• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • varfördåför

drota "rosa" säger ilon o ville inte ha de blåa som är lite lite förstora som jag tillslut lyckades grävafram ur en kartong (har inget minne alls aV att jag köpt dem är något som alvin har haft

• maltazar

hehe va lika när jag hämta Tindra igår. Men vi gick, så blöta kläderna fick allt torka på dagis.
    Men nu kommer jag nog ihåg att ha gallonisarna där jämt i fortsättningen... om nu det hjälper något :P

hally skrev 2008-04-02 10:41:06 följande:
    Ja underbart väder var det och alla barnens kläder var plaskblöta när vi skulle hämta dem med bil =/ Fick dra av lillen kläderna för det rann ur dem...inge kul att ha i bilen, och antagligen inte på sej heller Hjälp! www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31329883.html
  • hally

xylifon: Elias älskar rosa (och grön) så han har en del rosa, men det jag stör mej på är inte färgen utan att det ska vara så flickiga motiv och glitter på allt som är rosa =/

Köpte ju ett par stövlar som såg så stora ut igår och när jag kommer hem och provar dem på pojken så är de ½ cm längre än foten...bäst att byta till minst en stl större. Dessutom fanns samma stövel 80 kr billigare på Fleecebergs. Snål är man ibland
    Så idag har han ett par som han precis får ner foten i utan sockar, en kompis hittade Nadjas gamla i sin samling, är jag barnmisshandlare då?

• varfördåför
    hally skrev 2008-04-02 11:29:36 följande:
    xylifon: Elias älskar rosa (och grön) så han har en del rosa, men det jag stör mej på är inte färgen utan att det ska vara så flickiga motiv och glitter på allt som är rosa =/Köpte ju ett par stövlar som såg så stora ut igår och när jag kommer hem och provar dem på pojken så är de ½ cm längre än foten...bäst att byta till minst en stl större. Dessutom fanns samma stövel 80 kr billigare på Fleecebergs. Snål är man ibland Så idag har han ett par som han precis får ner foten i utan sockar, en kompis hittade Nadjas gamla i sin samling, är jag barnmisshandlare då?
    alvin älskar också rosa, men som sagt så har vi ju en karl här hemma osm inet kangodta den färegen men nu har jag iaf lappat småpojkarnas overaller med röda lappar o dogge har ju en "rosa, grå" bilbarnsstol (det skillde fyra hundra i pris mot en blå) men jag ahr ju bestämt att nästa sa bli en tjej, så dp har hon ju båda stövlar o bilbarnstol ju i rätt färg
  • maritmedm
    hally skrev 2008-04-02 11:29:36 följande:
    xylifon: Elias älskar rosa (och grön) så han har en del rosa, men det jag stör mej på är inte färgen utan att det ska vara så flickiga motiv och glitter på allt som är rosa =/Köpte ju ett par stövlar som såg så stora ut igår och när jag kommer hem och provar dem på pojken så är de ½ cm längre än foten...bäst att byta till minst en stl större. Dessutom fanns samma stövel 80 kr billigare på Fleecebergs. Snål är man ibland Så idag har han ett par som han precis får ner foten i utan sockar, en kompis hittade Nadjas gamla i sin samling, är jag barnmisshandlare då?
    Men huvva vilken barnmisshandlare du är
    KLart du ska lämna igen och köpa där de billigare finns, lite snål ska man vara.
  • Annamus

Alltså... hrm... jag har varit så o-rosa som det går hela mitt liv, en pojkflicka av stora mått. När sonen föddes klädde jag honom i alla färger som fanns, ju färggladare dessto bättre, men det blev ändå för mycket marinblått och för lite rosa. Ett plagg tror jag jag kan minnas. Jag var väl inte anti-rosa alltså men att det var inte min grej. Och så helt plötsligt fick jag en liten flick-bäbis! Det är ju inte ett halvår sedan men nåt har hänt i mitt huvve. För även om jag fortfarande letar ivrigt efter andra, balla plagg i klara färger och unisexfärger, så blir ändå vartannat plagg rosa!!!! Ja ok, inte då puderrosa, det tål jag fortfarande inte så bra, men då helst bubbelgumsrosa som jag helt plötsligt inser att jag skulle kunna klä mig i själv om jag råkade snubbla över rätt plagg!!! Men jag håller med på att allting rosa har blommor och skit på sig. Jag vill ha döskallar, balla texter, rock/rockabilly/punktemat är ju så  inne just nu, fram för mera sånt på bäbiskläderna. Även på de billiga butikerna, vem har råd köpa en body för 250 spänn liksom!

Och Hally: JA, du är en barnmisshandlare av stora mått. Jag fick på skallen av Mattis dagmamma en gång för han hade för små galonhandskar... Moloken och snopen ilade jag iväg på affären och köpte nya på en gång fast vi inte hade råd just då...

• hally

Ja jag känner mej som värsta hemska morsan, så jag åkte och bytte och åkte direkt till dagis med de nya stövlarna. Och de var 120 kr billigare på Fliesbergs! =) Vilket fynd
    Nu hoppas jag att jag inte glömt nåt...han har en galonoverall med fleecefoder, en omgång fleecekläder och vanliga galonbyxor och en omgång stickade inuti-kläder. Galonhandskar, 2 par. Men ingen jacka!! Jag glömde jackan! Shit...det är ju en mega-väska man ska ha med till dagis varje dag! Hur orkar dagispersonalen rota igenom alla barnens väskor??

• hally

Annamus: Jag var inte så förtjust i rosa innan heller, så Nadja hade inte alls mycket rosa som liten, det var sånt hon fick i present av andra. Hittade massor av fina kläder som jag då tyckte var rätt neutrala, men nu när jag tog fram för att se vad Elias skulle kunna ha var det inte mycket alls. Det är ju riktigt tjejmodell även på bebiskläderna, smala och utsvängda benslut med volang och hjärtan med glitter på dragkedjan eller så står det GIRL på magen eller rumpan eller nåt annat som gör att det bara SKA vara uppdelat i tjej och kill-modeller.

• maltazar

hally: jag har då inte allt sånt i väska.. galon och ytterkläder har hon konstant på dagis, ja förutom det som hon kommer i då :)
    i väskan har hon enbart byxor, sockar, trosor och pyjamas.
    Oftast hänger de galonkläderna i grovis, lätt att hålla reda på och inte smockfullt på hyllan i hallen :)

• maltazar

men har ni tänkt på en sak...
    man gnäller ständigt om att barnkläderna är så uppdelade i flick- och pojk-.
    Men hur ofta går vi själva och köper en skjorta på herravdelningen tex? I våra stl är det helt självklart att det ska va olika kläder på olika kön.. varför ska vi särbehandla barnen? egentligen..

Svar på tråden ***Skelleftetråden***