• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Blåbärspaj

Vilka stora bebisar ni har Jag som tyckt min känts så stor..ska börja trycka i henne mer mat
    Kakan såg svingod ut men jag har börjat på mitt nyttiga liv så jag försökte att inte ens titta mot kak-hållet..
    Blir ju lätt när det är dop imorgon. :-S

• Pluppmor

ja, blåbärskakan var verkligen god. Jag och Algot tackar för gott fika och trevligt sällskap.
    Algot sov som en stock efteråt.

• aldenbo

nästa träff kankse man kan hänga med, bara jag lyckas få barnvakt till hampus. folk bruk vra duktiga på att säga att dom kan vara barnvakt, men sen när det väl gäller så har dom aldrig tid. så får se...

Vilket jävla pissväder det e'. å jag har bökat här hemma för att försöka få 2st att sova, en ute å en inne. måste verkligen skaffa en tvillingvagn så man kan gå ut å gå med båda samtidigt när dom ska sova. har en sittdel man kan lägga på liggdelen som hampus kan sita i, men han kan inte sova i den jag som hoppades jag skulle slippa köpa en till vagn.
    Måste bara hitta en begagnad sådan å det e' inte det lättaste. å till rätt prisförstås. alla som jag hittat å ringt på har just blivit sålda. så om ni vet nåon som ska sälja så hojta till.

vad händer till helgen då?

• Lillsnuttan

Sådär ja... då har man säkrat en plats på babysimmet
    Vilka mer kommer va med??

• AnnaE85

tack för trevligt sällskap i torsdags, ser fram emot nästa träff.
    imon blir det lule å shopping utan barn =( mamma med dåligt samvete här.. hur ska jag klara mig utan min boll =(

• förstagångsmamma83

vi lyckades få oss en plats.
    ska bli skoj. jag och J ska väl varva våra besök så att vi bägge kan vara delaktiga.
    JObbigt att åka iväg och vara borta en hel dag. Själv ska jag på babyshower till gällivare den 15 april och då ska J sova med oscar själv första gången, får se hur de ska gå , även om J tagit hand om honom på natten har jag ju alltid varit hemma.
    Nä umgås, 4 generationer idag (gammelmormor, mormor, mamma och oscar), kan dock bli lite tjatigt med dom äldre som tror sig veta hela tiden
    - nu tror jag att han är hungrig, nu tror jag att han är trött, nu tror jag att han bajsar, nä inte kan han väl äta igen.
    Skönt att sitta framför datorn själv faktiskt

Mammas prins Oscar 071210
  • November2007

Vi fick också en plats till babysimmet. David ska bada med henne på måndag, och troligast de flesta måndagar, fast vissa lär jag få ta då han jobbar eftermiddag vissa veckor *hoho* :)

Börjar allvarligt fundera om det är tänder på gång hos denna dam alltså.. Har aldrig sett henne så grinig förut, och sovit som en stock hela dan i princip!! (händer ju aldrig)
    Måste ta och peta in fingret och känna i munnen på henne, fast vad spelar det för roll.. man kan inte göra så mycket för att underlätta ändå :(

Ne, pigan har somnat för en timma sen så även jag ska ta och krypa ner i säng!

• Lillsnuttan

Men nu på måndag var det väl bara information och inget bad?? Så har jag uppfattat det...?

• Pluppmor

vi ska oxå simma! tror å att det bara är info på måndag.

Anna:njut av din egen tid i Luleå. Kom ihåg å shoppa åt dig själv också...inte bara åt lilleman

• Blåbärspaj

Låter som Saga november2007, snart har du samma härliga grinolle som jag

Bläblä...dop idag ska kanske göra nåt :S

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08