• Felicia6

***Skelleftetråden***

Så har då ännu en tråd tagit slut för oss så här är våran nya.
    Välkommen in både gamlingarna och om det tittar in några nya

Våran gamla tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27152047.html
    Tänk att vi är inne på våran 12e tråd

Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden ***Skelleftetråden***
  • madigan

jag har hämtat ut mina tyger idag som jag köpt på T.
    Sen har vi varit på kupan och hittade kläder både till S och bebisen

• hally

Var ligger Kupan?

Jag har så mycket tyg så jag vet inte vad...när jag packde ner mitt syrum i flyttkartonger så blev det inte bara 1 låda med bara tyg i...bör inte köpa mer innan jag sytt bort en del befintligt Blev ändå 2 sopsäckar med sånt jag bara slängde. Men där var mycket gamla kläder från alla familjemedlemmar som de kastat på mej för "omsyning" till nåt nytt, det mesta sånt fick åka.
    Men nu har jag ju inget syrum än, måste renovera såpass att vi får till i arbetsrummet först. Där kommer jag ha mitt stora skrivbord med dockan till datorn och min symaskin Snart...

• madigan
    hally skrev 2008-04-25 12:27:53 följande:
    Var ligger Kupan?Jag har så mycket tyg så jag vet inte vad...när jag packde ner mitt syrum i flyttkartonger så blev det inte bara 1 låda med bara tyg i...bör inte köpa mer innan jag sytt bort en del befintligt Blev ändå 2 sopsäckar med sånt jag bara slängde. Men där var mycket gamla kläder från alla familjemedlemmar som de kastat på mej för "omsyning" till nåt nytt, det mesta sånt fick åka.Men nu har jag ju inget syrum än, måste renovera såpass att vi får till i arbetsrummet först. Där kommer jag ha mitt stora skrivbord med dockan till datorn och min symaskin Snart...
    Mitt emot gamla järnvägsstationen
  • Annamus

Hally: Kupan ligger vid busstationen. Jag har nog åxå närmare tre flyttkartonger fulla med tyg, men jag håller ju på med medeltidskläder åxå så det är rätt stora tygstycken. Jag ska faktiskt få ett ganska stort syrum nu i huset, men det är ju i källaren så kanske inte alltid varmt och gott. Jag vet inte, det märker vi ju till vintern. ;) Men precis bredvid tvättstugan så åh så gott å kunna ha strykbrädan uppställd jämt å kunna tvätta tyger eftersom, färga när man vill i maskinen osv... *suckar förnöjt*

• Mochride
    madigan skrev 2008-04-24 09:41:54 följande:
    Norrländsk logikTvå vänner från en norrländsk by (Bengan å Kjelle) sitter på den lokala pizzerian och snackar en eftermiddag.Kjelle säger rätt som det är:- Jag är trött på att slita ute i skogen, jag skall tamejtusan skaffa mig en utbildning via Komvux och få ett bra och välbetalt arbete!Bengan tyckte det lät som en bra idé och en stund senare lämnar de pizzerian.Dagen därpå går Kjelle till Komvux och får träffa en studievägledare som anmäler honom till fyra kurser: Matematik, engelska, historia och logik.- Logik? säger Kjelle. Vad är det?Studievägledaren säger: Jag skall förklara.- Äger du en gräsklippare?- Japp.- Eftersom du äger en gräsklippare, så borde du logiskt sett ha enträdgård.- Det stämmer, jag har en trädgård.- Eftersom du har en trädgård, så borde du logiskt sett ha ett hus.- Ja, jag har ett hus.- Och, eftersom du har ett hus, så borde du logiskt sett ha familj.- Jag har en familj.- Eftersom du har en familj, borde du logiskt sett ha en fru.- Ja, jag har en fru.- Och eftersom du har en fru, så borde du logiskt sett varaheterosexuell.- Jag är heterosexuell. Det är fantastiskt att du lyckades att fåreda på allt det där bara för att jag äger en gräsklippare!Kjelle anmälde sig till kurserna, tackade och skakadestudievägledarens hand och skyndade sig till pizzerian för att träffa Bengan och berättaför honom om hans nyvunna studieintresse.Han berättar om sin utbildning, och hur han anmälde sig till de fyrakurserna, matematik, engelska, historia och logik.- Logik? Säger Bengt, Vad är det?Kjell säger:- Jag skall förklara... Äger du en gräsklippare?- Nääe.- Vafan Bengan! Äru bög!!??
    Det här måste man ju nästan skratta åt
    Den blå musmössan är jättesöt.
  • madigan
    Mochride skrev 2008-04-25 20:08:12 följande:
    Det här måste man ju nästan skratta åt Den blå musmössan är jättesöt.
    Tack!
  • Kixi

Om det är någon som känner för att skicka med en beställning från dunnis så finns det möjlighet tills imorrn eftermiddag. Ni kan ju gå in på www.dunnis.se och titta på kollektionen.

Hoppas att ni har varit ute mycket idag i sköna vårvädret!!

Nu ska jag ta och laga lite middag men har ingen inspiration direkt, vad äter ni andra ikväll?

• madigan
    Kixi skrev 2008-04-26 16:59:59 följande:
    Om det är någon som känner för att skicka med en beställning från dunnis så finns det möjlighet tills imorrn eftermiddag. Ni kan ju gå in på www.dunnis.se och titta på kollektionen. Hoppas att ni har varit ute mycket idag i sköna vårvädret!! Nu ska jag ta och laga lite middag men har ingen inspiration direkt, vad äter ni andra ikväll?
    Vi har ätit korvblomma och såna där potatisar med hål i. Kommer inte på vad dom heter just nu.
  • varfördåför

korv och makaroner hehe, inspirerande va?!

När får vi en Gloria?
  • Kixi

hahaha...undrar om alla tänker samma sak idag...jag stoppade precis in fetaostgratinerad falukorv med tomater i ugnen :)

Svar på tråden ***Skelleftetråden***