• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • lyckansost

vi fick oxå plats, men det var på håret, var bara tre platser kvar i den andra gruppen när jag kom fram kl 11.15. Det var hård åtgång på platserna....

Trevlig kväll allihopa!

• förstagångsmamma83

dagar som denna undrar man varför man skaffade barn. är helt färdig. J jobbar och oscar har endast sovit 1 timme till lunch och så 2 kortare vilor på 20min och resten av tiden har jag fått underhålla honom eller så har han gallskrikit. och detta har han hållt på med den 14.30, nu först har han somnat i gungan. Önskar att jag vore en struts som kunde stoppa huvudet i sanden.

detta är nackdelen med att han inte använder napp, finns som inget som kan trösta honom direkt, han sög visserligen frenetiskt på nappen i 5min men då fick jag hålla den på munnen för annars tappar han den för att han suger så hårt.

Inget vidare promenad väder i helgen iaf. ha en fortsatt bra helg, ska ta och gå och sova så fort J kommer hem

Mammas prins Oscar 071210
  • November2007

Hojja stackarn! Hoppas du fått sova i natt iaf!

Ne inge vidare väder för utomhusaktiviteter, ändå ska vi ta oss till pimpeltävlingen som är idag. Milla i skidpulkan och mamma som häst =P

Vet inte vad Milla fått för sig men inatt (och även förra) så vaknar hon kl 03 och är klarvaken och jättepigg! Ligger och skrattar och sprattlar i sängen. Hon är inte speciellt hungrig, för när jag gjort mat har hon bara ätit ca 30ml, och sen när jag styrkt henne på pannan så ser man hur ögonen trillar igen :) Hon är så söt =)
    Men inte fullt lika söt när man själv är astrött och bara vill sova!

• Blåbärspaj

Ooo vad jag längtat efter söndag.då är dopet klaaart och det är det nu.Hade fikat hos svärmor och ingen vagn eller dylikt fanns där så pigan var supetrött..kom hem halv 12 på natten först..blev utelåsta från vårt eget hem för min stressiga och något klantiga mor hade råkat låsa och ta med nyckeln till byn Haha och lite hoja..men securitas kom och öppnade tillslut iaf...

• aldenbo

Snacka om att det har kommit snö, jag som trode vi skulle slippa att skotta så här mycket. det e' en nackdel att ha hus, nog för att man får motion, men nu var det lite väl mycket snö.

Pontus bökar som bara den hela dagarna, han får som inte riktigt nå ro att sova, så man får gå å bära han, e' helt slut. men så fort man e' i farten, åker å hälsar på nån eller åker bil så sover han som en stock, så det e' bara ¨då man kan vila. men helst skulle man juh vilja vara hemma å sova när han sover, men det går inte så bra, funderar på om han får för lite mat, så har testat ge lite ersättning efter jag ammat, å han åt 60ml, så får se om han sover bättre nu då. eller om han bara fåt magknip.

• förstagångsmamma83

oscar har sovit snart 3 timmar i gungan. hoppas han är på bra humör sen, för vi ska på badhuset hela familjen. han borde ju inte vara trött iaf. han tar nog en lång stödvila nu för att ta igen de han missade igår. somnade 22.30 igår då oscar somnade i gungan, så han har sovit själv tills J kom hem från jobbet.
    Hoppas nu bara att oscar gillar badhuset så att vi inte måste säga upp vår plats till babysimmet, fast får nog ge det en gång till iaf även om det inte går så bra idag.
    nå bäst att göra sig själv i ordning innan han vaknar, tänkte att det kunde vara bra att ta på sig linser så att man iaf ser honom i vattnet

• förstagångsmamma83

gick bra på badis idag. han verkade trivas som fisken i vattnet, badade en halvtimme sen verkade han va less. är nackdelen arr gå som familj. den ena måste ta hand om allt. J hann nästan inte duscha själv för oscar ville bara vara i famnen och inte i bumbon. är nog fördelen med att gå 2 mammor eller 2 pappor så att man kan hjälpas åt.
    nå ska bli skoj imån och höra hur babysimmet går till. ex hur länge badar man.
    nä fortsätta söndagen med att hänga tvätt och kolla tv

• Biiiii

hej på er!
    Idag har vi kommit från luleå. jag o skruttan har varit nästan en vecka o hälsat på hennes mommo! vi har ränt på stan o jag har verkligen tänkt försöka handla till mig själv, men när man står i kassan så är det av någon anledning bara kläder till lillan man håller i handen... hittade faktiskt en jättefin tunika också till mig själv! det är ju roligt att få klä sig lite fint igen, inte bara traska runt i mysbrallor som jag haft på mig halva graviditen och ända sedan hon föddes...

Förra veckan lyckades jag pressa in mig i mina största jeans, tjohooo!!! de var såå tajta men skam den som ger sig, jag hade på mig de hela dagen, och kände mig så fin när jag fick vara utan mysbrallorna för en dag =)

kerstin har somnat redan 21.30 så det kändes ju nu som att jag fick massor med tid att göra allt möjligt, ni vet tvätta, sitta framför datorn etc. krille ligger o snarkar i kapp med kerstin, har jobbat 14-timmarsskift eftersom det är FU-stop, så jag är den enda som är vaken i huset.. ska kolla en bra film som börjar 23, lite dumt, man bör ju sova när lillan sover, men man måste ju hinna lite annat också..

godnatt på er!

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08