• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • hally

marit: Hur har ni målat trappan, har du bilder?

Ja klart man måste på Alko när man liks är där Fast så himlans mycket billigare är det inte...
    Handla inte upp det vi ska ha på IKEA bara, vi ska handla mycket, mår nästan illa när man spenderar så mycket pengar

• maritmedm
    hally skrev 2008-03-31 10:01:09 följande:
    marit: Hur har ni målat trappan, har du bilder?Ja klart man måste på Alko när man liks är där Fast så himlans mycket billigare är det inte...Handla inte upp det vi ska ha på IKEA bara, vi ska handla mycket, mår nästan illa när man spenderar så mycket pengar
    Vi har bara målat den vit, fast bara undersidan än så länge. Ovansidan måste vi nog vänta med till närmare sommaren, då vi kan sova i stugan.

Kan inte lova nåt gällande ikea Nä ska egentligen inte ha nåt särskillt, var en kompis som undrade om vi ville följa om han får låna bil så då tänkte vi haka på. Ska köpa en massa tallrikar så vi har nåt att äta på de vi ska ha bjudning efter vi gift oss, kanske lite dekoration till dukningen med. Å nån förvaringsgrej kan man ju alltid köpa.
  • kobra

vi ska ochså en tripp till ikea framöver, men det är bara såna där trista saker som garderober och trådbackar etc vi ska ha, men kanske nåt annat kan få följa med hem

• maltazar

maritmedm: nu tycker jag bara det vart en löjlig diskussion.
    jag tror du vet vad jag menade.
    och utöver matväg gillar jag stora kända märken, och då kan du inte ens jämföra Ica's egna med tex Unilever's.

• maltazar

hehe det brukar väl alltid bli annat när man far dit? :)

kobra skrev 2008-03-31 10:16:48 följande:
    vi ska ochså en tripp till ikea framöver, men det är bara såna där trista saker som garderober och trådbackar etc vi ska ha, men kanske nåt annat kan få följa med hem
  • hally

kobra: Jo det är en del sånt vi ska ha också, inte så himla kul att kolla på, men bra när det väl kommer på plats förstås.

Ska också ha säng till Nadja och madrasser.
    (Va dyrt det är med vanliga enkla madrasser!) Och byråer, alla kläder ligger i högar på golvet, lite jobbigt när man har bråttom iväg på morronen
    Det får inte följa med nå mycket extra smågrejjer hem, försöker febrilt bli av med en massa sånt! Får bli senare när tapeter och annat är på plats. Fast muggar måste vi ha, men sist hittade jag inga bra på IKEA heller, nån som vet var det finns bra med muggar? Är det ingen som använder muggar längre?

maritmedm: Aha, vi ska någon gång i framtiden slita väck den fula plastmattan från vår trappa till övervåningen och måla den. Rätt snytt med vit trappa och svart ovanpå trappstegen.

• maritmedm
    maltazar skrev 2008-03-31 10:20:42 följande:
    maritmedm: nu tycker jag bara det vart en löjlig diskussion.jag tror du vet vad jag menade.och utöver matväg gillar jag stora kända märken, och då kan du inte ens jämföra Ica's egna med tex Unilever's.
    Jag hade inte förväntat mig att det skulle gå att hålla en seriös diskussion med dig Men en fråga bara, köper du bara scans köttprodukter då eller??? Nylens är ju inget stort märke heller... Måste vara jobbigt bara köpa av de stora märkerna... och dyrt! Men vi prioriterar ju alla olika
  • maritmedm
    hally skrev 2008-03-31 10:22:54 följande:
    kobra: Jo det är en del sånt vi ska ha också, inte så himla kul att kolla på, men bra när det väl kommer på plats förstås.Ska också ha säng till Nadja och madrasser.(Va dyrt det är med vanliga enkla madrasser!) Och byråer, alla kläder ligger i högar på golvet, lite jobbigt när man har bråttom iväg på morronen Det får inte följa med nå mycket extra smågrejjer hem, försöker febrilt bli av med en massa sånt! Får bli senare när tapeter och annat är på plats. Fast muggar måste vi ha, men sist hittade jag inga bra på IKEA heller, nån som vet var det finns bra med muggar? Är det ingen som använder muggar längre?maritmedm: Aha, vi ska någon gång i framtiden slita väck den fula plastmattan från vår trappa till övervåningen och måla den. Rätt snytt med vit trappa och svart ovanpå trappstegen.
    Ja vi får se hur ovansidan blir, ska iaf inte ha en brun plastmatta som det är idag, den e ful! Hallen blev så mkt större då trappen blev vit. Så rent och fint!
  • maritmedm

Hally: Har du kollat på biboköp? De tror jag har en hel del i muggväg.

• kobra

jag ska då inte köpa tallrikar och sånt på ikea, dåliga som blir kokheta om man värmar mat i micron tex, sen blir de lätt kantstötta ochså

Svar på tråden ***Skelleftetråden***