• Anonym

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

har små bröst, A kupa...nu när jag ammat är dom ännu mindre...känner mig helt platt!!! när man ligger på rygg känns dom typ inte...

överväger bröstförstoring efter nästa barn....

Vilket materiel är bäst?? helst inte silicon det måste man byta ut va?? sen finns det koksalt eller??? hallon...nånting´`??

kan man betala av på avbetalning????

• Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??
  • Anonym (:))

Någon som hört någonting om art clinic i göteborg eller proforma i Stockholm?

Det är nämligen dessa två kliniker jag väljer mellan :)

På proforma kostar själva operationen + kapselförsäkring oavsett inlägg 37 000 kronor. Där ingår övernattning, konsultation, återbesök, narkos och allt annat. Resan får vi också betald :)

På art clinic kostar operation med koksalt 39 000. Vid annan typ av inlägg kostar operationen mellan 39 000 och 49 000. Där ingår inte övernattning och konsultation men allt annat.
    Vilken tycker ni att jag ska välja?

• Anonym (ska skaffa)

Lillan: Är du nöjd me dem på team plastik? Ha funderat på Hans men ja vet int verkar int va så många som varit där. Är ju skönt å ha hyfsat nära till kliniken ändå

Har bokat tid nu... den 7 maj är det dags...

Är jättenervös... stämmer det att det är 67 % risk att förlora känseln?

• Anonym (ut)

Anonym (:)) skrev 2008-04-10 10:16:29 följande:

Har bokat tid nu... den 7 maj är det dags...Är jättenervös... stämmer det att det är 67 % risk att förlora känseln?
    67% låter ju lite högt... vart ska du göra det nånstans?
  • Anonym

Hoppar in här! Funderar starkt på att operera brösten. Jag har ammat två barn och mina bröst är mer eller mindre borta
    Nån som har opererat sig på akademikliniken i Stockholm? Vore kul att höra från någon som har personliga erfarenheter därifrån!

Jag ska operera mig på proforma i Stockholm. Jag tycker också det låter överdrivet.... visst att risken finns men jag har tidigare hört att det är 15 % risk... låter mer rimligt...

Akademikliniken är störst men jag har hört många som blivit missnöjda med bemötandet... "de är trevliga så länge allt går bra men om det blir komplikationer tar de sig inte tid för dig var det en tjej som skrev...
    Jag vet inte jag. Tror inte det finns någon klink någonstans där alla patienter är 100 % nöjda med allt.

Välj den klinik som tilltalar dig mest :)
    Du kan även kolla upp om kirurgerna har någon anmälan på sig. Det gör du va hsan :)

Roligt att det är fler som går i samma tankar så man kan dela med sig lite av sina funderingar :)

• Anonym (ska skaffa)

Åh ska ringa å boka tid för konsultation nu...är nervös över de bara hur ska op då gå?? hoppas på snabb tid så man inte behöver gå å vänta så länge!!

• Anonym (Lillan)
    Anonym (ska skaffa) skrev 2008-04-09 21:11:51 följande:
    Lillan: Är du nöjd me dem på team plastik? Ha funderat på Hans men ja vet int verkar int va så många som varit där. Är ju skönt å ha hyfsat nära till kliniken ändå

Hans har jobbat många år nere i S-holm på Lidingökliniken, o jobbar nog ff där nere växelvis m Umeå.

Han vet vad han gör!

• Anonym (Lillan)
    Anonym (ska skaffa) skrev 2008-04-10 16:51:22 följande:
    Åh ska ringa å boka tid för konsultation nu...är nervös över de bara hur ska op då gå?? hoppas på snabb tid så man inte behöver gå å vänta så länge!!

Du får nog en tid för konsultation ganska snart, op-tid kan nog ta lite längre tid eftersom de oftast har mer att göra den här årstiden.

Du kan skaffa en lista på qvinna.info m stödfrågor. Kan vara lätt annars att glömma bort vad man ska fråga.

Annars kan du kika in på plastikkirurgiforum.se där du kan fråga runt o kika på massor av före/efter-bilder.

• Anonym (ska skaffa)

Lillan jo han jobbar nere i sthlm än prata just me han ska träffa han på söndag. Å ha preliminär bokat tid 13 maj vill de ska bli maj nu!!!

Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??