• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Biiiii

Godmorgon på er allihopa!
    Ja, tråkigt väder! men imorgon skulle det bli kalas-väder.. morgon far jag o lill-skrutt till Luleå, o hälsar på hennes mommo =). Kul med lite äventyr!

I helgen var jag o Krille aningens förvirrade, helt plötsligt ville hon inte ta flaskan mer, vi måste ju alltid ge ersättning på kvällen eftersom mjölken inte räcker till, men men, vi får väl anta att hon inte var tillräckligt hungrig då.... Ingen som har någon knep för att få knyttet att vilja ta flaska igen, hon har ju gjort det under flera veckors tid och vi märker att hon behöver extra mat...???

Ja får väl också kommentera Coop... kan tänka mig att det är skönt att gå dit själv i lugn o ro, strosa runt lite bland hyllorna... men jag var faktiskt förra veckan på min premiärträning sedan förlossningen. Det var lyx! Att få vara någon timme helt själv, träna lite lugnt och sedan sitta läääänge i bastun... oj va härligt!

Vi kommer inte på träffen på torsdag då vi är i storstan =) men vi ses nästa träff! Ha det bra så länge!

• Elisha

Vad kul att det blir babysim ändå, hoppas ni alla som vill gå får plats. Det gäller att ringa direkt när telefonen öppnar! Badblöjorna från coop fungerar utmärkt på babysim, vi har inte använt något annat åt Saga än, det finns ju flera storlekar (upp till 16kg)

Vi var till BVC i fredags med vår "lilla" Elmer. Han väger nu vid 2,5 månad 6,7kg och är 61cm! Hoppas han lugnar ner sig snart annars växer han ju ikapp storasyrran på nolltid
    Han har fortsatt att sova bra, nu i natt sov han från 22 till 7 utan att äta! Det känns så himla skönt, synd bara att man aldrig går och lägger sig tidigt så att man hinner få ihop en ordentlig nattsömn. Det är så mycket man vill hinna göra efter att barnen somnat. 

Saga 060526 & Elmer 080119
  • Blåbärspaj

Elisha- Ja det var ingen liten gosse! :)Tror Min Saga väger ung samma nu :)

• Blåbärspaj

Oj, nu ser man Sagas första tand börja titta fram nedre framtanden, inte konstigt att hon varit så gnällig.Tycker hon är såååå stor nu, svårt att tänka sig att det var nyss hon kom ut.... .)

• AnnaE85

så har man vart på BVC idag. 5950g å 63cm mamma som trodda han gått över 6kg sträcket, men inte. SNART!!
    nu sover han så snällt på ballkongen så mamma får egentid =)

• Pluppmor

hallå! Vad roligt med en tråd för små. Har en Alvin som blir 2 år i april och en Algot som blir 5 månader imorgon.

Läste jag rätt, blir det babysim? När? Alvin älskade det. Vill gärna gå..
    Alvin hade coops badblöjor och de funkade bra.

Läste också att ni träffas. Är det någon som har med sig äldre syskon?

Elisha: Här har du en till som växer. Algot väger över 8 kg och drar storlek 74/80...Han är också snart ikapp brorsan.

• November2007

Vilka stora killar ni har... =)
    Min Milla som är nu 4½ månad väger 6720g hihi..

Har nyligen kommit hem från Luleå. Har varit där över dan och haft lektioner.. Milla har varit hemma med pappa och självklart hade allt gått kanonbra.. Bara en mamma som svamlar och oroar sig i onödan =P

Aha, va bra att coops badblöjor godkänns!!

Ja vi hade träff i torsdags, 9 mammor och 9 bebisar var vi! Riktigt trevligt!
    Nu på torsdag var det nog AnnaE85 som skulle ha om jag förstått det rätt..?

Nu är det stup i säng! Godnatt

• lyckansost

AnnaE85: han är riktigt lång killen!
    Jag tror Alfred är i den längden, idag fick vi byta ut vaggan mot spjälsängen och byxorna i stl 62 är i kortastelaget. Vi ska till BCV nästa vecka, det ska bli riktigt spännande att se hur lång och hur mycket han väger!

Ikväll har vi verkligen ruckat på rutinerna, ungarna och jag tog en helkväll med att ranta runt till bekanta så nu när äntligen alla sover är det dags att ta itu med hemmet innan man får hoppa i säng, hoppas inte att lilleman vaknar presic när en annan har somnat...

Sovgott allihopa!

• Lillsnuttan

Hoff va slut jag är. Har varit igång heela dan med vårstädning. Har skurat badrummet, dammsugit och skurat hela lägenheten, tvättat kläder och sängkläder, vikt tvätt, plockat ur och i diskmaskinen, dammtorkat + hunnit hälsa på hälsat på föräldrar och syster här på kvällskvisten. Smilla har snällt varit med pappa under tiden. Nu är det fan bara sängen som gäller.
    I morgon tänkte jag ta och köpa nya rumsgardiner (jag är inte en av dom som kan sy.........) och piffa upp badrummet med ny matta... Sen måste jag inhandla denna omtalade blötblöja!
    Jäjä.. godnatt på er.

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08