Sandra88 skrev 2008-04-05 07:15:43 följande:
Anonym: Jag har opererat mig för 3 dagar sen och jag kommer ABSOLUT inte ångra mig om det blir nån komplikation. För hlr har jag inga bröst än att ha de jag hade innan op. Mina bröst blev helt förstöra efter min graviditet, de blev frutansvärt tomma och hänging. Men det som absolut var det värsta var att bröstvårtorna hållde på att ruttna bort på mig för de gick inåt och det gick inte att få ut dem, kunde inte tvätta dem ju. Så det luktade död och pina från dem och rann var=( Jag tycker att alla som gör det för sin egen skull och för att kunna må bra med sin kropp, gör helt rätt. Men de som själva inte vill men att deras pojkvänner har tjatat på dem så de gjort dem för deras skull, det är helt fel!!!
Jag håller helt och hållet med, i ditt läge så är det självklart att op brösten det hade jag med gjort på momangen. Men att göra de för sin killes/sambos skulle eller ANDRAS skull överhuvudtaget är helt åt skogen. Man måste vilja det för sin egen skull.
Min kompis mådde så satans dåligt över sina amningsutpumpade bröst efter 2 barn, så hon sov med BH och linne varje natt,
t.om när hon sov ensam! Hon titta sig inte i spegeln hon mådde verkligen piss dåligt psykiskt. Jag kommer få samma påsar när jag ammat min andra som kommer i sep, och jag vill ha tillbaka mina bröst som dom va förut. Men man kan inte låta bli och tänka: Hur i helskotta kan samhället ha påverkat en såhär? För det är ju egentligen inte en själv som kommit på denna idé att op brösten för man mår dåligt på grund av diverse saker...Jag vet inte hur jag ska förklara. Men ni kanske förstår hur jag menar?