• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • aldenbo

hej, fy fan vilket härligt väder men detso värre a man fått vara inne, hampus blev hemskickad från dagis, fått feber, så nu blir det säkert en helg men en sjukling
    Men sen när han kom hem så hade febern gått ner, å så har han varit i full gång hela dagen, men lite hängig e' han. så funderar på om det e' tänderna som spökar, för han kliar med fingrarna i munnen jätte ofta nu så..får hoppas att det bara e' det.

Kul med träff, får joina er sen när jag börjar bli lite mer varm i kläderna som 2 barnsmamma å när man lyckas få barnvakt till hampus.

• förstagångsmamma83

tack för träffen idag. fortsatte upp på stan så att oscar fick sova lite till. nu sover har dock igen, är nog jobbigt att äta tror jag . tror nog att även mamma blivit trött av träffen idag, blir nog bara att slänga sig i soffan och kika tv, pappan jobbar.

Hoppas vi lyckas dra ihop nån träff till nästa vecka oxå

• Blåbärspaj

Tjoho damer
    Ja träff nästa vecka vore kul .)

Idag har Saga åkt skidpulka medans mamma skidat(första gånmgen på år och dar, hehe) men skönt var det!Tack för tipset november 2007, var av dina bilder jag blev sugen på att ställa mig på de
    där förbaskade skidorna och dra ungen i pulkan

• November2007

Eller hur.. De har det så mysigt i pulkan så :) Fast jag har haft turen(?) att inte behöva dra henne än =P

Tack för idag!
    Riktigt kul att vi blev så många.. och KUL med nya ansikten! =)
    Nu får vi sätta detta i rutin, träff varje torsdag tycker jag! Ni såg ju, det är inte speciellt märkvärdigt att ha träffen hemma hos sig :)
    Alla sitter på golvet ändå .. hihi =)

Nu är det gröt för stumpan innan sängdags..
    Vi har varit på födelsedagskalas åter igen.. Känns som man redan hunnit fira hundra stycken den här månaden!

• Little Lady In red

Ja, tack så mycket för igår! Kul att se alla små underverk tillsammans Tycker det låter som en jättebra idé att köra på torsdagar kl 13 i fortsättningen. Vi kan gärna vara hos oss nån gång, men jag vet inte om vi ryms i vår lilla 1:a Men finns det hjärterum...

Sigge måste ha blivit trött igår. Efter 5 nästan helt vakna nätter har han inatt sovit mellan 22.30-05.30 med en matpaus vid 02. Helt otroligt! Känner mej fullständigt utvilad

Vilket superväder det är idag också, får se om nån är sugen på att träna med mej inomhus idag... Tveksamt...

• Happy82

Little Lady In red: Vad skönt att du fått sova, det behöver man =)

• lyckansost

Godmorgon alla och tack för i går, det var supertrevligt! Glad   Håller med om att vi gör det till en rutin..
    Little Lady In Red: Bara du har lite golvta över så är det nog inga problem!

Skulle egentligen behöva städa hemma men vem vill städa när det är så fint väder det blir nog en tur med skidor och Alfred i pulkan, försöker övertala gossen (August) att vi åker allihopa.  Få se om man lyckas få med hela barnaskaranGlad

• November2007

Åh va skönt att åka skidor! Ska också försöka ta mig en tur när vi kommer upp till vagnen i Björkis idag.. Hoppas att vi kommer iväg nu på förmiddan så man hinner se lite sol!

Ha en trevlig helg!

• Elisha

Tack för igår, det var kul att träffa er alla!

Vi gav Elmer tillägg för första gången igår kväll, han drack ungefär 60ml och slocknade sedan med ett leende. Han slog oss med häpnad när han sedan sov från 21.00 till 6.00 utan att ge ett pip ifrån sig under natten!!! En riktig "Halleluja moment"

Trevlig helg!

Saga 060526 & Elmer 080119
  • förstagångsmamma83

fick i oscar 3 tsk med gröt igår och 200ml erstättning och detta var kl 23.30 och lik förbaskat vaknar han kl 5 och ska ha mat. sen vaknade han 7 och ville inte sova, så 8.40 somnade han i sin gunga och jag lika snabbt i soffan och där sussade vi på till efter 10. men tycker att det är så skoj att se hur fort det går för dom små liven att få rutiner, får inte oscar sova vid 11.30 går hela världen sönder och samman så är man det minsta sen får man klä på sig under barnskrik.

kan oxå vara här nån dag. AnnaE85, var du sugen på att ha det hemma hos er nästa gång så kan vi nog vara här gången där på....blir ju inte så ofta, om vi är ca 10 så blir det ju bara var 10:e vecka och det är väl överrenskomligt .

Nä göra i ordning v-rummet inför lets dance, J är på bastukväll så blir tjejkväll här + oscar. Som mot protest somnade i gungan (han är inte så smart än så han lärt sig att man ska sova när man blir trött).

Nån fler som har barn förresten som alltid vaknar när man själv ska äta, vi var och åt lunch på ferrum idag och så fort vi hämtat mat så vaknade han, var på bra humör en stund och sen var det skrik....han hann nog inte sova klart innan vi åt.

Ha en skön helg, trots att dom inte lovat desto bättre väder. 

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08