• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Blåbärspaj

Vi kommer inte för vi är kvar i skogen ännu..får ta det nästa vecka.Har nån av era småttingar börjat få antydan till gaddar ännu?kände på min tös, tycker det blivit små bullar på nedre framtänderna..kanske därför hon är så smått omöjlig, gnäller och skriker och kliar sig med allt hn hittar..

• Happy82
    Svar på #281
    Hej på er!
    Ta du den imorgon, vi kommer om vi hinner... Det hade ju varit roligt att träffa andra mammor också =) Man blir ganska insnöad av att bara sitta hemma
  • Little Lady In red

Vår BVC-tant kör en liten kurs på prov, hon har varit på kurs. Men jag tror att de ska börja med det. Bebisarna verkar tycka att det är jätteskönt i alla fall. Det är ju inger komplicerat, men det är ju ändå kul att få lite tips på hur man ska göra

November2007 skrev 2008-03-26 09:32:19 följande:
    Little Lady In red Självklart är ni välkomna!Alla som vill är välkomna imorgon :)Åhh, babymasage! Finns det här i stan??!Det hade jag också velat gå på..
  • Biiiii

hej hej!

Vi kommer på täffen imorgon, jag o Kerstin!

November2007: Vilken tjej du har!! Sover från 21 till 7 på morgonen!! Helt otroligt! Hoppas det håller i sig, va skönt att få en hel natt sammanhängande sömn!! Men det gör säkert sitt när man börjar ge lite "riktig" mat, de håller sig mätt längre.

Idag har jag hunnit storstäda hemma! Tror det är första gången sedan lillan kom, men va skönt!! det är som en helt annan atmosfär hemma =) annars känns det mest som att man går plockar upp det värsta hela dagarna utan att hinna med en ordentlig städning.

AnnaE85: Jaså, du tog dig en LITEN "power-nap" igår? Jag tror du är bättre på sova än lilla Bollen.. =)))

Vi ses på träffen imorgon ,vi som kommer!

• förstagångsmamma83

vi kommer då imorgon iaf.
    var och köpte banangröt idag, tänkte väl introducera det så smått här fram över och var ju givetvis tvungen att prova det själv, och ett litet hörn på teskeden räckte då bra. gav päronpuré idag och det var en stor hit, oscar mumsade i sig det sen tog vi en dusch tillsammans, jag oscar och bumbon. han hade som pure över hela ansiktet och jag var i behov av en välbehövlig dusch efter promenaden med November2007, man pälsar ju på sig så mkt kläder och när man börjar å gå så håller man på att svettas ihjäl.

tycker förresten att det är fascinerande hur man ändå kan vara ute och gå nästan varje dag och ändå inte träffa på fler av er, fast det är klart dygnet har 24 timmar och kiruna är någorlunda stort iaf.

ses imån, känns skoj att träffas nu när det börjar hända så mkt med dom små

• Nenny86

Viggo och jag kommer på träffen i morgon :)

Idag var det riktigt fint väder ute har vart och blåst skoter i dag´. Jag och Viggo fick förstås åka pulka. Var mysigt Viggo sov ända tills vi kom tillbaka i nästan tre timmar :) skönt att han inte ville ha mat när vi var ute blåste lite kallt uppe på fjället. Nä man kanske ska ta och äta middag och ta en välbehövlig dusch.
    Men vi ses i morgon då alla som ska komma.

• Elisha

Fy vad trött jag är, känns som att jag hade kunnat sova i en vecka utan problem. Elmer har krånglat ganska mycket på nätterna den senaste veckan men förra natten var han jättesnäll och sov från 21.30 till 8.00 med en matpaus vid 5-tiden. Här är det fortfarande full rulle för vi har inte fått Saga i säng, måste nog gå och lägga henne nu så man får lite lugn och ro innan det är dags att sova själv. 

Jag kommer nog också imorgon om det fixar sig med barnvakt åt Saga!  

Saga 060526 & Elmer 080119
  • lyckansost

Vi kommer oxå gärna i dag, kul att träffa alla bebisar och mammor!

Under påsken har det vart fullt upp, Alfreds moster och kusiner har vart och hälsat på från uppsala och det har vart skoter för hela slanten. Men det har inte gått någon nöd på Alfred han sover lugnt i flera timmar ute men då vaknar han desto mer under natten när mamma vill sova.
    Måste gå......någon är hungrig!

• Happy82

hej tjejer!
    Tack för idag, det var riktigt trevligt =)=)
    Hoppas vi ses nästa vecka igen..

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08