• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • maritmedm
    kobra skrev 2008-03-31 10:29:20 följande:
    jag ska då inte köpa tallrikar och sånt på ikea, dåliga som blir kokheta om man värmar mat i micron tex, sen blir de lätt kantstötta ochså
    Vi har bara ikeatallrikar, micrar, diskar i maskin, å slamrar in de i skåpet... har gått finfint! Är nog lite olika det där. Jag är iaf jättenöjd, över förväntan faktiskt. Sen blir det då man ska ha 20 tallrikar som e likadana att man blir lite snål och gärna går på ikea
  • kobra

håller ni på med matpratet än, ni var mig ena sega rackare

• kobra

ja jag har ju inte provat alla tallrikar precis men skålarna som heter syntes är då skitdåliga

• hally

maritmedm: Jo, men jag måste trippa dit igen på lunchen tror jag. De borde ju verkligen ha, sist jag kollade var det bara med jobbiga motiv på och det vill jag inte ha.

kobra: Jo...märkte det. Köpte fina serviser där och de är skräptallrikarna nu, kantstötta och fula =(
    För att inte tala om dricksglasen, de tål verkligen inte minsta lilla. Man är rädd att det ska spricka när man håller det och ska dricka!
    Fast som ni säger, det är olika, ena servisen i samma serie men annan färg har hållit bra.
    Nä, jag ska välja ut nån fin servis med bra märke och tala om för såna här föräldrar som inte fattar det där med att inte köpa presenter att de kan köpa delar av den då istället. Rätt smart, syrran har det så Köpte lite bas-grejjer själv och nu fylls det på eftersom.
    Men kaffekopparna (också samma serie, vaddennuheter?) håller himla bra, de från ikea, och så är det perfekt storlek både på koppen och örat

• maltazar

haha jahaa var det så det var.. eller hur var det nu? :)
    nej, jag köper först och främst norrländskt.
    och jag har aldrig sagt "bara". Finns som sagt vissa saker, men ej kött/mejeri/frukt som vi köper budgetmärken. Men i övrigt är det skönt att slippa bry sig :P

maritmedm skrev 2008-03-31 10:27:37 följande:
    Jag hade inte förväntat mig att det skulle gå att hålla en seriös diskussion med dig Men en fråga bara, köper du bara scans köttprodukter då eller??? Nylens är ju inget stort märke heller... Måste vara jobbigt bara köpa av de stora märkerna... och dyrt! Men vi prioriterar ju alla olika
  • maltazar

ja marit har ju datapaus under helgen som jag förstått det..

kobra skrev 2008-03-31 10:31:59 följande:
    håller ni på med matpratet än, ni var mig ena sega rackare
  • hally

På tal om kända mat-märken, jag köpte majsvälling till Elias i somras och kom hem och gjorde välling och när jag ska sätta på nappen så ser jag massvis med små larver i den

• maltazar

uhhh! va äckligt!! :/

hally skrev 2008-03-31 10:44:07 följande:
    På tal om kända mat-märken, jag köpte majsvälling till Elias i somras och kom hem och gjorde välling och när jag ska sätta på nappen så ser jag massvis med små larver i den
  • maltazar

ja jag vet inte.. finns säkert larver och skalbaggar och annat äckel hos alla märken. men jag är ändå sån att har jag sett det i en vara så köper jag inte den nå mer.

• hally

Ja, tur jag kollade ordentlig, annars hade han ju börjat äta av den. Det var Sempers.

Svar på tråden ***Skelleftetråden***