• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Nenny86

God morgon!
    I natt vart det inte många timmar sömn för mammma. Men det valde man ju själv när man inte gick i säng i tid. Ska till bvc vid nio, kul att se hur stor lillkillen blivit. Var två veckor sen sist så lite större måste han ju vara.

Gillar era bebisar att kolla tv? Lägger man viggo i gymet i vardagsrummet så vänder han huvudet till tv:n oftast. :) Kanske är färgerna som han fastnar för. Vet att hans kusin också gillade tv:n som liten så kanske är nåt bebisar gillar.

Nä man kanske ska ta och göra sig i ordning så man kommer i väg med honom det tar ju som lite tid alltid nuförtiden har inte riktigt lärt mig det ännu. I alla fall inte när man ska i väg så här tidigt på morgonen.

• Blåbärspaj

Jopp..Saga sitter som besatt vid teven ganska ofta..Men det bästa var igår, då hennes kusin spelade gamla super mario med riktigt starka färger och roliga ljud, hon släppte knappt blicken..

Måndag igen..vi lär väl också bli ensamma hela veckan när det är FU-stopp...bläblä

• Gardero

Hej alla!

Jag har varit in här några gånger och smygkollat lite =). Jag fick mitt tredje barn 15 november så min lilleman Wilgot är i nästan samma ålder som era småttingar. Får man vara med?

• Lillsnuttan

..så välkommen så The more the marrier

• Blåbärspaj

Det finns ju hur många bebisar i den här åldern som helst i kiruna verkar det som

• aldenbo

jepp å det verkar bara bli fler å fler
    Hoff vad jag e' leds på denna j'vla snö. varit ute nu i över 1 timme å skotta med hampus, nog för att det e' lite bus emellanåt men ändå, det kommer jh bara mer helatiden, ska det inte bli vår?

bvc i mån igen, dom måste kolla pontus navel,den hade inte riktigt läkt som den skulle så dom gjorde något med någon penna sist, å nu blir det kontroll igen å se om dom måste göra det igen.

• Blåbärspaj

Så gjorde dom med Sagas navel åxå när den inte läkt ordentligt..vad det nu heter :)
    Börjar du komma i 2barnsmamma-formen nu aldenbo?

• förstagångsmamma83

ingen som har protesterat mot att vara här på torsdag och ingen annan som anmält intresse.
    Bor på gruvfogdegatan 3B, det röda huset inne på gården, mittemot björkis hundprodukter. 3 våningen. kl 13.00. oscars gåstol har kommit idag, och gud så den låter. misstänker att jag kommer bli galen på den, får sätta en bit skumgummi ovanpå högtalaren så låter den inte så mkt iaf.
    Har bokat tvättstuga idag, för att få tvätta sängkläder, som vi visst hade i massor. ska man tvätta dom uppe i lägenheten får man hålla på i tid och otid.
    har upptäkt att oscar sover skit dåligt när vi inte är ute och går, och idag var en sån dag (inget promenad väder). Han har bara sovit 1 timme och sen varit grinig. Nå tips på hur man lär sitt barn att sova på dan fast än det inte rör på sig?

Mammas prins Oscar 071210
  • AnnaE85

Jag å oliver kommer då på torsdag =)

förstagångsmamma83: inget direkt tipps för de, sj har man turen att lilla bollen oftast somnar så snart han får kläderna på, inne fungerar det dock inte att sova länge, TYVÄRR. brukar vakna till på ballkongen men det brukar räcka att ge nappen å skaka lite på vagnen så somnar han om...

• Biiiii

Nenny86: Kesrtin är precis likadan! Enda anledningen till att hon tycker om babygymet är för att hon kan vrida huvudet så hon ser tv:n därifrån, sedan kan hon ligga ett bra tag och kolla tv, ser så fascinerad ut!
    Jag som läst nyligt att tv-tittande före två års ålder inte är bra! =)))
    Förstagångsmamma: Nja, det är lite knepigt det där med att sova inne, min lilla Kerstin är likadan, det är bilstol eller vagn som gäller. Jag har provat att klä på henne o lägga ut henne i vagnen på balkongen nu sista veckan o det har faktiskt fungerat, har du provat den varianten?

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08