när hon klarade en natt utan mat.. Hoppas detta håller i sig!!  

Fixa morgonbetyren innan vi ska bege oss till bvc.. 1½ månad sen vi var där sist.. Får se hur mkt denna heffaklump väger nu.. :)

• Blåbärspaj

Morgon alla..
    Vi skulle åxå haft bvc idag om jag inte ringt o ändrat
    Gröt måste vi åxå testa snart, hoppas på att damen börjar gilla maten allt mer och slutar tycka om tissen snart...hehe.Inte för att jag tycker det är sååå hemskt och besvärligt att amma men alltid skönt att trappa ner lite. köpte åxå majs o pottipuré(man köper ju vad man själv tycker låter godast :)
    och mangopuré, den verkade vara god , hon började fatta att man ska svälja så smått...

• Lillsnuttan

Jag har också börjat ge Smilla smakisar. Majspurén smakade jag själv och då åkte den fortare än kvickt i sopkorgen. Fy f*n va äckligt! Pottis har jag kokat själv och gett som mos, det gillar hon. Samt mangopuré, persika med päron, risgröt med frukt, banan och vanlijsås.. ja just det, glass med chokladkross också
    Heheh jag kan inte hålla mig från att ge henne sötsaker ibland. Bara ytterst lite förstås. Men hon blir så glad!
    Vi var och fikade på Café Rost idag och har shoppat lite på stan. Nu är jag skittrött och ska lägga mig snart. Kram

• November2007

Äh vi bokar träff hemma hos mig imorgon så alla vet :)
    Therese får ta det en annan gång ;)

Vi bor på Ullspiran, Bromsgatan 8C
    Huset mittemot körskolan.. Högst upp till höger!

Klockan 13 om det blir bra?

Välkomna!

• AnnaE85

hejsan allihopa!
    vad trevligt med träff, jag o oliver kommer då iaf =)

igår var man en trött mamma, steg upp kl 5 på morgonen då bollen tyckte att det var slutsovet =/ så när pappa kom hem på eftermiddagen så gick mamma o la sig, pinsamt o säga det men 17.30 låg ja i sängen och blåste på till halv ett då pappa o bollen kom till sovrummet och jag somnad om igen utan problem.. LITE trött. men idag är man utvilad så nu blir det långpromenad idag, kanske blir en sväng på stan med var ju stängt på små monsters när man skulle dit igår, shoppping glad o allt =)

• Little Lady In red

God Morgon!

November2007: Vad kul att det blir mammaträff hos dej! Hoppas jag och Sigge får hänga på fastän vi missade sist?

Igår var vi på babymassage-kurs och övade på att massera benen Sigge tyckte det var jätteskönt och kissade på sin mamma 3 ggr...

Sista nätterna har han vaknat varje timme från midnatt och fram till 05, sen har han varit pigg pigg pigg. Vad ska man göra??

Krya på er alla ni som fått den där dunderförkylningen. Vi är friska nu, men det satt i ordentligt!

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08