• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • lyckansost

tänk att man numera uppskattar att bara få gå själv på coop och handla eller att ta hand om tvätten självGlad

• Blåbärspaj

Nu har vi testat gröt till pigan, hon åt flera skedar!

• Lillsnuttan

Åh babysim.. först till kvarn eller det kanske får plats ett gäng Hoppas det.. the more the marrier... (??)
    Här har jag nån som ligger i sitt gym och hon knorrrrrrrar, jag blir gaaalen på det där ljudet.. så fort hon inte är i famnen...
    Badblöjor ja, skulle kolla efter dom på coop (också ett stort Coopfan ) men glömde bort. Så dom finns inte där?? Har ju köpt en sån söt baddräkt till henne men sen kom jag på att det kanske inte e så mysigt med bajs i vattnet... kan dom inte ha både och? Kanske blir klumpigt...
    Jaja.... kram!

• November2007

Vet inte om de godkänner sånna badblöjor som typ Coop har.. De ser ju ut som vanliga blöjor om jag fattat det rätt?

Vet att vissa babysim kräver att barnen har speciella babysimsbyxor.. Man får kanske höra sig för med badis först.. Kiruna kanske inte är så kräsna när hela badhuset ändå snart rasar =P

Man kan beställa sånna från www.imsevime.se vet jag..

• förstagångsmamma83

har för mig att badblöjorna från pampers och libero är från 7kg....vet inte om man får använda dom sen när krabaterna blir så stora.

äntligen fått herr skrutt att somna. han har knappt sovit nått under hela dan. så går det när man inte går ut och promenerar med honom på dan, men var inget vidare promisväder idag.

nä vänta på att sambon kommer hem från jobbet så ska vi kika lite film. elitseriehockey tillsvidare

Mammas prins Oscar 071210
  • aldenbo

När vi gick bebysim med hampus så hade de flesta badblöjorna från coop(libero). å dom fungerade hur bra som helst.dom finns forfarande på coop, såg dom senast idag

• Happy82

Godmorgon på er!
    Idag har vi en trött mamma här, William har ätit 4ggr under natten... annars brukar det vara 1-2.. men inte inatt...

• AnnaE85

god natt, eller ja morgon...
    trtt trött trött... en liten herre her tyckte att vi skulle vakna 03.50 för då vaknade han och så fort man själv försökte lunda så brjade dt gnällas =/ som tur va somnade han till 5.30 igen men säger då det känns att man vart vaken.

vilket tråkigt väder idag o jag som tänkte ta lång prommis men men bara att trotsa vädergudarna. jag SKA ut! sen har vi bvc. weeiii vad roligt längtar alltid till att gå dit för att få se hur mycket större min boll blivit.

ha en bra dag allihopa!!

• Little Lady In red

Ja usch vilket trist väder! Tur att jag bor nära sjukhuset, ska på "slutbesiktning" på MVC om en timme. Blev lite sent, men jag glömde helt bort det...

Vad bra om det skulle bli bebis-sim även för våra lite mindre knoddar senare

Coop ja, det känner jag igen. Strosade omkring där i en timme igår och tittade på alla spännande saker. Hur skönt som helst. Höll p å att glömma att Jonas skulle iväg och träna... En annan sak jag har lärt mej att uppskatta är att hänga tvätt i tvättstugan

Sigge vaknar och vill äta nästan varje timme. Suck! Tror att han behöver bajsa...

Ha en bra dag!

• Blåbärspaj

Jag som skulle promenera till stan eller nåt idag..får se om jag ids eller om jag tar bilen eller bara stannar hemma
    Hur mkt snö kan det komma...slutar ju aldrig när det väl börjat.

Det är ju lite småäckligt på badis..tex omkl rummen så man vore få bada uuutan blöja

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08