• Millami

österbottningarnas scrappartråd

Här sammlas alla vi österbottningar som redan är scrappare men även alla som är nyfikna på att lära sig å börja scrapa..

vi byter ider å tankar å inspirerar varandra..

Välkomna me!

Lycklig Mamma till Anton
  • Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd
  • Karina 80

Igår fick jag såna vårkänslor, så jag satte mej ner och scrappade en sommarbild av Anton. Jag fick inte den riktigt klar, så jag ska fixa den sedan idag när Anton sover. Hela matsalsbordet i vardagsrummet är fulltmed scrapping-grejer!! Önskar så att jag hade mitt hobbyrum färdigt nu så jag skulle få nån ordning på alla grejer. Nu när man börjar ha mera material känns det jobbigt att plocka fram och städa undan för varje gång man vill scrappa.

Snygga LO´s ni gjort!! Roligt att se hur olika stilar man har. Utgår ni ofta från färdiga mallar eller hittar ni på eget?? Hittills har jag hittat på egna.

• Millami

karina
    ja bruk hitta på egna men också utgå från skisser om ja hittar nån ja gillar....

Lycklig Mamma till Anton
  • Ankicharlotta

mariem och mjauen: jättefina LO:s!! här är det stop på scrapfronten tills jag får nya kort, gick igenom datorn igår och beställde 330 bilder att scrappa.... har att göra ett litet tag framöver...

• ms17

mjauen, kanske ingen dum idé att scrappa efter något vinglas... jag tyckte den blev riktigt bra

Jag har just flyttat in mitt scrapbord i en garderob... låter lite tråkigt men eftersom vi snart behöver ett till barnrum så hamnar vi att göra om arbetsrummet till sovrum åt oss själva.... och scraphörna i sovrummet tycker jag inte passar sig riktigt.... Men vi har en stor garderob som faktist nästan är som ett rum i sig med ingång från det blivande sovrummet så jag tyckte det passar ganska bra att placera bordet där innanför dörren, det är till och med fönster där så inte känns det som man skulle sitta i en skrubb

• Pyzzlan

Fina LO's Mariem och Mjauen! Jag gillar LO'n "Vadå råddigt" skarpt. Den ger ju en bra bild på det "verkliga" livet. Kan verkligen känna igen situationen med leksaker i heeela huset.

Vi hade ettårskalas igår med 5 barn och 12 vuxna inprängda i ett lägenhetsvardagsrum. Det var råddigt och livat och fotona blev allt annat än städade från den tillställningen. Men roligt hade vi och jubilaren var på så gott humör hela tiden.

De skall ha Tilda-kväll på Sinooperi inkommande vecka och jag skall dit och scrappa litet. Tänkte göra några babysidor denna gång. Kan ju passa på att säga att Sinooperi har litet nya scrapgrejer inne nu. Bla chipboard dekorationer och alfabeten.

Ettårskortet är förresten gjort av Tilda klippark. Enkla och snabba att jobba med. Så är dom ju ganska gulliga också!

• ms17

millami, Busfrö LOn var jättesöt och fina färger! Första mötet har jag inte heller sett förut, där har du också fina färger och en snygg LO

• Karina 80

Nu har jag lagt in en ny LO i bildgalleriet här på FL. Kommentera gärna!

Ska se om jag hinner göra ännu en idag...

Svar på tråden österbottningarnas scrappartråd