• Anonym

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

har små bröst, A kupa...nu när jag ammat är dom ännu mindre...känner mig helt platt!!! när man ligger på rygg känns dom typ inte...

överväger bröstförstoring efter nästa barn....

Vilket materiel är bäst?? helst inte silicon det måste man byta ut va?? sen finns det koksalt eller??? hallon...nånting´`??

kan man betala av på avbetalning????

• Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??
  • Anonym (:))

Mmm förstår hur du menar. Helst av allt skulle jag ju vilja ha naturligt snygga bröst men jag har sådana komplex att jag inte ens vill visa dem för pojkvännen, vilket både han och jag tycker är jobbigt. Innan min nuvarande pojkvän var jag tillsammans med en kille i fem år. Han såg mina bröst endast ett fåtal gånger under dessa år! Jag håller till och med för dem när jag är ensam hemma!
    Vill bara känna att jag kan gå naken i lägenehetn utan att bry mig om att täcka brösten! Jag vill kunna duscha med min pojkvän utan att skämmas och jag vill kunna köpa snygga linnen utan att behöva tänka på att jag inte kan ha det för att brösten är för små. Min pojkvän är verkligen underbar och stöttar mig i allt. Han vill såklart att jag ska tänka över beslutet men säger att han finns där och stöttar mig oavsett vad jag vill göra.
    Men jag kan ju tänka mig själv vad jobbigt det skulle var aom han inte visade sina privata delar för mig på grund av att han skäms över dem...

• Anonym (ut)

Mmm förstår hur du har det... det är ju inte roligt. Men det finns ju två sätt att se på det också, att skaffar du sillisar så lär du ju få snygga bröst och våga visa dem. Men samtidigt kan jag känna att när man har det problemet så är det annat som ska fixas, och inte brösten i sig, det funkar ett tag, men inte i längden liksom. Det är ingen quick fix, men om du skaffar dem så se till att jobba med det andra också... Bra att du har en stöttande pojkvän! Vad du än väljer så kommer det säkert gå jättebra!

Anonym (:)) skrev 2008-04-02 12:34:41 följande:
    Mmm förstår hur du menar. Helst av allt skulle jag ju vilja ha naturligt snygga bröst men jag har sådana komplex att jag inte ens vill visa dem för pojkvännen, vilket både han och jag tycker är jobbigt. Innan min nuvarande pojkvän var jag tillsammans med en kille i fem år. Han såg mina bröst endast ett fåtal gånger under dessa år! Jag håller till och med för dem när jag är ensam hemma!Vill bara känna att jag kan gå naken i lägenehetn utan att bry mig om att täcka brösten! Jag vill kunna duscha med min pojkvän utan att skämmas och jag vill kunna köpa snygga linnen utan att behöva tänka på att jag inte kan ha det för att brösten är för små. Min pojkvän är verkligen underbar och stöttar mig i allt. Han vill såklart att jag ska tänka över beslutet men säger att han finns där och stöttar mig oavsett vad jag vill göra.Men jag kan ju tänka mig själv vad jobbigt det skulle var aom han inte visade sina privata delar för mig på grund av att han skäms över dem...
  • Anonym (B kupan)

hej!

jag hade små A-kupor förut, men operade mej som 20-åring på KS i sthlm så jag fick en "normal" storlek på brösten dvs normal för mej då jag inte äns kunde ha en Bh på mej utan att det var 70 A vilket var otroligt jobbigt! pluss att jag saknade lite fettvävnad i det ena bröstet så det var lite mindre än de högra.
    jag träffade en jätte trevlig läkare på KS under ca ett halv år som lovade en operation men som sagt som alla "skönhetsoperationer" ( även om jag inte kallar min Operation det) så var jag ju tvungan att "övertala" läkaren att jag mådde så dårligt som jag gjorde..

Men han själv såg ju att mitt ena bröst var onormalt litet och de andra normalt lite större så  en vecka innan jag skulle fylla 21år så opererades jag och allt gick jätte bra!! :)

Jag ångrar det ABSOLUT inte nu kan jag ju ha ha en nomal BH dvs 75 B utan att behöva gå på barnavdelningen elelr köpa minsta A-kupa!!

jag fick detta GRATIS från KS!

• Anonym

Fick du operationen gratis??? varför?

