• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • aldenbo

Bvc idag, kul å se hur an gått upp, alltid lika spänande. har inte varit dit på 2,5 vecka.'Tror att han vägen 4kg nu i alla fall elelr han borde nog göra det.

Tog oxå en promenad igår, det var juh så härligt väder, men jag gick redan vid 9 när jag fört hampus på dagis, tänkte att det annars inte går att gå här på lompis om det hinner börja smälta, dom e' juh så förbaskat dåliga på att ploga gångbanorna här. man har fåt svära ett antalgånger när det kommit snö å bara man tänkt gå till ica har juh varit en fajt med barnvagn.

Idag när vi var till dagis, så pekade en av barnen på pontus å frågade om vi köpt han? å när jag svarade nej, så blev hon jätte fundersam å undrade hur vi då fåt tag på han?! vad ska man svara???!!! blev så stäld så,kom bara ut från mig att vi fått han på sjukhuset. då säger hon :jaha kan man hämta små bebisar där?! jag: ne inte riktigt, men först har bebisen varit i min mage å sen hjälpte doktorn mig att ta ut han. barnet: jaha, men hur kom bebisen in i din mage?! just då kom en fröken å räddade mig å tog henne på frukosten. vad små barn kan vara söta

• förstagångsmamma83

försökte ringa badis idag och höra om det gick att anmäla sig, men tanten var nog mer snurrig än jag vet inte vad- hon trodde det skulle komma en annons....som om jag inte redan visste de. och när jag sen skulle fråga om vilka dagar dom hade varmare i bassängen hade hon ingen aning och frågade nån annan sominte heller verkade ha koll så han svarade sön och mån....alltså inte idag...hade tänkt gå dit idag men får kanske bli på sön istället. J hade ändå inte tid idag.

Mamma barnträff hon AnnaE85 imån alltså, vilken tid?

Nä klä på oss och äta lite så ska vi ut och prommenera

Mammas prins Oscar 071210
  • Little Lady In red

Ja, vilken tid imorn? 13 som sist eller?

Nu ska jag strax ner på jobbet på lönesamtal. Brukar va förberedd till sånt men av nån anledning känns det inte så viktigt i år Undrar om skorna har torkat upp sen igår? Bästa grejen med att flytta till Kiruna var ju att slippa allt slaskande Men men...

Ikväll är det ju medlemskväll på Intersport och imorn öppnar Hemtex! Nån som ska gå? Det händer ju mycket i vår lilla stad

• Blåbärspaj

Hemtex i kiruna?vars då?vad har jag missat nu......
    jag älskar hemtex och gardiner :)

• förstagångsmamma83

inser att jag inte behöver nått från intersport så att gå dit och slåss med alla andra galna kirunakor lockar inte alls. och framför allt inte när J jobbar och jag i så fall måste ha med vanen med Oscar.
    Nä om man kanske skulle ta och måla klart spjälsängen så han kan börja sova i den, vaggan börjar bli lite tajt. Skönaste med att gå ut och gå före 11 är ju att man är tillbaks till efter 13 och man hinner med så mkt annat. Men då måste man typ stiga upp från sängen vid 9.30 senast, gjorde de idag och det var lite tajt, men frukost till oss båda och klä på nya kläder .
    OScar har hittat en favvo bland smakisarna potatis och blomkålspure...smakade skit tyckte jag men oscar verkade gilla den. Har inte hittat den innan, men så var jag in på östlunds. Nu måste jag bara lyckas ta mig till finland och handla ersättning och smakisar till halva priset.

hörde förresten rycktas om nå majskrokar....som andra mammor på mamma barn träffar brukar beställa tillsammans. ungefär som ostkrokar fast neutrala och bättre än rån för dom är fria från konserveringsmedel, får kika på de så kunde vi kanske oxå beställa nu när dom ändå börjar bli lite större

Mammas prins Oscar 071210
  • AnnaE85

hejsan träff hos mig imon kl 13.
    bor på Ljungplan 2c bottenplan
    (sitter ett foto på dörren =)
    (går fint att lämna vagnar i trapphuset om ni kommer gående)

=D trodde alrig man kunde bli så glad för bajs. äntligen kom det, var hårt men det kom ut. så blev en glad mamma idag!! tror det är dax att gå på apoteket och införskaffa lite laktulos till lillen så han sipper kämpa så.

nä om man skulle passa på att fixa lite hemma medan bollen ligger nöjt på filten å kikar tv =)

• lyckansost

Jag tänkte nästan gå på Ingtersport och titta skulle behöva lite vårkläder till dom äldre barnen, Alva var sjöblöt när hon kom hem från fritids, tänk att det är så kul att leka i vatten! 
    Idag har vi haft besök under Alfreds sovtid, provade att han skulle få ligga inne och sova men det gick inte alls, han sov bara korta stunder och när han var vaken var han så grinig ingenting var bra,   Har nu klätt på han och lagt ut han på balkongen han somnade på en gång. Stackarn han var nog helt slut. 

November2007:Om du inte hinner gå nu får vi hoppas att det blir en till kurs innan sommaren, du får träna hemma i duschen så lillan behåller "dykreflexen".

Majkrokar det lät spännande......
    Syns i morgon!

• Blåbärspaj

Då kommer vi imorgon också, skönt bara på ljungplan, vi bor ju på björkplan.. :)

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08