• Anonym

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

har små bröst, A kupa...nu när jag ammat är dom ännu mindre...känner mig helt platt!!! när man ligger på rygg känns dom typ inte...

överväger bröstförstoring efter nästa barn....

Vilket materiel är bäst?? helst inte silicon det måste man byta ut va?? sen finns det koksalt eller??? hallon...nånting´`??

kan man betala av på avbetalning????

• Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??
  • Sandra88

Anonym: Jag har opererat mig för 3 dagar sen och jag kommer ABSOLUT inte ångra mig om det blir nån komplikation. För hlr har jag inga bröst än att ha de jag hade innan op. Mina bröst blev helt förstöra efter min graviditet, de blev frutansvärt tomma och hänging. Men det som absolut var det värsta var att bröstvårtorna hållde på att ruttna bort på mig för de gick inåt och det gick inte att få ut dem, kunde inte tvätta dem ju. Så det luktade död och pina från dem och rann var=(
    Jag tycker att alla som gör det för sin egen skull och för att kunna må bra med sin kropp, gör helt rätt. Men de som själva inte vill men att deras pojkvänner har tjatat på dem så de gjort dem för deras skull, det är helt fel!!!

• Anonym (Mee too)
    Sandra88 skrev 2008-04-05 07:15:43 följande:
    Anonym: Jag har opererat mig för 3 dagar sen och jag kommer ABSOLUT inte ångra mig om det blir nån komplikation. För hlr har jag inga bröst än att ha de jag hade innan op. Mina bröst blev helt förstöra efter min graviditet, de blev frutansvärt tomma och hänging. Men det som absolut var det värsta var att bröstvårtorna hållde på att ruttna bort på mig för de gick inåt och det gick inte att få ut dem, kunde inte tvätta dem ju. Så det luktade död och pina från dem och rann var=( Jag tycker att alla som gör det för sin egen skull och för att kunna må bra med sin kropp, gör helt rätt. Men de som själva inte vill men att deras pojkvänner har tjatat på dem så de gjort dem för deras skull, det är helt fel!!!
    Jag håller helt och hållet med, i ditt läge så är det självklart att op brösten det hade jag med gjort på momangen. Men att göra de för sin killes/sambos skulle eller ANDRAS skull överhuvudtaget är helt åt skogen. Man måste vilja det för sin egen skull.

Min kompis mådde så satans dåligt över sina amningsutpumpade bröst efter 2 barn, så hon sov med BH och linne varje natt, t.om när hon sov ensam! Hon titta sig inte i spegeln hon mådde verkligen piss dåligt psykiskt. Jag kommer få samma påsar när jag ammat min andra som kommer i sep, och jag vill ha tillbaka mina bröst som dom va förut. Men man kan inte låta bli och tänka: Hur i helskotta kan samhället ha påverkat en såhär? För det är ju egentligen inte en själv som kommit på denna idé att op brösten för man mår dåligt på grund av diverse saker...Jag vet inte hur jag ska förklara. Men ni kanske förstår hur jag menar?
  • Anonym

medicinskt syfte är ju en sak, att det kommer var måste ju ha varit jätte frustrerande!
    men sen finns de även dem som opererat sej och det slutat med ett stort platt ärr istället för ett finare bröst.
    det var mer så jag menade....

ja förstår att man vill må bra med sig själv, det vill ju alla!

• Anonym (B kupan)

nej man ska verkligen inte gör det för någon annan skull utan bara för sej själv.. hade en kompis vars kille sa att han kunde betala en bröstförstoring åt henne.. Hon bad killen dra åt helvete!!

Jag skulle gjort samma sak! :)

• Anonym (maybe)

Hej!
    Känner mig lite hemlig när jag skriver här....Är en sådan tjej som ingen skulle tro vill operera sig. Jag är en sådan "naturell-tjej" egentligen. Efter två barn och snart säckiga små tuttar har tanken slagit mig att det vore trevligt med lite fylligare bröst. Jag är inte på något sätt olycklig med små bröst-det är inte så farligt men vill operera mig just för att jag nog skulle trivas med större bröst-såsom de såg ut innan. Jag trodde min man skulle protestera vilt men han kunde på ett sätt förstå mig. Han var dock rädd att jag trodde jag ville göra det för hans skull och i så fall ville han inte att jag skulle göra det min gulliga karl. Det är mycket pengar det handlar om och jag kommer behöva ta ett lån. Helknäppt egenligen och visst-det finns annat man kan göra för pengarna men så är det ju alltid. Jag vill göra detta för mig. Det är så totalit olikt mig och kanske en liten "revolt" mot vad alla tror om mig   Man ska väl helst vänta ett halvår efter avslutad amning så det får bli nästa vår om jag fortfarande är intresserad då.
    kram på er alla med eller utan stora boobs

• Anonym (Lillan)

Jag väntade 2,5 månad efter avslutad ammning o det gick hur bra som helst!

• Anonym (ska skaffa)

Förstå precis hur du känner ts! Fast ja hade enligt mig själv grymma bröst innan fyllig c kupa å nu ha ja en säckig b kupa efter amning må verkligen piss å skit å skulle inte för alla pengar i världen visa dem för nån...int ens killen få se dem. Men de ska snart bli ändring på de hoppas oxå på op innan sommaren annars få de bli en jätte torr sommar i år oxå å då hoppas ja på mycke regn

• Anonym (maybe)

Lillan- var och när opererade du dig? Har hört att man ska vänta 6 månader efter avslutad amning men 2.5 månad lät ju lite roligare.....!

• Anonym (Lillan)
    Anonym (maybe) skrev 2008-04-06 22:11:16 följande:
    Lillan- var och när opererade du dig? Har hört att man ska vänta 6 månader efter avslutad amning men 2.5 månad lät ju lite roligare.....!

Jag slutade amma vid årsskiftet o 18 mars op:ade jag mig.

Bor i Norrland så jag op:ade mig på Team Plastik i Umeå hos Hans Atterhem.

Mkt nöjd!!

Handlar lite om placringen av implantatet. Lägger du framför muskeln så måste du nog vänta sex månader, men lägger du bakom som i mitt fall så funkar det så fort bröstet gått tillbaka, man rör inte själva bröstet då.
    Kände av op:n c. 10 dagar, första veckan hade jag sambon hemma.
    Kunde bära minsta barnet på sex månader efter fyra dagar hjälpligt.
    Starkaste smärttabletterna åt jag fyra dagar, sen bara alvedon.

• Anonym (:))

Sandra88:
    Vart opererade du dig?
    Är du nöjd?
    Ringde till proforma förut och de hade en tid åt mig redan i morgon (en återbudstid) men det kändes lite väl nära...

Valde du koksalt eller gelé?

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??