Anonym (B kupan) skrev 2008-04-02 13:37:06 följande:
    hej! jag hade små A-kupor förut, men operade mej som 20-åring på KS i sthlm så jag fick en "normal" storlek på brösten dvs normal för mej då jag inte äns kunde ha en Bh på mej utan att det var 70 A vilket var otroligt jobbigt! pluss att jag saknade lite fettvävnad i det ena bröstet så det var lite mindre än de högra. jag träffade en jätte trevlig läkare på KS under ca ett halv år som lovade en operation men som sagt som alla "skönhetsoperationer" ( även om jag inte kallar min Operation det) så var jag ju tvungan att "övertala" läkaren att jag mådde så dårligt som jag gjorde.. Men han själv såg ju att mitt ena bröst var onormalt litet och de andra normalt lite större så  en vecka innan jag skulle fylla 21år så opererades jag och allt gick jätte bra!! :) Jag ångrar det ABSOLUT inte nu kan jag ju ha ha en nomal BH dvs 75 B utan att behöva gå på barnavdelningen elelr köpa minsta A-kupa!! jag fick detta GRATIS från KS!

Gratis? Oh :)
    Det skulle ju inte vara fel :P hehe
    Skönt att höra att du är nöjd och att allt gått bra :D
    Vad har du för typ av inlägg? Koksalt, silikon eller gelé?

B kupan:
    Hej igen :)
    Känner verkligen igen det du skriver... inte alls kul att köpa underkläder när den minsta storleken knappt passar :(
    Vill hinna göra operationen innan sommaren så ärren hinner att läka och så.
    Vill veta mer om vilka inlägg du har och så :P
    Känns de naturliga och ser de naturliga ut?
    Ska som sagt beställa tid idag men jag vet inte vilka inlägg jag ska ha. Finns så många för- och nackdelar med alla implantat... Vill bara att allt ska gå så smidigt och bra som möjligt...

• Anonym (B kupan)
    Anonym (:)) :

heej! 

jaa dom ser normal ut & inte så specielt stora vilket läkaren sa till mig att han vägrade göra då det inte är för en sådan sak jag opererade mig, utan jag opererade mej för att mår bättre psykiskt och för att äns kunna ha BH på mej!

jag opererade mig i november, men som sagt fick jag inte visstas i solen så mycket på sommaren sedan men annars var det ingen fara! :)

jag minns inte rikigt men tror att det är sillikon :)

Joo da dom känns och ser normala ut.. visst klart man känner inlägget om man lägger handflatan på bröstet och "gungar" fam och tillbax då känner man inplantatet åka lite  *hihi* men det är absolut INGET som känns obehagligt

Känns bara så skönt att äntligen kunna ha en BH i rätt storlek och att ha snygga toppar och få lite tutform ;) 

Lycka till med allt!! 

Joo det finns ju många olika inlägg.. 

hade du tänkt göra det privat eller vända dig till vårdcentral? 

Jag kommer att göra den privat. Skulle vilja göra den innan sommaren men det kanske är bättre att vänta till hösten? Kanske inte är så bra nu när värmen kommer...
    Är nervös inför riskerna oh så :/

• Anonym (B kupan)

Okej =)

jag har faktist ingen aning om vad som är bäst.. men vet att dom hälst inte opererar under sommar perioden men du kan ju höra om vad dom har att säga!

jag hade inga komlikationer alls utan allt gick jätte bra! är du orolig är det bara att prata med läkaren =)

• Anonym

jag har oxå mini bröst, men skulle någon komplikation inträffa skulle ni inte ångra er bittert då och sedan tänkt, borde varit nöjd med det jag hade?!?....vem vill inte ha fin kropp och fina bröst! alla kan inte få det, vi är skapta som vi är!
    jag skulle också önska att jag kunde handla mig en bh som inte var för stor, tom den minsta är stor för mig...

men om mna ser riskerna, vad är det värt?....

kunde ju lägga pengarna på annat elr hjälpa någon fattig ist...

bara en åsikt...

jag vill också kunna springa runt i lght med brösten i vädret utan att behöva skymma dem. och det gör jag. det handlar som sagt inte om storleken utan om DIG som person vad DU VÄLJER att göra och inte göra.
    förstår hur du/ni tänker men det rättfärdigar ändå inte att man faktiskt är född så som man ser ut.

om någon inte kan springa naken elr duscha med sin partner, då ligger det hos dig som inte vill visa, det får du ju arbeta med inom dig själv då

Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??