• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • aldenbo

Haha känner igen mig, , har han alltid vaknar just när jag satt mig vid bordet ¨å ska äta middag, får laga middagen i lugn å ro, men sen när maten e' färdig så vaknar han tror dom har nån speciel matklocka

• AnnaE85

hejsan allihopa och tack för i torsdags =) mycket trevligt!

Nästa vecka kan vi ha träffen hemma hos oss för då har vi pappa hemma på mogronen så vi hinner fixa lite.

Förstagångsmamma83: ja d johanna samma problem här. skedde ett under i veckan då han både onsdag o torsdag lyckaes sova under middagen, men då var ju jag också å promenerade en kortis innan maten o sen ut på bakongen med honom. men det var de värt bara att få äta alla tillsammans för en gång skull.

Nä nu ligger min lilla boll i sängen så kanske ska försöka göra klart lite här o sen hoppa i sängen å sova själv, tror det är någon som kommer vakna till 2-3 tiden igen, skönt o inte vara helt död då =/ LÄNGTAR tills den dagen då han sover en hel natt, eller ja iaf 8h i sträck...

ha en bra helg nu allihopa så hoppas jag att vi får fint väder så vi kan vara ute och att vi synes hemma hos oss nästa vecka.

• Nenny86

Säger detsamma tack för i torsdags. :)

Förstagångsmamma83:Det måste vara nåt barn känner på sig, för det är samma hos oss. När vi ska äta vaknar han, det kan vara hur lugnt som helst innan men så fort jag sätter mig och ska börja äta så sätter han i gång. Oftast måste jag sitta och amma samtidigt som jag äter :) Men man har blivit riktigt duktig på att kunna äta och göra annat samtidigt.

Nu ligger prinsen och sover på soffan, ska nog väcka han och amma lite innan jag lägger han i sängen. Måste vart en jobbig dag för han i dag. Eftersom han sovit sen sex bara vart vaken en sväng vid tio. Han vaknade inte ens när jag tog på ytterkläderna när vi skulle hem från mamma.

Hoppas också på fint väder till helgen tänkt att man skull ´ta en promenad till stan i morgon med vagnen. God natt!

• lyckansost

Ringde till badis, skulle anmäla Alva till simskolan jag var naturligtvis för sent ute passade på att fråga om babysim och det kommer en annons nästa vecka med start veckan därpå. Det är från 4 mån, pratade med Annika och bad henne att ha en grupp senare för oss som inte är 4 mån.

Ha en fortsatt trevlig helg!

• Lillsnuttan

Godafton mina damer! Lördag igen... kommer precis hem från svärmor där vi har varit lilla familjen och ätit "flygande Jacob" fast med kassler istället för kyckling. Lite ovanlig mat måste jag säga, ganska gott.
    Nu ska jag och Fredde dela på en flaska rödvin, äta torrkött och se en film. Myspys!

• Happy82

Godmorgon..

Här har vi en som har varit vaken sen halv fem, det är ju jätte roligt när man själv är trött och vill sova =(
    Nåja vad gör man inte för dom små liven =)

• Blåbärspaj

Då var vi hemma i stan efter 1 ½ vecka hos mommo...
    Skönt och vara hemma men mommo saknar man ju alltid... :)
    Och så började det snöa igen..då hade maningen ångest att man åkte från byn iaf, där man kan grilla å sånt:)
    Pigan har fått följa med och grilla en gång, åkt lite skoterpulka och sånt.På lördag är det hennes tur att dopas...det är tur att jag har mamma och svärmor som fixar de mesta..jag ogillar verkligen att fixa sånt..beställt en tårta sen har jag inte gjort så mkt mer :P hemsk man är......

• November2007

Åhå så det blev babysim ändå.. Då måste vi vara snabb att anmäla oss!
    Vi är väl några stycken med 4-månaders va? Oscar blir ju snart 4 mån, Saga är 4 mån, Smilla är 4 mån, Milla är 4 mån, William blir väl 4 mån snart också?

Börjar trilla ner snöflingor från himlen här i björkis nu men samtidigt lyser solen, så vi ska nog ta en skidtur en sväng innan vi åker hemåt..

• förstagångsmamma83

ååå babysim. har beställt en badblöja åt oscar borde komma nästa vecka. hade tänkt ta oss till badis med pappan på onsdag om badblöjan hunnit komma tills dess. oscar hinner precis bli 4 mån tills den veckan då det startar. hoppas att man hinner få en plats . Piss väder ute, blir ingen promenad idag, fick tillslut lilleman att somna i gungan.

Upptäckte en hemsk sak i morse, var vaken med oscar i 2 timmar så somnade han i gungan och då frågar J om jag inte ska komma och vila medan han vilar och till svar ger jag, nä jag ska åka på coop och handla blöjor....tänka sig att man kan värdesätta egentid på coop så...strosade omkring i drygt 1 timme och bara var för mig själv. inträffar inte överdrivet mkt. men lagom tills jag kom till bilen ringde J och undrade om jag var långt borta, han tyckte det var svårt att sätta ihop en barutbildning med hoppiga oscar i famnen...men men fick en timme iaf.

hänga lite tvätt och se tv medan oscar sover kanske . Ses på torsdag om inte före

Mammas prins Oscar 071210
  • Blåbärspaj

finns inte badblöjor att köpa på coop typ?Eller är det nån specialare..apporopå coop så var jag där nyss, coop rocks hehe

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08