• Anonym

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

har små bröst, A kupa...nu när jag ammat är dom ännu mindre...känner mig helt platt!!! när man ligger på rygg känns dom typ inte...

överväger bröstförstoring efter nästa barn....

Vilket materiel är bäst?? helst inte silicon det måste man byta ut va?? sen finns det koksalt eller??? hallon...nånting´`??

kan man betala av på avbetalning????

• Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??
  • Sandra88

Anonym (:)) skrev 2008-04-29 21:39:32 följande:

Kanske ska dra till med 300 cc då :PJag är rädd för att de ska bli för stora men det verkar ju som en lagom size med tanke på min vikt och längd. På ett vis känns det som att det är lika bra att slå på stort när jag ändå gör operationen... men jag vill ju inte få en choch heller :-PHur känns geléhallonen? Känns de naturliga?
    Jag tror absolut inte att de blir förstora för dig, snarare tvärtom.
    Jag är 162cm och väger 55kg och jag opererade mig för snart en månade sen. Jag la in 405cc runda gelehallon, high profile, bakom muskeln. Jag tycker inte att de är förstora för min kropp, tycker de är perfekta=) Jag hade 70aa innan och nu har jag 70E det låter som stort men de tycker inte jag. Kirurgen tippade på att jag skulle få en full C kupa men där hade han fel=)
  • Anonym (ut)

Max o Zekes mamma skrev 2008-04-30 08:19:26 följande:

Ni som bor i sthlm,vart har ni gjort era?Akademikliniken?plastikkirurg grp?Vem op?mvh Maria
    Gjorde på kirurgcentrum och ska göra nästa op på tisdag på plastikkirurgigruppen
  • Anonym (ska skaffa)

Anonym (ut) skrev 2008-04-30 08:05:48 följande:

Anonym (ska skaffa) skrev 2008-04-30 06:30:51 följande:
    Du får inte sola/bada på 5 veckor efter operationen.
    jaså ja som me allt annat är de olika direktiv överallt
  • Anonym (Plankan)

Hej, nu undrar jag hur det ser ut o ha runda gelehallon, jag blev rek. droppformade nämligen för att jag vär platt upptill nu. Lite nyfiken bara, vilken skillnad det kan bli?

• Anonym (ut)

Anonym (Plankan) skrev 2008-04-30 20:18:37 följande:

Hej, nu undrar jag hur det ser ut o ha runda gelehallon, jag blev rek. droppformade nämligen för att jag vär platt upptill nu. Lite nyfiken bara, vilken skillnad det kan bli?
    om du är platt upptill så är det risk annars att det blir som bollar om du inte har nått som jämnar ut det eller hur man ska förklara...
  • Anonym (Plankan)

Då blir det nog bra med droppformade kanske, hoppas det iaf. Man undrar ju hur man kommer att se ut efter när man aldrig egentligen har varit särskilt stor bystadGlad Vet någon om det är stor risk att såna inlägg(droppar) kan rotera?? Tacksam för svar.

• Anonym (:))

Har hört att det finns risk att alla proteser kan rptera men att det inte syns om de är runda. När de är droppformade kan bröstet få en konstig form.
    Jag kör på runda... har hört att det är svårare att göra någonting åt kapselbildning om de är droppfromade också. Vet inte om det stämmer men...

• Anonym (Anna)

Hej hej! Nu har jag fått tid för op på plastikkirurggruppen den 3 juni. Ska lägga in 375cc runda gelehallon, och jag är suppernervös...Nån mer som ska op. snart?

• Anonym (platt)

Nu efter mitt tredje barn vill jag också skaffa bröst. Alltid haft små (a-kupa) och alltid känt mig så opropotionerlig. Är nästan 180 cm lång och 75 kg. Vill känna mig lite kvinnlig. Det som gjort att jag verkligen bestämt mig är att när jag ammat mina barn och haft c-kupa pga mjölken, det har varit den kroppsligt bästa tiden i mitt liv! Har känt mig så fin, haft tajta toppar och lite urringat. Kvinna helt enkelt.

Bor jättelångt ifrån kliniker, undrar nu vart man ska vända sig? Först måste man på någon slags konsultation gissar jag? Då blir det två långresor. Får man flyga direkt efter operation sedan eller måste man stanna över natten någonstans?
    Vad kostar det på ett ungefär? Och hur vet man form, storlek osv, får man hjälp av kirurgen, eller måste man "ta reda på allt själv"?

• Anonym (ut)

Anonym (platt) skrev 2008-05-01 19:17:03 följande:

Nu efter mitt tredje barn vill jag också skaffa bröst. Alltid haft små (a-kupa) och alltid känt mig så opropotionerlig. Är nästan 180 cm lång och 75 kg. Vill känna mig lite kvinnlig. Det som gjort att jag verkligen bestämt mig är att när jag ammat mina barn och haft c-kupa pga mjölken, det har varit den kroppsligt bästa tiden i mitt liv! Har känt mig så fin, haft tajta toppar och lite urringat. Kvinna helt enkelt.Bor jättelångt ifrån kliniker, undrar nu vart man ska vända sig? Först måste man på någon slags konsultation gissar jag? Då blir det två långresor. Får man flyga direkt efter operation sedan eller måste man stanna över natten någonstans?Vad kostar det på ett ungefär? Och hur vet man form, storlek osv, får man hjälp av kirurgen, eller måste man "ta reda på allt själv"?
    Du kan ta konsultation via telefon och maila bilder på de flesta kliniker.
    Du stannar över natt och får åka hem dagen efter. Man är ofta lite groggy så det är bra om man kan få hjälp hem om du kan ha med dig någon.
    Du kan räkna med en kostnad på mellan 30-40 tkr.
    Du får vägledning av kirurgen, och du kan även kika in på plastikkirurgiforum.se där finns massa info också om du kan hitta tjejer som har de olika sorters implantaten (det hänger ju lite på vilket resultat du är ute efter vad du ska använda för implantat.)
Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??