• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Pluppmor

Vad roligt, vi kommer också imorgon. Trodde jag skulle behöva ta mig upp på stan, skönt att det blev här på lompis Ska man ha med sig nåt?

Tänkte också gå på inter sport idag, men Niklas jobbar och syskonvagn lät inte lockande.
    Hemtex annons är i dagens annonsblad.

Läste att det bara blir en babysimsgrupp... Gäller å va snabb.

Försökte ge Algot ersättning igår och jag tror att hotet verkade... Han drack visserligen inget men sov 21.30-08 utan mat!!! tjoho!

• förstagångsmamma83

tänk vad en tjock tushpenna kan vara rolig att greppa och äta på medan mamma är inne på fl

godnatt ses imån

Mammas prins Oscar 071210
  • Elisha

förstagångsmamma83: Majskrokarna finns att köpa på ICA i Luleå också. Vi brukade köpa ett lager därifrån åt Saga, hon älskade sådana. Här finns alla återförsäljare:
    www.majskrokar.se

Pluppmor: Skönt att han fattade vinken och sov så bra! 

Om ni vill komma med på babysimmet så gäller det att vara snabb, det brukar tuta upptaget direkt när klockan blir 11 och man får börja ringa. Kommer ihåg att när vi skulle anmäla Saga så fick vi hålla på ringa oavbrutet i 40 minuter innan vi kom fram och då fick vi sista platsen. Vi har tänkt börja gå på badis själv med Elmer, på söndagar värmer de upp lilla bassängen extra mycket.   

Puh vad jobbigt det är med förkylda barn när de inte kan snyta sig. Har fått jaga Saga med näsdukar hela dagen så hon inte hinner torka snoret i vår nya soffa, och Elmer har så mycket slem stackarn, har fått vara och köpa en näsfrida från Bil-City och den funkar bra. 

Hoppas ni har en trevlig träff imorgon!

Saga 060526 & Elmer 080119
  • förstagångsmamma83

hittade dom på majskrokar.se idag. har bett svärmor som bor i lule att köpa en påse och skicka upp. Har nämligen köpt en gåstol på blocket åt oscar och en kompis ska ner till lule i helgen så dom får ta upp den, lär bli full rulle här då . Nä lilleman har precis somnat så man skulle kanske göra det samma själv

• Pluppmor

Elisha: tänkte på Elmer igår och skulle rekomendera snor-fridan. Vi köpte den när Algot var sjuk och den var superbra. Testa nezerildroppar, funkade också bra.

BVC idag, något förvirrad, trodde det var onsdag å öppen mottagning. Fick komma in ändå
    5 månader, 8360 g å 6cm. Stor e han

• Blåbärspaj

Kom hem från bvc vi åxå nyss.. 63 cm & 6170 g..ganska liten min tjej ändå om man ska jämföra med era smågrabbar tillexempel

• vinterflingan

halkade in på er sida och ser att ni har funderingar på att beställa majskrokar från http://www.allergimat.com..

..ett litet tips är att försöka handla dom om ni är på besök i luleå eller vart det finns affärer.. jag gjorde betsällning till vår mamma/barn grupp och fraktpriset som allergimat.com skrev var åt skogen fel.. de skrev att frakten skulle bli ca 70 kronor.. men i själva verket var det över 250 kronor eftersom det var krymande post (20 påsar). Så lita inte på det som står på hemsidan.
    Majskrokarna är annars väldigt uppskattade av barnen.

• lyckansost

Hoppas att ni hade trevligt på träffen idag, var ni många? Skulle ha kommit men august ville annat så det blev en tur på älven med skidor istället få satsa på nästa vecka.

Vad kul med Hemtex, var in en sväng dom hade ett och annat fint köpte lampor till ny huset, gjorde sedan ett ntt försök på intersport det var lite mindre folk än i går och kön var betydligtkortare.

Alfred ligger i babygymmet, han jollrar som bara den, det händer nåt nytt varje dag och han kan verkligen charma sin mamma.Glad
    Ikväll blir det hopp isäng så fort alfred somnat, jag var verkligen trött  föregående natt, ha en bra kväll!

• förstagångsmamma83

tack för idag. å super god kaka anna. tänkte att vi kunde vara här nästa träff.
    precis monterat ihop oscars spjälsäng och bäddat den. snacka om att han kommer att sova högt upp om man jämför med vaggan

vi var nog 7st idag. nå ge lillen mat och sen hoppa i säng.
    ha de och uppehåll inte telefonen för mig imån

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08