• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • maritmedm
    hally skrev 2008-03-31 11:00:55 följande:
    Nu är jag LESS! I helgen fick vi inget gjort för det kom besök hela tiden vilket iofs var trevligt. På sätt och vis är det ju rätt bra att vi bara kan nyttja halva huset till en början så känns det stort sen. Men vi kan inte ens bestämma tapeter, och än mindre soffa och matbord! Vi måste ju ha möbler! Tar minst 2 mån att få sofforna från det att man beställer men vi kommer oss ju inte för att ens beställa!Vad ska vi ha??
    Fy vad jobbit det där är... hatar att fatta sånna beslut, tänk om man ändrar sig?! Har dock en svärmor som har öga för inrednng och kan peka ut precis vad man ska ha och så älskar man det sen då det är på plats
  • maltazar

ändrar man sig får man spara, sälja och köpa nytt? behöver inte vara så svårt :)

• hally

maltazar: Nä jag köper inte soffor för 20 000 som jag sen ska sälja för 7 för att de inte var riktigt bra

maritmedm: Får jag låna hon??

• maltazar

hally: heh okej, men då har du ju bestämt dig lite iaf.. en ordentlig soffa, inget billigt skräp :P

• maritmedm
    hally skrev 2008-03-31 11:14:53 följande:
    maltazar: Nä jag köper inte soffor för 20 000 som jag sen ska sälja för 7 för att de inte var riktigt bra maritmedm: Får jag låna hon??
    Ja du kan ju alltid gå förbi henne på jobbet. Hon sitter på allinwoods kontor här i stan. De säljer ju sjukt snygga saker, dock sjukt dyra men oj vad fina
  • Annamus

Hally: Vi köpte vår soffa i Ersmark. Jag tyckte fördelen med stället var att vi fick så fin personlig service, och vi fick lite billigare visningsexet som stod i affären, och därmet fick vi även soffan med oss hem samma dag. Släp har dom åxå. Men sedan vad gäller soffan så valde vi en som hade bra kuddar i ryggen som inte slackar ner, för det har vi sett så många exempel på hur det kan se ut efter bara någon månad annars. En annan sak vi prioriterade var att det skulle gå att sova i soffan, och sen färgen skulle hålla för lite fläckar. I övrigt valde vi en modell som är modern just nu och det kanske vi får sota för om nåt år, om det nu är så att man blir tokless på modenyckerna. Men det är en modell med två stora sittplatser och så en som går ut sådär som en divan lite. Jätteskön och rymmer hela familjen på 4 personer plus väninnan, så det är lagomt. Kommer väl ändå i framtiden köpa till en eller två fåtöljer så man rymmer fler folk på jul och så, och då det kommer kompisar till barnen och dom ska se tv osv... Ja det var mina soff-tankar i alla fall. ;)

Ni som hittat larver i käket: Vad gör man då? Vad gör dom på affären om man kommer dit och klagar? Och går man till tidningen? Har sett en del sånt i media... Usch!

• maritmedm

Går du till affären (om fyndet gjordes i en nyöppnad förpackning) får du en ny vara eller pengarna tillbaka. Tror inte de gör så mkt mer.

Sambons faster och farbror köper nästan alla möbler i ersmark, de får så himmla bra rabatter om de köper mer än en möbel.

• kobra

man ringer till nestle eller semper och berätttar så då får man kuponger, jag hittade en skum typ i vällingen en gång och då fick jag 500 i checkar

• Mochride
    skrutteluttan74 skrev 2008-03-30 23:32:05 följande:
    Åhhh.kul,då finns de mycket att handla då de är första..:Så spännande,min älsta blir 14 i sommar,känns som igår
    Jag skulle nog kunna handla hur mycket som helst. Blir kanske sambon som får hålla i pengarna sen
    "Du får inte handla för mycket, mormor och farmor måste ju också få handla", som mamma sa
  • Mochride
    kobra skrev 2008-03-31 10:29:20 följande:
    jag ska då inte köpa tallrikar och sånt på ikea, dåliga som blir kokheta om man värmar mat i micron tex, sen blir de lätt kantstötta ochså
    Jag köpte mina tallrikar där och har då inte haft några problem med dem
Svar på tråden ***Skelleftetråden***